Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Ik heb hem een hele poos terug in het echte gezien en toen viel het me op in wat voor uitzonderlijk goede staat deze motor zich bevond. Ik weet niet hoe die er nu bij staat, maar gezien de leeftijd, zou de term showroomstaat niet misplaatst zijn geweest. Zonde om er bijvoorbeeld een gymkhana-motor van te maken. Destijds zat er ook Hyperpro voor en achter op, toch?
 
Hey Lennart,

weet je zeker dat dat deze was, ik woon in Noord Holland.
Showroomstaat is die niet, maar voor z'n leeftijd nog aardig knap, blokje loopt als een trein wanneer de carbs weer zijn schoongemaakt. Er zit geen andere veer op,
-wel een op maat open uitlaat met E-keur (officieel voor een R6 geloof ik) en een DB-killer
-LED knippers (met weerstandjes tegen het snel knipperen)
-witte tellerplaten in KM (dagteller is wel nog in mijlen)
-Dynojet stage 1 kit voor meer vermogen, uitdraai van de testbank aanwezig, ergens hier)
-op maat gemaakte alu kentekenplaathouder
-nieuwe Honda HRC tankpad
-LED achterlicht (mod van voor mijn tijd)
-duozitje is bekleed in blauw skye
-alu kapjes onder het zadel zwart gemaakt
-remschijf voor mooi kleurtje gedaan
-en die kinky onderkuip natuurlijk

En hopelijk kan ik hem hier kwijt aan een liefhebber voor weinig, want de enige andere lijkt wel de motorsloop, dan rij ik em liever in de prak.

308064_108959919211985_998217782_n.jpg
 
Hoi allemaal,

Ik ben voor de eerste keer hier. Eigenlijk omdat ik op zoek ben naar een CB1. En hier terecht kwam.
Ben dus een liefhebber, heb een kleine beurs en ben op zoek naar een cb1.
Lijkt me goed passen dus. :-)

Ik ben wel benieuwd hoeveel kilometers er op de teller staan en wat je ervoor vraagt.
Misschien verder als PB.
Ik weet alleen nog niet hoe dat moet... :?


Groeten,

Marco
 
Hoi allemaal,

Ik ben voor de eerste keer hier. Eigenlijk omdat ik op zoek ben naar een CB1. En hier terecht kwam.
Ben dus een liefhebber, heb een kleine beurs en ben op zoek naar een cb1.
Lijkt me goed passen dus. :-)

Ik ben wel benieuwd hoeveel kilometers er op de teller staan en wat je ervoor vraagt.
Misschien verder als PB.
Ik weet alleen nog niet hoe dat moet... :?


Groeten,

Marco

Welkom. kms boeien niet. tis een Honda :+
 
Vraagje: de voorvorkseals van m'n CB-1 blijven lek gaan. Ik heb al meerdere seals geprobeerd en juist laten monteren. Blijven lekgaan. Heb vervolgens nieuwe, onbeschadigde boven voor vorkpoten gemonteerd zodat er geen butsen of zoiets in de veerweg zitten. Heeft ook niet geholpen: seals lekken nog steeds ;(

Kan het aan de onderpoten liggen? Iemand suggesties?
 
Hey allemaal,

ik wil mijn CB-1 verkopen omdat ik zowel voor mijn CB-1 als mijn Bandit geen tijd meer heb, hier nog liefhebbers? Eventueel bereidt om de uitlaat en kuip apart te verkopen.
Bij interesse kan ik wel een lijstje van mods opnoemen.

Groeten,

Martijn

Je hebt een PB!
 
Vraagje: de voorvorkseals van m'n CB-1 blijven lek gaan. Ik heb al meerdere seals geprobeerd en juist laten monteren. Blijven lekgaan. Heb vervolgens nieuwe, onbeschadigde boven voor vorkpoten gemonteerd zodat er geen butsen of zoiets in de veerweg zitten. Heeft ook niet geholpen: seals lekken nog steeds ;(

Kan het aan de onderpoten liggen? Iemand suggesties?
Ik kwam hier toevallig op dit topic,als je nog steeds het probleem heb met die keerringen
vervang dan de bronzen geleiderbussen en goede keerringen,liefst origineel,maar
bijvoorbeeld Ariete is ook goed,dan is je probleem zo goed als zeker over.
Bij lange stilstand de vorkpoten inspuiten met silicone spray,dan kleven de keerringen ook niet vast.Hou verder de binnenpoten zo schoon mogelijk,verwijder dode insecten zo snel
mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam hier toevallig op dit topic,als je nog steeds het probleem heb met die keerringen
vervang dan de bronzen geleiderbussen en goede keerringen,liefst origineel,maar
bijvoorbeeld Ariete is ook goed,dan is je probleem zo goed als zeker over.
Bij lange stilstand de vorkpoten inspuiten met silicone spray,dan kleven de keerringen ook niet vast.Hou verder de binnenpoten zo schoon mogelijk,verwijder dode insecten zo snel
mogelijk.

Motortje staat nu binnen vanwege de pekel. Maar van het voorjaar als het weer 'veilig' is, ga ik er mee aan de slag. Bedankt voor de tip :)
 
Motortje staat nu binnen vanwege de pekel. Maar van het voorjaar als het weer 'veilig' is, ga ik er mee aan de slag. Bedankt voor de tip :)

Ik was nog wat vergeten,gebruik bij de montage een stuk plastic bijvoorbeeld een boterhamzakje,wikkel dat eerst om de bovenkant van de vorkpoot en schuif de nieuwe
keerring daar overheen,soms raakt een keerring beschadigd als je hem over de scherpe
rand schuift van de bovenkant van de poot,door daar eerst iets van plastic overheen te doen voorkom je dat.En vergeet niet de keerring in te vetten in de binnenrand,soms zit er vet
bij de nieuwe keerringen,zo niet kan je bijvoorbeeld wit vet daarvoor gebruiken.
Ik gebruik dit daar voor,maar een vergelijkbaar vet is ook goed.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...0339&lang=nl&usg=AOvVaw2x8H9Pzte_-GqAnK-JI0XH
 
Laatst bewerkt:
Opzouten oma!

Vraag: ik zit een beetje te kijken naar CB1's. Het valt me op dat er enkele verschillen te zien zijn (die waarschijnlijk met het modeljaar of land te maken hebben of zo).

bij sommige CB1's het achterlicht uitsteken, en bij andere zijn de achterlichten weer min of meer vlak ingebouwd.

Ook zie ik een verschil bij de voetsteunen van de passagier: sommige hebben ronde gaten in en vlak en een andere uitvoering is gewoon met twee buisjes.

Derde verschil dat me opvalt is de kleur van de tellerbehuizing. Zwart versus chroom.

Alvast bdankt voor de uitleg!
 
Opzouten oma!

Vraag: ik zit een beetje te kijken naar CB1's. Het valt me op dat er enkele verschillen te zien zijn (die waarschijnlijk met het modeljaar of land te maken hebben of zo).

bij sommige CB1's het achterlicht uitsteken, en bij andere zijn de achterlichten weer min of meer vlak ingebouwd.

Ook zie ik een verschil bij de voetsteunen van de passagier: sommige hebben ronde gaten in en vlak en een andere uitvoering is gewoon met twee buisjes.

Derde verschil dat me opvalt is de kleur van de tellerbehuizing. Zwart versus chroom.

Alvast bdankt voor de uitleg!

De details ken ik niet maar ik weet wel dat er een Amerikaanse en een Japanse versie van de CB-1 is. De Amerikaanse is de zwarte met rode tekst o-p de tank. De smurf blauwe is de Japanse voor zover ik weet. De overige details ben ik niet van op de hoogte.

Maar naar CB`1s kijken is altijd goed ;) De pekel moet effe opzouten (pun intended) en dan kan de Super Smurf weer los. :]
 
Het achterlicht steekt volgens mij standaard uit. Maar door weghalen van de ring achter het licht kan je hem dieper wegwerken.
 
Ik ben toch nog steeds wel benieuwd naar wat info m.b.t. de verschillende "uitvoeringen" en hun oorsprong. Wie het weet mag het zeggen.
 
Heb je op pagina 1 de links al geopend? Daar staat volgens mij historie bij. Anders wikipedia kijken
 
Yep, alle lnkjes, Wiki's etc. al gecheckt....
Heel veel (dubbele) informatie maar geen antword op mjn vraag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan