BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Ik heb pas sinds kort een r1100s, maar wat scheelt zo'n kortere reactie stang?

Dan qua cm's ( want ik begrijp dus dat de kont omhoog komt)
En qua rijgedrag?
 
Motor wordt een stukje schichtiger. De boel staat wat verder rechterop, de zithouding verandert een beetje. Ik ben er wel blij mee.
 
Sportiever zou je het kunnen noemen ja. :) Een argument hiervoor was geloof ik dat je door een kortere trekstang meer grondspeling hebt waardoor je de motor schuiner in de bochten kunt laten gaan. Een langere reactiestang heeft weer als voordeel dat de boel wat stabieler gaat.
 
Sportiever zou je het kunnen noemen ja. :) Een argument hiervoor was geloof ik dat je door een kortere trekstang meer grondspeling hebt waardoor je de motor schuiner in de bochten kunt laten gaan. Een langere reactiestang heeft weer als voordeel dat de boel wat stabieler gaat.


Okay, bedankt voor je uitleg :}

De mijne is origineel, ik zal van de zomer eens kijken of ik een kortere sta g wil gaan proberen.
Eerst eens kijken wat andere banden doen, ik heb nu metzeler eronder liggen, daar ben ik totaal niet tevreden over, na de koude dagen wil ik Michelin eronder leggen, als ik dan nog niet tevreden ben kan ik eens kijken naar de reactie stang.
 
Sportiever zou je het kunnen noemen ja. :) Een argument hiervoor was geloof ik dat je door een kortere trekstang meer grondspeling hebt waardoor je de motor schuiner in de bochten kunt laten gaan. Een langere reactiestang heeft weer als voordeel dat de boel wat stabieler gaat.

Geeft ook nog een iets kortere naloop en wielbasis..al met al reageert ie wat kwieker met inleggen van de bochten.

andere veer is onnodig

de veer gaat gewoon mee omhoog :z
 
:? :?
Je kan op 2 manieren verhogen, door de trekstang OF door een andere schokbreker, jij weet niet precies waar je het over hebt, iets met de klok en de klepel O-)
Klopt. Ik dacht een hogere veer in combinatie met die kortere trekstang. Als dit zo is ga ik ook op zoek naar een kortere trekstang...
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Ik dacht een hogere veer in combinatie met die kortere trekstang. Als dit zo is ga ik ook op zoek naar een kortere trekstang...
Je kan een schokbreker met een andere lengte zoeken (boxercup uitvoering) of een korte stang scoren. Beide hebben het effect dat de achterkant omhoog komt. Als je beide doet is het teveel van het goede.
De boxercup heeft trouwens voor- en achter een andere schokbreker (en dan volgens mij niet een alle modellen boxercups, maar dat weet ik niet zeker).
 
Beide is inderdaad teveel van het goede. Ik heb een kortere reactiestang. Toen ik mijn setje Wilbers bestelde werd mij afgeraden om de verhoogde combi te bestellen, ivm de hoek van de cardan, die te scherp zou komen te staan.
 
Beide is inderdaad teveel van het goede. Ik heb een kortere reactiestang. Toen ik mijn setje Wilbers bestelde werd mij afgeraden om de verhoogde combi te bestellen, ivm de hoek van de cardan, die te scherp zou komen te staan.
Ik werd ook op de scherpe hoek van de cardan gewezen door de dealer. Ik ga de motor volgend jaar na 6 jaar weinig gebruikt te zijn eerst maar ff lekker los rijden.
 
Ik werd ook op de scherpe hoek van de cardan gewezen door de dealer. Ik ga de motor volgend jaar na 6 jaar weinig gebruikt te zijn eerst maar ff lekker los rijden.
Allen met een andere trekstang rij ik al 140.000 km zonder problemen aan de cardan. Dat kan dus weinig kwaad.
 
Mijn trouwe R1100S heeft met zijn 70000km nu plaats gemaakt voor een Kawa ZX10R uit 2004. Tot hiertoe geen spijt, is wel volledig iets anders!

Ik heb nog steeds volgende delen in de garage in de weg liggen die voor een prikje weg Mogen!

Magnetische olie aflaat bout
Koffers met schade, zonder sleutel
K&N Luchtfilter
Werkplaatshandboek Duits
OEM BMW achterste remleiding
Goodridge stalen remleidingen, niet voor comfort stuur, ongebruikt
Voelermaatjes voor kleppen te stellen
Originele trekstang
Kleppendeksel beschermers (1 beschadigd na schuiver)

Laat maar weten of iemand er iets mee kan! :W

Alle bovenstaande spullen mogen GRRRRAATISCH weg. 1 voorwaarde, je moet alles meenemen! O-)
(gaat ander de schrotbak in wegens verhuis!)
Omgeving Heist-op-den-Berg, België.
Stuur gerust een appje om af te spreken +32498263789 :t
 
Laatst bewerkt:
ksst Oma.

Beste mede-forummers. Sinds vanmorgen heb ik een probleempje met mijn knipperlichten.
Zowel links- áls rechtsaf, knipperen ze alsof er een kapot lampje inzit. 2 maal zo snel dus.
Het gekke is, zowel voor als achter knippert alles gewoon méé! :? Als ik de "pechverlichting"
aanzet, knipperen ze alle vier wél op normale snelheid.... Is het knipper-relais aan het
overlijden? Of heeft iemand een ander idee...
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als je relais inderdaad, maar veel slimmer wordt je hier ook niet van natuurlijk :)

Aansluitingen al een keer losgehaald ? Corrosie misschien ?
 
Ik zal inderdaad éérst eens de bedrading nalopen, voordat ik voor niets een nieuw relais koop..:)
Zitten er LED of niet orginele knipperlichten op, zo ja, is dat de oorzaak.
Zelf heb ik dus hetzelfde als jij hebt. Omdat ik led-knippers achter heb. Bij mij is het zelf zo raar dat ze soms normaal knipperen en soms versneld.
Bedrading kan idd ook, maar denk dan vooral aan je massa verbindingen.
 
Er zitten normale bolletjes in.
Van het normale vermogen? Gaat niet om led of niet, gaat om het vermogen. Er moet 25 Watt in, als er minder in zit krijg je dat probleem.
Als het 25 watt is, check de bedrading, de massa aansluitingen en vervuiling/roest van de fittingen en bolletjes.
Is de accu/laad spanning in orde ? Als je te weinig volt heb kan dit ook gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Van het normale vermogen? Gaat niet om led of niet, gaat om het vermogen. Er moet 25 Watt in, als er minder in zit krijg je dat probleem.
Als het 25 watt is, check de bedrading, de massa aansluitingen en vervuiling/roest van de fittingen en bolletjes.
Is de accu/laad spanning in orde ? Als je te weinig volt heb kan dit ook gebeuren.

Ik heb laatst de achterknippers vervangen door ledjes, en ook met extra weerstandjes er tussen bleef het snelle knipperen...wat kan daar de oorzaak van zijn denken jullie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan