hoe verwarm jij je hobbyruimte?

Leyhon

Die hard MF'er
29 jan 2014
303
1
Mijn garage is nu onverwarmd, het is wel prettig wanneer ik in deze maanden wat wil frotten het er ook een beetje aangenaam is qua temperatuur.

Maar waarmee verwarmen jullie je hobbyruimte?

Zelf heb ik een steens garage met electra, maar zit te denken om iets met gasfles
en een buitendoorvoer van rookgas.

Wil wel graag een buitenafvoer anders heb je met co co2 en waterdamp te maken
En vanwege gereedschap is het extra vocht inbreng niet handig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met het dicht bouwen van de carport meteen CV buizen door de muur laten leggen en heb nu een radiator van 2.5 meter aan de muur hangen. Man, ik kom niet meer in de huiskamer,zo gezellie en warm.
Als ik spul moet spuiten dan een nacht op de radiator en op temperatuur.
 

Bijlagen

  • Carport 2.JPG
    Carport 2.JPG
    116,9 KB · Weergaven: 18
  • Carport 6.JPG
    Carport 6.JPG
    252,4 KB · Weergaven: 19
  • I - kopie.JPG
    I - kopie.JPG
    126,5 KB · Weergaven: 16
  • IMG_2172.JPG
    IMG_2172.JPG
    170,4 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ik heb een badkamer kachel die ik gebruik om de temperatuur boven nul te houden, graad of 5.
Als ik wat wil doen zet ik die kachel hoger, van te voren, en anders heb ik een Parkside Heteluchtkanon van de Lidl, max. 3500 watt.
full

Om te klussen hoeft het geen 25 gr. te zijn 15 gr.is zat.
Het is een houten schuur, geïsoleerd, dubbelwandig ((evt.mechanisch) geventileerd)
Er ligt ook een pijp voor 220, data, tv e.d. en daar wil ik ook nog eens cv leidingen doorheen maken.
Heb nog een loze aansluiting bij het begin van de buis liggen in huis.
 
Olie kacheltje heb ik ook, kleine sleutelruimte ook :P word dus warm genoeg maar ding staat ook in de weg.
Ik wil dus van die dunne infrarood panelen hebben.
Iemand daar ervaring mee?

Klein is in dit geval 2x3,5 mtr en 2 hoog.


@KwasSuz : zet die infrarood panelen maar best uit je hoofd , die hebben wij ook gehad op de boven verdieping in de slaapkamers aan het plafond , zo hard tegengeslagen dat we alles verwijdert hebben en cv doorgetrokken hebben tot boven . ga je eronder staan dan is de bovenkant van je hoofd warm en je schouders en de rest van je lichaam is koud omdat je verticaal onder zo'n paneel staat , moeilijk uit te leggen maar als je op de slaapkamer kwam was het net alsof er gewoon geen verwarming was (weg gesmeten geld :( )
 
Met een 2000 Watt ventilatorkacheltje van de Gamma van nog geen 20 euro.
Is genoeg om de kou eruit te krijgen.

:^

Mijn garage ook, echter deze heeft wel dakisolatie, en de 2 lange zeiden ingesloten tussen woningen.
Meest kou komt van de betonvloer lijkt het wel....

Duurt echter wel even een poosje voor hij de kou er uit heeft. Dus even van tevoren aanzetten.
Krijgt het niet op 22 graden natuurlijk. Maar warm genoeg om er in een trui te kunnen sleutelen.

Doe ik maar weinig, dus daarom ik niet geïnvesteerd in doortrekken CV systeem.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een grote schuur van 9,5 bij 5m. Het grote deel (6,5x5m) wat sleutel/mancave word hangt nu een kachel waar je een gasfles aan kan hangen. Deze geeft echter ontzettende roetaanslag op alles.
Ik ga straks een gasleiding vanuit huis (6m afstand) naar de schuur leggen er een gevelkachel in hangen zodat de gassen allemaal naar buiten gaan en ik schoon de schuur snel kan verwarmen om te sleutelen. Heb al spouwmuur, maar moet nog een geïsoleerde garagedeur in en plafond moet geïsoleerd worden.

Het kleine deel (3x5m) wil ik vorstvrij houden middels een zelfde kachel met thermostaat voor de motoren/verf/tuingereedschap en de fietsen. Ook hier nog een geïsoleerde garagedeur en plafond isolatie in.
 
Laatst bewerkt:
@KwasSuz : zet die infrarood panelen maar best uit je hoofd , die hebben wij ook gehad op de boven verdieping in de slaapkamers aan het plafond , zo hard tegengeslagen dat we alles verwijdert hebben en cv doorgetrokken hebben tot boven . ga je eronder staan dan is de bovenkant van je hoofd warm en je schouders en de rest van je lichaam is koud omdat je verticaal onder zo'n paneel staat , moeilijk uit te leggen maar als je op de slaapkamer kwam was het net alsof er gewoon geen verwarming was (weg gesmeten geld :( )


-O- Dat is niet het antwoord waar ik op gehoopt had... wel het antwoord wat ik zo'n beetje zelf verwachte, als je ervoor/onder staat lekker warm en 1 stap opzij.... freezzzz.
Maar als het dus helemaal niet warm wordt....
 
Ik heb een werkhuis van 10'5 m bij 6'5m en 2m hoog. En heb voor de lange klussen een houtkachel die ik een tijdje op voorhand aansteek en voor de korte klussjes heb ik een warmte kanon op petroleum stond een tijdje geleden in aanbieding bij vancraenenbroek. Nu later zou ik mss een pelletkachel plaatsen met een thermostaat zodat ik in de winter de plaats op een bepaalde temperatuur wil houden voor vochtigheid tegen te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Is dat Lidl ding wat? Ik heb een soortgelijke als deze, maar mijn hokje van 12M3 krijgt ie niet warmig . :')

9033946562590-424-424.jpg


Ik heb een badkamer kachel die ik gebruik om de temperatuur boven nul te houden, graad of 5.
Als ik wat wil doen zet ik die kachel hoger, van te voren, en anders heb ik een Parkside Heteluchtkanon van de Lidl, max. 3500 watt.
[afbeelding]
Om te klussen hoeft het geen 25 gr. te zijn 15 gr.is zat.
Het is een houten schuur, geïsoleerd, dubbelwandig ((evt.mechanisch) geventileerd)
Er ligt ook een pijp voor 220, data, tv e.d. en daar wil ik ook nog eens cv leidingen doorheen maken.
Heb nog een loze aansluiting bij het begin van de buis liggen in huis.
 
Ik heb dit ding in mijn werkplaatsje van 30 vierkante meter.
full

Blaast warme lucht de werkplaats in en verbrandingsgas via een schoorsteen naar buiten, dus geen nare luchtjes/tranende ogen binnen. Warmt heel snel op en is voorzien van een thermostaat. wereld ding. Wel een beetje luidruchtig maar liever dat dan koud.
 
Laatst bewerkt:
Ik loop trouwens ook op van die hout/lederen instapklompen.
Volgens mij krijg je minder snel last van ijskouwe voeten dan met werkschoen of afgetrapte gympies.
Ik heb gewoon van die betonnen terrastegels op koude grond liggen. Zoals waarschijnlijk de meeste.
 
lekker een cv radiator in de garage om de boel bij te houden en voor extra warmte een elektrisch dingetje erbij.

vloer is voorzien dan 1 cm dikke kunststof tegels en underlayment er bovenop, nu zou er voor hte mooie nog een geïsoleerde garagedeur moeten komen.
huidige standaard stalen deur wel voorzien van isolatie platen maar door de kieren komt redelijk wat frissigheid binnen.




btw
mijn garage staat op de fundering van een gesloopte woning met minimale isolatie er onder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu geen motor in mijn hobbykot staan, wel een dj booth. Ik stook dat warm met twee petroleumkachels en eventueel nog een elektrisch straalkacheltje. Binnenmaat is ongeveer 3,7m x 6,7m.
Zit een puntdak op dat niet geïsoleerd is, de wanden dan weer wel.
 
@KwasSuz : zet die infrarood panelen maar best uit je hoofd , die hebben wij ook gehad op de boven verdieping in de slaapkamers aan het plafond , zo hard tegengeslagen dat we alles verwijdert hebben en cv doorgetrokken hebben tot boven . ga je eronder staan dan is de bovenkant van je hoofd warm en je schouders en de rest van je lichaam is koud omdat je verticaal onder zo'n paneel staat , moeilijk uit te leggen maar als je op de slaapkamer kwam was het net alsof er gewoon geen verwarming was (weg gesmeten geld :( )

Ik heb 2 panelen aan het plafond in garage hangen,garage is onder het flat waar ik woon en ongeveer 25m2 maar mooi dat het goed warm wordt en dan in de gehele garage.
Thermostaat staat op 20 en dat wordt het ook.Platen zelf kunnen ook temperatuur geregeld worden dus oppervlakte temperatuur van die platen kun je zelf bepalen,als het voluit staat kun je ze niet aanraken,natte vinger ertegen hoor je sissen.
Weet niet welke jij had maar het systeem wat ik heb was wel €1500.
Spul komt bij ThermIQ vandaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan