BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Jazeker Popopeter, ik ben heeeeeel benieuwd naar (HET) verschil ????.
Heb je hem van E-bay besteld?.
Hoe kom je aan de info tussen de (oude E-prom) en deze nieuwe ?.

Wil je het gelijk laten weten.
Dank Jan.
 
Jazeker Popopeter, ik ben heeeeeel benieuwd naar (HET) verschil ????.
Heb je hem van E-bay besteld?.
Hoe kom je aan de info tussen de (oude E-prom) en deze nieuwe ?.

Wil je het gelijk laten weten.
Dank Jan.

PS: waar woon je Popopeter ?, in de buurt van Geldermalsen, want dan kom ik snel langs om het verschil te horen/zien/van jouw te horen!.
 
@Jan v Soelen,
Ik heb vandaag eerst maar eens sneeuw geruimd. ....in principe moet ik in de buitenlucht sleutelen en daarvoor moet ik een keer in de stemming zijn...
Maar het kan in een uurtje geregeld zijn, de beplating eraf en de tank loskoppelen etc.
Dan een keer testrijden als het weer het toelaat.
Ik heb de chip op ebay gekocht, het heeft een paar weken geduurd voordat hij werd bezorgd.
Zoals hierboven gemeld moet je na aankoop van een chip voor een 'R1100' nog aangeven welk type en bouwjaar, met cat of zonder, open uitlaat, andere modificaties etc.en wat je ermee hoopt te bereiken, racen op het circuit, toeren ( dan zou het alleen om mooier lopen en zuinig kunnen gaan). Dan kan John de juiste chip kiezen en opsturen. Op die ebay site staat uitgebreid vermeld wat al.die verschillende chips ( eproms) doen. Hij verdeelt die software in stages.
Ik woon in Gemert, dus dat bij elkaar komen zal wel een keer lukken denk ik...
 
Ga goed komen Popopeter ,
Voordat je alles eraf haal evdn wachten op beter weer, en de pekel van de weg en dan proef(stukje) rijden!.
Ik ben zo benieuwd naar het resultaat hè !.
Hoe kwam je er zo bij om voor chip-tuning te kiezen???.
Laat het weten.
Dank Jan
 
Hoe kwam je er zo bij om voor chip-tuning te kiezen???.
Laat het weten.

Nou Jan, ik had een keer paddestoelen gegeten......
Ik had vage plannen voor een rapidbike of Powertune inclusief testbank run en afstelling.. maar dat vergt 500 +euro en dat had ik er nog niet voor over.
Daarbij had ik in de bergen dit jaar wel eens behoefte aan iets meer power omdat ik met vol gas af en toe wat meters moest toegeven in de klim naar de top. Maar dat speelt maar een kleine rol.
De 1100 loopt erg mooi met wat kleine verbeteringen aan de motor (1200 injectoren, GS inlaat buizen en goed afstellen van de TPS. Ik rij in Nederland ook met een 'open' laser voorzien van een Db killer. De boxer houdt van hogere toeren zonder onderin problemen te geven.
.De volgende stap is dan het uitmelken van ontsteking en inspuiting met een betere Eprom. In de toekomst kunnen er nog nog lichtere zuigers in etc. Het is leuk om telkens weer kleine en niet te kostbare maar vooral merkbare verbeteringen te maken.
 
Normaal nooit de eerste in dit soort zaken en ik heb mijn kerstkaarten niet bij de Kruidvat besteld....(@ Jeroen1969 _O- )

full



Maar iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuw jaar toegewenst!


Roelof.
 
Dank je wel Roelof en Janny. Allemaal hier ook de beste wensen en tot ziens volgend jaar. Ik heb deze maand nog een paar ritjes te gaan....
 
@Roelof: morgen zouden ze er moeten liggen. Leuke Kerstgroet van jou trouwens, dank je!

@Ab: mooi ge-fotoshopte KerstkaaRT!
 
@iedereen:

Plezierige feestdagen! Het zijn drie kerstzondagen; dus dat moet te doen zijn *D

Een goede start van 2018: steek vooral jezelf niet in de fik! O-)

MSA:
Vandaag ff naar Ede op en neer geblazen. Leuke jongens die bij MSA!

Hun advies was lekker op de rode RS blijven rijden.

Wel een paar verbeterpuntjes aanbrengen:
- stalen remleidingen
- nieuwe achterschijf met blokjes
- ander accuutje

en ik wilde handkappen, hun advies was zet de HVV in de juiste stand :} ...(omhoog ipv omlaag)

Op de terugweg echt geen koude handen meer gehad...

(zo zie je maar, na een jaar op de rode RS kan ik nog zaken van/over haar leren)

Conclusie:
Dus leuk rond gekeken en uitgeprobeerd, maar de rode RS blijft op zijn plaats bij mij :] .

Grappig fenomeen: op de heen weg wilde het ABS maar niet in zijn gewone modus schieten. ff op de brug bij MSA en de fratsen waren meteen voorbij. Niels & Rick bijna in koor; dat zal de accu spanning zijn, die het niet red in combinatie met de temperatuur. Een nieuwe accu zal wonderen doen.

THX:
Voor iedereen hier, dank voor het advies 8-)! Hoe koud het vandaag ook was, het is zo fijn op mijn rode RS-je.

PS: Peter, heb je net als vorig jaar nog een kerstrit uitgezet?

PS2: In het voorjaar zijn we met een groepje naar de VRO in Lelystad geweest. Toen zeiden we tegen elkaar volgend jaar een circuittraining. Wie is daar voorstander van? Vooral wie gaat mee? Ik heb een leuke training in Spanje (Alcarras) voor het voorjaar gezien. Ik kan me voorstellen dat dat te veel is, maar op Zandvoort en Assen zijn ze er ook! Dus laten weten wie mee gaat en welke plaats je voorkeur heeft!
 
PS2: In het voorjaar zijn we met een groepje naar de VRO in Lelystad geweest. Toen zeiden we tegen elkaar volgend jaar een circuittraining. Wie is daar voorstander van? Vooral wie gaat mee? Ik heb een leuke training in Spanje (Alcarras) voor het voorjaar gezien. Ik kan me voorstellen dat dat te veel is, maar op Zandvoort en Assen zijn ze er ook! Dus laten weten wie mee gaat en welke plaats je voorkeur heeft!

Leuk om samen een training te doen komend jaar, maar een circuittraining ga ik niet (mee)doen, wel mogelijk een bochtentraining, experttraining, bergtraining o.i.d. via KNMV ofzo...
 
Vandaag ben ik op de Rs naar Center Classis geweest in Houten. Ook een beetje omgereden. Goed te doen, alleen een hele dikke zwarte bui boven het eindpunt.
PP, Ik ben wel in voor een circuit dag. Mijn agenda is al flink gevuld met meerdaagse ritten, dus voorkeur voor door de week.
PS, blij dat je het licht gezien hebt en trouw blijft aan je RS 😅😅😜
PS2, ik heb dus de bedrading veranderd van het ABS testcircuit. Dat wacht nu netjes tot de motor draait en de spanning boven die van de accu stijgt. Dan kan de accu wat langer mee totdat de motor zelf slecht begint te starten. In de tweede groene RS zat een Odyssee en ik heb er nu voor de grap een hele goedkope accu ingezet van ongeveer 65 euro. Maar het ABS systeem werkt altijd!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle goede wensen, uiteraard ook van hier....[afbeelding]
:)
Wat leuk, de Plitvice meren, daar ben ik vanuit Slovenie in 2011 met de R1200S langs gereden en heb volgens mij redelijk op dezelfde plaats gestaan om een fotootje te schieten:

full


Vervolgens zijn we ongeveer vanaf Šibenik de hele kustweg weer afgereden:

full


Mooie aanleiding om komende dagen weer eens aan de plannen voor 2018 te gaan werken :]
 
Zo heb ik net hotels geboekt voor ' acht dagen Dolomieten ', met acht motoren waarvan twee bereden door dames. Naast mijzelf nog een BMW GS en de rest allemaal anders. Wel allemaal met een redelijk goede gashand.
Dan zit je te overwegen....de Stelvio nog een keer op de terugweg of toch maar de Timmelsjoch. ...het water loopt je in de mond en was het maar zover....
 
Zo heb ik net hotels geboekt voor ' acht dagen Dolomieten ', met acht motoren waarvan twee bereden door dames. Naast mijzelf nog een BMW GS en de rest allemaal anders. Wel allemaal met een redelijk goede gashand.
Dan zit je te overwegen....de Stelvio nog een keer op de terugweg of toch maar de Timmelsjoch. ...het water loopt je in de mond en was het maar zover....
NB, het is op dit moment toch de Stelvio twee keer *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan