Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Danku ghetto Bassie & vuurmesje *D :]

Probleem is inmiddels opgelost, nieuw tandwieltje erop en hoppa een stuk stiller :) verslagje staat wel in techniek vragen en antwoorden sub rubriek..
15T voor zetten, ook leuk. Je kan toch nooit legaal vol gas rijden op de openbare weg

En welkom uiteraard
 
Laatst bewerkt:
Ja zo is t Bassie! :t

Mogguhhh :W
Zag gister nog een rood/zwarte 954 rijden in de Waarderpolder in Haarlem. :]
Niet iemand van hier denk ik?
 
De Fire dooft hier wel een beetje zo :+

Wat voor remblokken gebruiken jullie? alles gesinterd? alleen de voorkant gesinterd en achter organisch?
Wil de remmen even loshalen en zag dat de remblokjes achter waarschijnlijk wel vervangen mogen worden.
Heb remblokjes van Lucas op het oog of hebben jullie nog andere suggesties?
 
De Fire dooft hier wel een beetje zo :+

Wat voor remblokken gebruiken jullie? alles gesinterd? alleen de voorkant gesinterd en achter organisch?
Wil de remmen even loshalen en zag dat de remblokjes achter waarschijnlijk wel vervangen mogen worden.
Heb remblokjes van Lucas op het oog of hebben jullie nog andere suggesties?

Ik heb voor gesinterde blokken en wat er achter in zit weet ik niet, deze zaten er in toen ik de motor kocht maar aangezien ik de achterrem nooit gebruik zijn deze nog niks gesleten.

De remblokken aan de voorzijde zijn bij mij van TRW/lucas en deze remmen zeer goed (ook bij circuitgebruik)
 
goedenavond,

Ik heb vorige week een CBR900RR SC33 circuitfiets gekocht *O* .

Nu ben ik aan het rondkijken voor een 2e set wielen.

Weet iemand of er nog andere 17 inch voorwielen zijn dan het voorwiel van een CBR600F3 en VFR750F, die plug en play in een RC33 passen?

Een achterwiel scoren is niet zo'n probleem, maar de prijzen van een 17 inch CBR600/VFR750 voorwiel zijn niet leuk meer B| .

Nu heb ik ergens gelezen dat een Firestorm voorwiel ook zonder aanpassingen zou moeten passen en die zijn wat vriendelijker geprijsd.
Iemand ervaring mee?
Of nog andere opties om een 17 inch voorwiel te monteren?
 
Ha jbt, ook hier...... :W

Zie steeds meer SP-ers met een circuit-blade verschijnen hier :] Welk model heb je, 96-97 of 98-99 SC33? Bij model 96-97 kan idd het voorwiel van een VFR 750 en een CBR 600 F3, maar voor model 98-99 kan het voorwiel van de VFR 800 er in ivm de offset van de remschijven.
Het voorwiel van de VTR 1000 F past ook 1 op 1 op model 96-97. Meen dat Motorick heeft die onder zijn blade heeft gehad...
 
Laatst bewerkt:
ik ben bezig met een VTR SP1 voorwiel hier passen de lagers van een fireblade in, moet alleen ff de vulbussen op maat maken

ik heb dan de grotere 320 mm schijven dus moet ook ff 2 alu brackets maken voor de remklauwen niet de orginele maar er komen 6 zuiger nissins op

heb nog een 17 inch van een vfr welke ik voor de regenband set gebruik

daarnaast heb ik nog 2 stuks 17 inchers die in een blade moeten kunnen volgens degene waar ik ze van heb
ik zal die deze winter eens wat passen , dan komt er nog wel 1 of misschien 2 voorwielen te koop
 
Laatst bewerkt:
Hė bassie.
Idd, ook hier aanwezig.
Het betreft een SC33 uit '97.


Iedereen bedankt voor de reacties.

Maar eens gaan kijken naar een compleet voorwiel van een Firestorm, als dat ook plug en play is.
Doe zijn toch iets minder duur.
Wel jammer dat die andere spaken heeft, maar voor een budget circuitfiets heeft uiterlijk niet de hoogste prioriteit.

Indien iemand toch een betaalbaar CBR of vfr voorwiel heeft heb ik mogelijk wel interesse
 
Waarom al die moeite voor dat 17’’ wiel? Heb bridgstone s21 banden icm een 16’’ voorwiel voor circuitgebruik en dat stuurt toch strak vind ik.

Ooit een artikel gelezen in een engels fireblade boekje waar in stond dat met een 17’’ wiel de motorfiets makkelijker stuurbaar maakt waardoor minder stuurmanskunst nodig is.
 
Toch is meer bandenkeuze dan de 16" vaak de voornaamste reden om die upgrade te doen. Vorkpoten iets door laten zakken en je krijgt weer dezelfde stuureigenschappen als met het 16" voorwiel.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe het zit met een achterwiel van een 97'er SC33?

Zijn er ook achterwielen van andere types (bv SC28 of SC33 '98) die plug en play passen?
 
Mogguh :W

Afgelopen zaterdag de koplampunit afgemaakt, behuizing zwart gemaakt (ipv bling bling chroom) en geel folie over de lens.
full


Ook de endurance topkuip en racekont naar de spuiter gebracht, kan niet wachten tot het eindresultaat *D
 
Goeie avond,

Eerste post hier in het fireblade topic
Ik ben nevill 25 jaar kom uit rotterdam
Rij nu 3 jaar met plezier op me sc33 uit 97
Weinig problemen laatst de beruchte naks vervangen 2000km geen ratel en nu begint de ellende weer 😑
Iemand ervaring met een handmatige spanner en zijn die ergens te verkrijgen ?

Mijn bike:
Custom handmade achterknipperlichten in de kont
Verlengd
Gepolijste velgen
Gepolijste achterbrug
Viper einddemper
En momenteel bezig met het frame te polijsten
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan