Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerder een poging gedaan een verkort ruitje te makenmaar daar was ik niet tevreden over. 2e hands een getinte ruit gekocht en met de decoup zaag ingekort. Korrel 400/ 800/ 1000 over het randje et voila. Beter als de eerste poging.

Voor de toerders morgen veel plezier gewenst.....wordt mooi weer...
full
 
Geen, ik zit erboven met de helm in de wind en daarmee niet 100% stil maar geen turbulentiegeklapper meer en toch met de neus in de frisse lucht. Tegen de kou geen optie daar hou ik t grote scherm voor aan. Maar zoals vandaag best lekker.
 
De aprilia spiegels staan sowieso beter 8-) . Het zijn iets kleinere spiegels, (dacht ik), maar omdat ze op een ander stangetje staan, reiken ze net even verder naar buiten (dacht ik). Je kan vergelijken met google als je de plaatjes van de Norge zoekt: ongeveer half om half chroom of zwarte spiegels.
 
Laatst bewerkt:
De aprilia spiegels staan sowieso beter 8-) . Het zijn iets kleinere spiegels, (dacht ik), maar omdat ze op een ander stangetje staan, reiken ze net even verder naar buiten (dacht ik). Je kan vergelijken met google als je de plaatjes van de Norge zoekt: ongeveer half om half chroom of zwarte spiegels.

Ik had die chromen op de Breva en heb nu sinds een tijdje de Aprillia spiegels. Je ziet er iets meer in en ze trillen bijna niet.
 
Mocht ik iets minder vaak reageren: voor t chopper gevoel een oude Suzuki Savage 1 cilinder gekocht. Blok loopt als n zonnetje, rest is verwaarloosd. Dus een echt winterprojectje!😀 Ik ben zoet in de garage.
 
full

full

full

full

full

full

Zoals ik al eerder had geschreven heb ik mijn link systeem laten vervangen.
Had er nog foto's van gemaakt hoe roestig en vast het zat en hoe het met de lagers waren gesteld. hopelijk zijn ze duidelijk voor iedereen om ook de eventuele noodzaak hiervan aan te geven!
Je krijgt er echt een andere motor voor terug!

onderste foto zie je los de pennetjes liggen zie er gewoon uitvielen!
bovenste foto wel onduidelijk, wat er overblijft
2e binnenkant
3e binnen kant van linksysteem
5e foto totaal vastgeroeste lager. kon geen kant meer op.

Groet Tyketto
 
Hoi Tyketto

Dat was wel nodig ja.Hoelang was dat al niet meer uit elkaar geweest?
Ik vet de link,vorklagers en balhoofdlagers elke 2 jaar opnieuw in.

En het rare is dat elk merk de lagers erg spaarzaam in vet,niet alleen guzzi!

Vorig jaar brak bij een clublid met een yamaha fj1300 de link daardoor af!
 
Ik denk dat het nooit eerder gedaan was.
Nu wel van plan om het ieder jaar te laten doen.

Gaat sneller dan je denkt.
En inderdaad geen vet!
 
Update van mijn Norge status: Mijn fiets staat inmiddels op 60000 en ik heb de Michelin Pilot voorband nu (veel)eerder kaal dan de achterband , die nog 2 - 3000 km zou moeten kunnen. Totaal krap 8000 km...maar wel een aantal malensnel gereden in de bergen. FJR1300 fietsen en BMW GS 'en lossen deze Norge rijder niet, of met erg veel moeite. Zijn steeds weer verbaasd over de trekkracht onderin... Pas route gereden in de Harz , super! Ik ben nog steeds enthousiast over deze Norge van 2007, met verzwaarde achterveer.

Linksysteem wordt straks bij mij ook bekeken, ik ben benieuwd. Uitvoerige beurt (door Motorservice Twente)komt eraan, met cardan check en link check, nw band en mogelijk nw remblokken...

Zal niet goedkoop zijn, maar dan kunnen we weer! Ik heb d'r zin in!
 
Ik breng haar komende maandag weg voor de 60.000 km beurt. Ik ga nu ook het accubakje wat laten vergroten. De accu die ik er vorig jaar nieuw ingezet heb, heeft op de erg koude dagen al weer moeite met aanzwengelen. Dus er moet een wat grotere accu in.

Verder verwacht ik geen verrassingen, maar wie weet.

Deze keer laat ik het eens doen door de motorzaak in de buurt. Dan ben ik tenminste zeker van een leenbrommer. Ik heb me altijd afgevraagd wat de dealer meer doet dan de gewone motorzaak. 1 verschil heb ik al gemerkt: het bestellen van de standaard onderdelen kost meer tijd: er is niets op voorraad.
 
Tja, de 40.000 km beurt bij TLM gedaan, ex banden en vering (want al gedaan) was bijna 600 euro. Alles op factuur netjes benoemd en het zijn de experts, maar toch ook fors als ik naga dat er geen rare dingen zijn geweest. Rijd wel weer subliem, dat dan wel weer.
 
Tja, de jaarlijkse beurt van m'n Toyota's is ongeveer de helft van die van de Norge. Maar daar heb ik meer dan twee keer zoveel plezier van :]
 
Laatst bewerkt:
Zo, de Norge weer opgehaald van de onderhoudsbeurt. Dus deze keer bij de motorzaak in de buurt. Ik had een Honda Vision 100 leenscooter mee. Da's een half uurtje leuk :] , en verder hoefde ik ook niet.

De niet-moto-guzzi-dealer bevalt me wel. Hij heeft namelijk ook de binnenbougies vervangen *O* . Gezien de staat waar ze in verkeerden en de roest aan de buitenkant had de wel-moto-guzzi-dealer dat het laatste jaar (jaren?) nagelaten -O- . Het was ook niet duurder, ruim 500 euro: maar daarvoor heeft hij veel werk aan die binnenbougies gehad, en hij heeft het accubakje aangepast voor een grotere accu (MTX24) die ook weer 150 euro kost. Een vorige beurt bij de dealer, inclusief nieuwe banden, was ruim 700 euro.

We hebben wel samen 8-) door het menu gescrold om de serviceperiode te resetten, zodat het moersleuteltje uit het scherm verdwijnt.

Nou, ik ben benieuwd of deze accu nu langer mee gaat. Ik deed er eerder maximaal 2 jaar mee.
 
Laatst bewerkt:
Moi ik, doe elk jaar mijn linksysteem demonteren uit elkaar
halen schoonmaken opnieuw invetten.
Breva 1200 is 7 jaar linksysteem is als nieuw.
gr johan
 
Zo, de Norge weer opgehaald van de onderhoudsbeurt. Dus deze keer bij de motorzaak in de buurt. Ik had een Honda Vision 100 leenscooter mee. Da's een half uurtje leuk :] , en verder hoefde ik ook niet.

De niet-moto-guzzi-dealer bevalt me wel. Hij heeft namelijk ook de binnenbougies vervangen *O* . Gezien de staat waar ze in verkeerden en de roest aan de buitenkant had de wel-moto-guzzi-dealer dat het laatste jaar (jaren?) nagelaten -O- . Het was ook niet duurder, ruim 500 euro: maar daarvoor heeft hij veel werk aan die binnenbougies gehad, en hij heeft het accubakje aangepast voor een grotere accu (MTX24) die ook weer 150 euro kost. Een vorige beurt bij de dealer, inclusief nieuwe banden, was ruim 700 euro.

We hebben wel samen 8-) door het menu gescrold om de serviceperiode te resetten, zodat het moersleuteltje uit het scherm verdwijnt.

Nou, ik ben benieuwd of deze accu nu langer mee gaat. Ik deed er eerder maximaal 2 jaar mee.


Dat bakje aanpassen is echt minder dan 2 minuten werk. Als ik het doe. Grotere accu is beter. 2 jaar is steeds de max geweest voor de standaard accu die eigenlijk iets te licht is.
 
Mmm geen ik er waarschijnlijk een aangepaste accu in zitten.
Hij doet het zomer een winter en gaat bij mij al 5 jaar mee.
Of de vorige eigenaar hem vlak voor de verkoop vervangen heeft of dat hij al ouder is heb ik geen idee van
 
Laatst bewerkt:
Bij mij eenzelfde verhaal: mijn accu is in 2012 vervangen en nu lijkt ie de geest te gaan geven. Toch heel netjes als ik andere ervaringen lees!
 
O ja, de monteur maakte zich wat zorgen over het druklager. Het maakt zo'n lawaai als je de koppeling in trekt. Tja, dat is nou Moto Guzzi....
 
wat is handig en beter.
De accu er volledig uithalen en in huis aan de lader aansluiten of gewoon laten zitten en dat de lader er op aansluiten.
motor staat onder afdak, zonder verwarming, wel "luchtgekoeld". '(

En als ik de accu eruit haal kan dat kwaad voor de motor? En voor het systeem?

Bij mijn oude Yamaha zet ik er gewoon de lader erop, maar die kon het ook lijden. Weet niet hoe de Norge het ondergaat!
 
wat is handig en beter.
De accu er volledig uithalen en in huis aan de lader aansluiten of gewoon laten zitten en dat de lader er op aansluiten.
motor staat onder afdak, zonder verwarming, wel "luchtgekoeld". '(

En als ik de accu eruit haal kan dat kwaad voor de motor? En voor het systeem?

Bij mijn oude Yamaha zet ik er gewoon de lader erop, maar die kon het ook lijden. Weet niet hoe de Norge het ondergaat!

Elke weekend een paar uur of een dag de druppellader aansluiten. Of een accupool los halen en gewoon erin laten zitten.
 
Waarom niet permanent aan de druppellader laten zitten?
Je hoeft de accu er helemaal niet uit te halen of los te koppelen.
Gewoon een correcte stekkerverbinding aan maken met een zekering ertussen voor eventueel en dan lekker aan een Optimate druppellader hangen.
Zou geen goedkope Aldi acculader doen, maar een gedegen en inmiddels meer dan bewezen goede lader zoals een Optimate, want deze onderhoudt de accu en dat werkt.
Ik doe zelf niet anders al tig jaren op deze manier.
Werkt als een tierelier.
Succes met je keuze.
Zoveel mensen zoveel meningen hierover.
Choose well zou ik adviseren.
Vr gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan