Mijn ZZR1100-EML

Het ziet er netjes uit, net echt ;-)

Als ie nou ook nog goed werkt is het een perfecte oplossing!
(alleen als er ooit een apk komt heb je wel een probleem, of hoe doe je dat met de kilometerteller?)
 
Ziet er keurig uit. Wel doet het vreemd aan dat je snelheidsmeter max 200 aangeeft. Maar met kids in de bak moet je je toch inhouden. :+
Ik ben wel benieuwd hoe nauwkeurig de meter is.

Aan de cockpit te zien heb je de D versie.
Ik heb nl geen benzinemeter en de controlelampjes zitten rechts (ZZR1100C).

Bai de wai.Er zijn trouwens wel doorzichtige ruiten te koop.
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er netjes uit, net echt ;-)

Als ie nou ook nog goed werkt is het een perfecte oplossing!
(alleen als er ooit een apk komt heb je wel een probleem, of hoe doe je dat met de kilometerteller?)

Voor de apk hoeft alleen de snelheidsmeter het te doen, dus dat lijkt mij in orde.
Een auto wordt trouwens ook goedgekeurd met een losse navigatie als snelheidsmeter als ik het goed heb
 
De afgelede afstand controleren is niet zo moeilijk.
Dat kun je doen aan de hand vd hectometerpaaltjes die staan elke 100 meter.
Zo stelde ik ook mijn sigma fietsteller in die ik toen op Mn guzzi had.
 
De afgelede afstand controleren is niet zo moeilijk.
Dat kun je doen aan de hand vd hectometerpaaltjes die staan elke 100 meter.
Zo stelde ik ook mijn sigma fietsteller in die ik toen op Mn guzzi had.

Dit werkt met een GPS signaal, Global Positioning System. Je hoeft en kan er dus niets aan afstellen. Kijkt naar de satelieten, bepaald steeds je positie en dus je snelheid.
Geen sensors meer of wielomtrek instellen.

Als het werkt (zien we morgen) is het een handige oplossing voor de zijspanbouwers die experimenteren met andere wielmaten en voorvork-systemen.
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er netjes uit, net echt ;-)

Als ie nou ook nog goed werkt is het een perfecte oplossing!
(alleen als er ooit een apk komt heb je wel een probleem, of hoe doe je dat met de kilometerteller?)

Als dat ooit genoteerd gaat worden (ze praten er toevallig nu over), is dat geen probleem. Het digitale deel onderin is de ODO-meter.
 
Ziet er keurig uit. Wel doet het vreemd aan dat je snelheidsmeter max 200 aangeeft. Maar met kids in de bak moet je je toch inhouden. :+
Ik ben wel benieuwd hoe nauwkeurig de meter is.

Aan de cockpit te zien heb je de D versie.
Ik heb nl geen benzinemeter en de controlelampjes zitten rechts (ZZR1100C).

Bai de wai.Er zijn trouwens wel doorzichtige ruiten te koop.


Inderdaad de D versie van 1993-2001 geloof ik. Ik ga morgen de antenne even buiten de ruit leggen en testen. Meer dan 200 km/u ben ik niet van plan. Voordeel is dat nu je verdeling groter is en makkelijker af te lezen. De gebruikelijke snelheid zit nu ook recht bovenin, dat vind ik wel mooi.

BTW de achtergrondverlichting is rood-achtig.
 
Dit werkt met een GPS signaal, Global Positioning System. Je hoeft en kan er dus niets aan afstellen. Kijkt naar de satelieten, bepaald steeds je positie en dus je snelheid.
Geen sensors meer of wielomtrek instellen.

Als het werkt (zien we morgen) is het een handige oplossing voor de zijspanbouwers die experimenteren met andere wielmaten en voorvork-systemen.

Nou moet je het probleem ook niet groter maken dan het is natuurlijk. Ik heb bij de XJ 3 magneetjes in de kop van de imbus-remschijfbouten gedrukt, een even met een meetlint de wielomtrek opgemeten. Ik denk niet dat het meer werk is dan een GPS-antenne netjes weg te werken. En bij de TRX zitten de magneten in de achterremschijf........

En dan heb je een snelheidsmeter die het ook in de Oostenrijkse-, Zwitserse- of de Roertunnels werkt.....
 
Nou moet je het probleem ook niet groter maken dan het is natuurlijk. Ik heb bij de XJ 3 magneetjes in de kop van de imbus-remschijfbouten gedrukt, een even met een meetlint de wielomtrek opgemeten. Ik denk niet dat het meer werk is dan een GPS-antenne netjes weg te werken. En bij de TRX zitten de magneten in de achterremschijf........

En dan heb je een snelheidsmeter die het ook in de Oostenrijkse-, Zwitserse- of de Roertunnels werkt.....

images
 
Het ziet er iig al super netjes uit👍

Het donkere ruitje houdt denk ik niet t gps signaal tegen. Het zijn eerder de muren van je schuur/ huizen in je straat.
Gewoon eerst even gaan rijden.

Al kan ook de motor zelf als stoorzender gaan werken.

Bij mijn Garmin heb ik een extra antennetje voor de verkeersinformatie jaren terug gekocht. Dat werkte in de auto prima. Op de motor ook, tot ik m aan zet. Dan storen de bobines zoveel dat die zijn verkeersinfo signaal gewoon direct kwijt was.
Dat zal ongetwijfeld geen GPS signaal zijn, dus t doet er voor jouw helemaal niet toe... Dus waarom ik t eigenlijk wilde zeggen weet ik ook niet meer....
 
Ik rij al jaren met de file antenne van Garmin en van storen op bobines weet ik niets het werkt gewoon Goed.
Bij mij zit de antenne lang de remleiding gelegd dan zit die uit de weg en werkt perfect.
 
Ik rij al jaren met de file antenne van Garmin en van storen op bobines weet ik niets het werkt gewoon Goed.
Bij mij zit de antenne lang de remleiding gelegd dan zit die uit de weg en werkt perfect.

Ik weet niet wat ik fout doe (volgens mij niets), maar hij heeft geen signaal. Ik heb de tellerbehuizing nog eens open gehad en de antenne kabel zit er goed opgeschroefd. De antenne heb ik buiten de kuip op een achteruitkijkspiegel gelegd.

Bij het aanzetten doet ie wat ie volgens de manual moet doen, gaat tellen tot ie signaal heeft en als ie dat niet heeft na 5 min komt er error te staan.

Nu ff geen tijd om hem nogeens open te maken, maandag wel verder.
 
Ooit heb ik een Zumo 550 nieuw gekocht en de actie toen was die antenne er gratis bij zo kwam ik er aan.
Dus gemonteerd op de gw 1500 zijspan en nooit meer naar omgekeken alles werkt gewoon, het duurt even wel een 15 minuten voor er verkeers info is.

Inmiddels rijden de zijspan zitters zelf ook motor, de gw 1500 zijspan is naar een nieuwe eigenares en wij gaan weer verder met de Guzzi zijspan waar ik de Garmin met file antenne weer gewoon ga gebruiken.
 
Ik wacht de resultaten even af voor ik er ook een ga bestellen.

Misschien storen de bobines niet maar de vonkversterkers. Dat heeft niet iedere motor.
 
Ik wacht de resultaten even af voor ik er ook een ga bestellen.

Misschien storen de bobines niet maar de vonkversterkers. Dat heeft niet iedere motor.

Heb het er toch maar even uit gehad, antennen zit er volgens mij goed op. Nog keer gedaan en licht aangezet (zeskant 8mm). Zonder draaiende motor zou ie toch moeten verbinden, maar dat doet ie voorlopig niet. Zal er vd week eens mee rijden.
 
Als de gps net zo werkt als mijn GSM(Samsung galaxy advance ,ja zoon oud ding),dan heb je kans dat het heel lang duurt alvoor hij precies weet waar hij is.
Bij mij moet ik hem af en toe een half uur buiten leggen,voordat hij weet waar hij is,met die gegevens vind hij de keer daar op binnen no time zijn positive weer.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben een oude navi van de Blokker die doet er ook een halve stad over voor hij verbinding heeft. En als je niet beweegt heeft hij het nog moeilijker. Ik zou morgen eerst eens een blokje gaan rijden met je nieuwe teller.
 
Wij hebben een oude navi van de Blokker die doet er ook een halve stad over voor hij verbinding heeft. En als je niet beweegt heeft hij het nog moeilijker. Ik zou morgen eerst eens een blokje gaan rijden met je nieuwe teller.

Ik heb een Koso met drie magneetjes in de remschijfbouten. Ik heb 'm verteld dat er drie magneetjes zijn, en wat de omtrek van de band is. Mijn Koso doet het altijd en overal. O-)
 
Wij hebben een oude navi van de Blokker die doet er ook een halve stad over voor hij verbinding heeft. En als je niet beweegt heeft hij het nog moeilijker. Ik zou morgen eerst eens een blokje gaan rijden met je nieuwe teller.

Ik heb ook een TomTom 410. En die weet meestal ook wel waar we zijn, en hoe snel we rijden. Meestal............
 
Hoe meer magneetjes hoe sneller ie rekent. Normaal rij ik met een Garmin zumo 660 en die weet altijd heel snel waar ik ben..
 
Terug
Bovenaan Onderaan