XS400 flat tracker project

Dit is een tegenvaller. 2 van de 4 assen van de tuimelaars zijn wel erg ingevreten. Niet dat het er niet nog mee vooruitkan, maar alles ligt nou toch open. Dus maar 4 nieuwe besteld bij CMS. Niet de goedkoopste inderdaad, maar ze hebben het wel op voorraad.

Verder zijn er nog een stapeltje keerringen onderweg.

full
 
Verder ziet het er allemaal goed uit, so far so good. Er zijn ooit nieuwe klepseals ingekomen, hebben ze het toch weer voor elkaar om de klepveren er verkeerd om in te zetten bij de rechteruitlaat... De rest zat goed.

Ik slijp de kleppen voor de zekerheid nog wel in, maar licht, met de fijne pasta.

Wordt vervolgd, grtz
John
full
 
Jajaja.... mooi man. Nog wat stofjes eruit poetsen als alles goed uitgehard is. En boven de letters komen nog goud/zwart emblemen, dat zijn van die siliconen 3d dingen, dus die kunnen niet onder de blanke lak.

Met dank aan MF leden Yellowrider en Kitta voor respectievelijk het zitje en het spuitwerk !!

Hopenlijk nog pakjespost voor kerst uit Duitsland en NL, dan zou dat blok er misschien voor nieuwjaar ook nog in kunnen hangen.

Grtz
John
full
 
Fukkerdefuk (sorry mod)
Heeft iemand nog 1 klepspie liggen? Tang losgeschoten bij terugzetten. Heb alles teruggevonden op 1tje na.... mijn magneet heeft van alles gevonden (dunne revet van koppelingshuis KTM GS250 was ook kwijt...) behalve mijn spietje ...,
full
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals zoeken bij daglicht ??

Weet nu geen betere en snellere optie.

Ik heb er net 2 besteld op Ebay , verkoper uit Duitsland. Hopenlijk volgende week na kerst nog binnen, CMSNL is volgende week dicht. Dit is voor mij altijd de beste optie, als ik iets bestel vind ik dat wat ik kwijt ben bijna direct daarna.... :(

Dus 3 kleppen weer gemonteerd. Ik ben nu maar begonnen aan het welbekende voetpakking krabben....

Kerstvakantie, dus dagelijkse updates !
 
YES - kerstvakantie. *O*
We maken weer wat progressie:

Helicoil om wat uitgelebberde draad te vervangen. Aan de andere kant zat er al een zag ik...

...more....
full
 
Laatst bewerkt:
Vers spul (voor de pakkingkloppers onder ons, ik heb toch maar gekozen voor kant en klaar - plug & play). Nieuwe RVS Inbusbouten in het zijdeksel, met van dat stinkende ceramic grease op de draad.

full
 
Laatst bewerkt:
Dit is het Chris. Inclusief een bakkie koffie en veel geduld. Het mesje staat zo vlak mogelijk boven het alumium. Zo kun je al het nodige wegsnijden. Met WD40 wordt het allemaal wat zachter. Het plamuurmes ltijd vlak en onder niet te scherpe hoek gebruiken om voorzichtig stukken weg te schrapen en te duwen. Alles op gevoel, belangrijkste is dat je niet in het aluminium gaat zitten krassen.

Willem, scheermesje .... sla ik op. Daar moet het nog makkelijker mee worden, dankie !
full
 
Zo dan. Ik ben neurotisch als het om bekabeling gaat. Dit waait niet meer weg en is goed beschermd nu.

full
 
En hier houdt het even op met het blok. Alles gedaan wat ik zover kan doen, ook alvast de keerring van de koppelings-as vervangen, nieuw voortandwiel erop. Ik moet nu wachten op één (1) lullig klep spietje, komt hopenlijk na Kerst met de post binnen.

Dan maar All You Need is Love kijken.... Prettige Kerst allemaal.
:t
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan