Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van BMW,S1000XR- F800R G310R F800GS F700GS S1000RR, en nog een paar andere modellen, dus al aardig wat.

Ja, maar van die modellen is alleen de S serie echt nieuw, de Gserie en de Fjes oie je noemt hebben altijd al een ketting gehad. Niks "meer" eigenlijk dus :p
 
5 jaar geleden iets te hard gereden, maar niet op een CBF hoor...daarom heb ik nu een volgens velen saaie CBF 600 SA gekocht :P
 
5 jaar geleden iets te hard gereden, maar niet op een CBF hoor...daarom heb ik nu een volgens velen saaie CBF 600 SA gekocht :P

Nee joh is helemaal niet saai,ik vind het een prachtige sportive toer motor met voldoende vermogen. :t
Ik wil zelf volgend voorjaar eens gaan kijken naar een CBF1000 dat lijkt me wel wat, na 4 jaar motor scooteren :]
 
Laatst bewerkt:
5 jaar geleden iets te hard gereden, maar niet op een CBF hoor...daarom heb ik nu een volgens velen saaie CBF 600 SA gekocht :P

Nee joh, abssoluut geen saaie motor. Vooral met een leuke aftermarket uitlaat erop is het een heerlijk ding. Voor mij ,met mijn 1.92 nét te klein, maar toch vind ik het jammer dat ik deze motor heb moeten demonteren ivm teveel schade. Rijd zelf TDM 850 , maar stiekem pakte ik ook regelmatig de CBF 600 voor een heerlijk rondje blaffen hier in de regio. Het is dat mijn vrouw verder wil op een chopper, anders was ik voor een Duitse donor gegaan om de CBF600SA te reanimeren. Hij ligt nu in onderdelen in de schuur op zolder.

-O- -O-
 
Het is wel een super makkelijke motor die (volgens mij, ik heb hem nog maar paar maanden :+ ) volgens mij altijd werkt. Starten, lopen, wegwezen :)

Ik zit te wachten op het voorjaar met +10 graden, dan ga ik hem eens lekker inrijden *O* Hij is nu volledig voorzien van LED verlichting, USB lader ( :P ) en 3 koffers dus kom maar op met die weekendjes weg. Alleen nog ff kijken hoe ik mijn vriendin achterop krijg met 3 koffers erbij O-)
 
Laatst bewerkt:
Vriendin achterop krijgen met 3 koffers is nooit zo'n probleem. Aan 3 koffers opbergruimte genoeg hebben als de vriendin mee gaat is vaker het probleem. :P

Wat betreft het opstappen, mijn vriendin is nogal kort, en opstappen doen we vanaf de middenbok. Zij gaat erop via mijn stepjes, schuift door naar achteren, en dan stap ik op en wip ik hem van de middenbok.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dat is wel een goede om te proberen. Mijn vriendin kan er wel overheen maar lijkt mij toch vrij lastig met die koffers aan de zijkanten.

Het is ook maar tijdelijk, ze heeft straks hopelijk haar eigen rijbewijs *O*
 
Laatst bewerkt:
Hij is nu volledig voorzien van LED verlichting,
Wat voor LED verlichting heb je in de koplampen gezet? Denk er zelf ook over, maar moet wel goed licht gevende LED's hebben, en die worden weer warm en passen met koeler niet in het reflectorhuis.
 
Zie WoBBeL in "Honda CBF deel 5" inclusief linkje naar koplampen. Heb er nog niet snachts mee gereden maar in de schuur lijkt het hetzelfde (setje was ook maar paar tientjes)

2 lampjes naast de koplampen en voor de kentekenverlichting: 2pcs T10 LED Bulbs White 168 501 W5W LED Lamp T10 Wedge 3030 2SMD Interior Lights 12V 24V 6000K Red Amber yellow Ice Blue D025-in Signal Lamp from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Remlicht: https://www.aliexpress.com/item/2X-...32790120637.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.pBp7wu

4 knipperlichten: https://www.aliexpress.com/item/1x-...32795753344.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.JyiErH

Nieuw knipperlicht relais: P&W Knipperlicht Relais


sorry voor de VVS :+
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de linkjes. Maar die Partol Leds geven niet meer licht dan de standaard halogeen. Daarom hebben ze ook geen koeling nodig.
Ik rij het hele jaar (zoveel mogelijk) door, nu dus in het donker over onverlichte wegen. Ik zoek daarom meer lichtopbrengst, wat deze lampen niet brengen. Voor mij dus niet de goede, maar verder zullen ze zeker voldoen.
Ik heb de pilot lights voor al vervangen door leds, dus een mooie witte LED koplamp zou daar goed bij horen.
 
Dan zit je helaas al aan duurdere setjes met koeling vast. Je zal dan wel iets passend moeten maken om ze erin te krijgen. De warmte is voor de behuizing van de verlichting niet zon probleem, meer voor de LED/pcb van de LED. Halogeen wordt over t algemeen warmer dan LED.

Zou in jou geval wat meer in Nederland gaan rondkijken voor LED’s met t oog op prijs (dus invoerheffingen) en eventuele garantie.
 
Wat mij al langer opvalt, en ik steeds vergeet na te vragen aan andere CBF rijders ( van het 2004-2007 model ), hoe zit het bij jullie met de tankinhoud ? Volgens de specs is hij 19 liter totaal, maar zelfs als ik hem leeg rijd tot hij stil valt kan er maar maximaal 17,5 liter in mijn tank... Hoe is dat bij jullie ?
 
Ik ben zo'n mietje die altijd te vroeg gaat tanken maar ik weet 100% zeker dat ik daar geen 19 liter in ga krijgen.
 
Dat was bij mij ook altijd het geval. Cbf600sa van 2010.
Nu met men triumph tiger sport net hetzelfde, volgens boekje 17l maar volledig leeg gereden en kon toen 15,5l tanken...
 
kan ook zijn dat ie afslaat terwijl die nog best wat benzine onderin de wangen van de tank zit.

Dan krijg je een beetje hetzelfde verschijnsel als bij olie verversen dat er minder olie in gaat dan bij een vers opgebouwd blok.

Bij ouwe Honda vroeger nog wel eens zo'n twintig kilometer uit een 'lege' tank weten te halen. Tank zat simpel met rubbertje vast en met één slangetje aan de carburateurs. Dus keer of vier tank los gehaald en omhoog en scheef gehouden waardoor telkens de carbs weer vol liepen
 
Goedenavond, ik ben nieuw in dit specifieke deel van het motor-forum. Sinds kort rijd ik een CBF1000FA. Heerlijke motor, feest om op te rijden. Maar... vanavond deed ik voor het eerst groot licht aan en werd werkelijk verblind door het blauwe lampje dat aangeeft dat het groot licht aanstaat. Is dit een euvel dat anderen herkennen? Zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan? Mijn beste idee tot nu toe is vrij basaal: stukje ductape er over... Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
 
Klopt, ervaar ik ook zo op mijn 600. Ik heb een donker stuk van een negatiefstrook eroverheen geplakt, dat laat wel iets door zodat je de lampjes wel ziet, maar niet afleiden tijdens het rijden.
 
Negatiefstrook is inderdaad ook een idee. Kan me alleen niet heugen wanneer ik voor het laatst negatieven in handen had. Inmiddels ductapje (heel klein vierkantje geknipt) op dat groot licht verklikkertje geplakt en tot mijn grote verrassing werkt het prima. Er schijnt een flauw blauw lampje nu dat me niet afleidt of verblindt.
 
Hoi! Ik ben mezelf aan 't oriënteren op een andere fiets en heb een mooie CBF1000 met ABS uit 2007 gevonden. Vanavond onderweg naar huis langsgereden voor een proefrit maar het weer was zó slecht dat ik het rijden op mijn eigen fiets al geen pretje vond, laat staan dat ik op een vreemde machine wilde stappen. Hij zag er in ieder geval goed uit en lijkt prima onderhouden.

Die proefrit moet even een weekje ofzo wachten, want het ziet er niet naar uit dat het de komende dagen mooier weer wordt en van 't weekend heb ik helaas geen tijd.

Nu hoorde ik van de eigenaar dat o.a. dynamo spoel vervangen is. Hij had op de snelweg problemen en kom de machine maar met moeite draaiend thuis krijgen was zijn verhaal. Volgens mij heb ik in dit topic ook iets gelezen over die spoel. Is dat een zwak punt van deze machines? Iets om mij zorgen over te maken of zijn problemen daarmee prima te voorkomen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens iets gehoord over een stator die minder zou zijn maar als het al vervangen is dan geen probleem meer. Maar, zelf geen ervaring mee.



Hoi! Ik ben mezelf aan 't oriënteren op een andere fiets en heb een mooie CBF1000 met ABS uit 2007 gevonden. Vanavond onderweg naar huis langsgereden voor een proefrit maar het weer was zó slecht dat ik het rijden op mijn eigen fiets al geen pretje vond, laat staan dat ik op een vreemde machine wilde stappen. Hij zag er in ieder geval goed uit en lijkt prima onderhouden.

Die proefrit moet even een weekje ofzo wachten, want het ziet er niet naar uit dat het de komende dagen mooier weer wordt en van 't weekend heb ik helaas geen tijd.

Nu hoorde ik van de eigenaar dat o.a. dynamo spoel vervangen is. Hij had op de snelweg problemen en kom de machine maar met moeite draaiend thuis krijgen was zijn verhaal. Volgens mij heb ik in dit topic ook iets gelezen over die spoel. Is dat een zwak punt van deze machines? Iets om mij zorgen over te maken of zijn problemen daarmee prima te voorkomen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan