Kawasaki Z900RS

Stoerdoenerij :t ,volgend jaar proberen de zrx boven de 140pk te krijgen,nog 5 te gaan,
omdat t kan _O- :W

En er de meeste tijd maar 50 van gebruiken,tja als je snel van je geld af wil is dat de manier.
En dan heb je nog te weinig want een gemiddelde 1000 supersport rijd je helemaal naar huis
met je 140 pktjes :P ,dus tijd voor wat lachgas en een turbo :Y ;)
 
Ik vind die nieuwe CB1000 inderdaad ook erg mooi, dit keer echt gefreesd aluminium ipv die plastic rotzooi die ze op de Z's en de yamaha's plakken. Erg benieuwd naar. Maar de retro factor is wel iets lager
 
En er de meeste tijd maar 50 van gebruiken,tja als je snel van je geld af wil is dat de manier.
En dan heb je nog te weinig want een gemiddelde 1000 supersport rijd je helemaal naar huis
met je 140 pktjes :P ,dus tijd voor wat lachgas en een turbo :Y ;)


De gemiddelde 1000 supersport komt me idd weleens voorbij , op de snelweg ;)
 
Dit is dus een voorbeeld van een mislukt ontwerp.
Van deze hoek valt het nog mee, maar van achteren ... :X

Back on-topic, leuke review: http://www.bikeexif.com/2018-kawasaki-z900rs-review
Er zijn natuurlijk inmiddels veel meer reviews maar deze is leuk geschreven.

Ik vind het zeker geen mislukt ontwerp; strakke lijnen, clean ontwerp.
Een moderne interpretatie van een retro naked, waarbij de Z900RS veel meer de looks van het 'oude model' als uitgangspunt heeft, gecombineerd met hedendaagse techniek.

full


Ben zelf niet zo'n fan van die 'nummerplaathouders op de band', maar als geheel niet verkeerd toch?
 
De Ducati Monster heeft ook een ronde koplamp RETRO *O* :P

Bij de Triumphs Bonnie/Thrux, BMW RNineT en nu de Z9000RS is het duidelijk, de Yamaha XSR900 is het al wat vager maar okay. De CB1000R is gewoon een moderne naked, dat ie toevallig niet zo'n transformer uiterlijk heeft als de MT-10 maakt em nog niet tot een retro. Het is weer gewoon zo'n saai allemansvriendje :')

edit:
begrijp uit dit vidje dat in Duitsland de verschillende Z900RS kleuren ook verschillend geprijsd zijn, typisch.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, over de prijsverschillen per kleur.

In Duitsland is de zwarte Z900RS het goedkoopst, 200eurie's meer en je hebt een olijfgroene, voor nog eens 200 meer kun je de bruin/oranje "uit de muur trekken".... _O-
 
Vandaag voor het eerst de Kawa 900 in levende lijve gezien bij Motoport Rotterdam,
toch een heel leuke motor in het echt,er stond een klassieke 900 naast, daarbij vergeleken lijkt de nieuwe meer een snelle sportbrommer :Y :+ ,vooral het verschil in grote van het motorblok valt dan erg goed op.De klassieke 900 motor oogt een stuk mannelijker 8-)
 
Hallo

Heeft er iemand een idee hoeveel
KM je met een tank zou kunnen rijden.
Ik weet dat dit er van afhangt hoe je er mee rijd
Maar een idee zou tof zijn.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
:} Wat een gave fiets is het toch...Ook ik heb hem in het echt gezien bij Motoport Rockanje.
Mijn handen jeuken, maar mijn portemonnee zegt nee helaas... :/
Maar, er komt er 1. :t

Ik wacht een paar jaar, tot de hype voorbij is........
Maar als bruintje het dan kan masturberen komt er één :Y (een leuke gebruikte natuurlijk)
 
Afgelopen zaterdag, tijdens de nacht van Zoetermeer bij van Wijk, een leuk ritje met een mat groene mogen maken, zat een Akrapovic onder, klonk zeer goed en reed heel lekker, ook het vrouwtje mee achterop genomen en zij vond het prima zitten.
Daarna een rondje op de "gewone" Z900, beduidend meer power en houdt van meer toeren, reed natuurlijk ook geweldig maar de vrouw vond het maar niks achterop,erg oncomfortabel 😩.
Dus maar even doorsparen voor de Z900RS. 😁
 
Hallo,
Sinds een aantal weken heb ik ook een Z900rs. Ik vond hem zo mooi dat ik hem eigenlijk gelijk wilde hebben.
Maar aangezien ik ook best wel een praktische motorfiets nodig heb viel die eerst af. Maar na een proefrit en er achter komen dat de z900rs eigenlijk best praktisch is (goede zithouding, goed zadel en plaats voor een duo en een net aan acceptabele actieradius) ben ik toch voor gegaan.
Wel met een redelijk opvallende accessoire ;)
KawaZ900rs.jpg
 
Ja, ik vindt het een schitterende fiets. Heb er (nog) niet op gereden, maar zou dat graag een keertje doen. De bruine kleur, zoals die van jou hier vindt ik de mooiste en het meest recht doen aan het model en retrogevoel. De gifgroene met kuipje vindt ik niet mooi. Die zouden ze ook in bruin moeten leveren, dan hebben ze volgens mij een verkoopklapper in het gamma. Zo hebben ze ook nog een leger-groene, afzichtelijk gewoon. Op de motorbeurs in februari stond het orgineel uit 19-zoveel er naast. Ik vindt dat ze bij Kawa echt puik werk hebben geleverd. Als je met die opvallende accessoire die koelkast achterop bedoeld, die zul je wel nodig hebben. Ik kan me niet voorstellen dat je het mooi vindt. Als je hem niet nodig hebt tijdens een rit, eraf dat ding. Anyway, heel veel veilige kilometers gewenst...
 
Terug
Bovenaan Onderaan