Honda XR 600 R rebuild

bigend naar zn grootje. was het geen wat ik al langer aan het uitstellen was.. :P mja. eigen schuld dikke bult.

Ding even later verkocht en toen iets gekocht waar ik daadwerkelijk mee kon rijden ipv alleen maar sleutelen.
 
Nee gelukkig niet ;) het zal nog wel even duren voordat deze zal lopen.
En ja, met een XR blijf je vaak wel wat aan het sleutelen. Daarom wilde ik het ook in een keer goed doen want als ze goed zijn en je gaat er goed mee om dan gaan ze lang mee.



Verder de achterbrug, prolink, ketting en tandwielen schoongemaakt stickers en vooral heeel veel vet verwijderd.

Vandaag ook nog post uit Japan. Losse pakkingen zijn niet te krijgen dus heb maar een volledige revisiekit gekocht.

full


Kan ik alles nieuw erin steken
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een klein beginnetje gemaakt met de kapjes. Zit nog te twijfelen of ik de onderste (denkbeeldige) hoek nog wat moet veranderen.(naar de tank toe).

full


Wat er nog op de planning staat:
- Zijkappies afmaken.
- Boel weer demonteren
- Ophanging achterkant tank maken
- Tank moet aan de onderkant nog gelast worden
- Frame verder kaalmaken, schuren en spuiten
- Zijkapje luchtfilterbox maken (box wordt normaal afgesloten door linkerzijkap). Dit kan vrij eenvoudig met eengedeelte van een oud verrot kappie
- Andere delen spuiten en schoonmaken

En dan kan ik gaan opbouwen -O- duurt echt langgg
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig hoor, ziet er goed uit!
Ik zou of het kapje laten afronden (naar linksboven) naar de tank of de bovenste punt in huidige situatie 1 cm naar rechts opschuiven.
Dan is het of een vloeiend geheel of net een kleine, maar duidelijke, afscheiding ertussen.

Keep up the good work!!
 
Mooi hoe alles georganiseerd op de plankjes ligt (links op de foto)

Leuk om de updates te volgen!


Die plankjes heb ik idd voor dit project even in elkaar geschroefd. Toch wel belangrijk, zeker voor het blok, om georganiseerd te werken. Veel foto's gemaakt ook. Op het moment is het een dikke bende maar dat komt wel een keer.

Lekker bezig hoor, ziet er goed uit!
Ik zou of het kapje laten afronden (naar linksboven) naar de tank of de bovenste punt in huidige situatie 1 cm naar rechts opschuiven.
Dan is het of een vloeiend geheel of net een kleine, maar duidelijke, afscheiding ertussen.

Keep up the good work!!

Dat had ik zelf ook in gedachten, ga verder met die kapjes bij het opbouwen. Frame toch maar naar de coater gebracht. RAl 9016 wordt het (traffic white). Duurt ca. 3 weken ivm drukte.

Afgelopen dagen wat kleine delen gespoten en de tank wordt weer dicht gelast.
full
 
Laatst bewerkt:
Beter alles laten coaten, is wat duurder dan zelf doen maar veel duurzamer :t


Daar ben ik het wel mee eens, maar wil toch een beetje binnen het budget blijven en het blijft leuk zoveel mogelijk zelf te doen ;)

Project staat even op een iets lager pitje ivm een belofte aan de vrouw. ( groot tv meubel maken, veel tijd in gestoken laatste weken)

Tank is nu eindelijk dicht.
full


Tank had roest aan de binnenkant dus de boel klaargemaakt voor elektrolyse
full


full


24 uur laten staan buiten
full


full



Nu nog 24 uur citroenzuur erin en dan even een beschermlaagje erin dan kan ik beginnen met bijwerken van de tank (plamuren spuiten etc)
 
Weer wat dingen gedaan, ben alleen tussendoor vergeten foto's te maken toen ik het blok erin hing.

Frame (olietank) eerst nog even goed gespoeld, gaat zo lastig met het blok erin ;)

Voorvork er weer in gehangen met alle toeters en bellen er nog aan. Plan was om hem weer rollend te krijgen zodat ik hem de woonkamer in kan duwen als de vrouw weg is :P Dan kan ik rustig aan wat sleutelen en op de kleine letten.

Eerst alle smeernippels van het prolink systeem even gesmeerd.
full


Zo hangt het er nu bij, zal volgende keer wat meer fototjes knippen.
full


Moet nog een nieuw achterbandje om, maar dat doe ik als ik weet dat hij goed schakelt.

Morgen eerst maar eens met de kabelboom aan de slag en daarna nog wat onderdelen zien op te scharrelen:
- Ori zijkapje om te verzagen en het luchtfilter mee af te sluiten.
- VTW kapje
- Korte olieslang, het viel mij op dat de mijne geknikt is.
 
full

Vandaag verder met monteren van de meeste onderdelen die nog op de plank lagen. Voetsteuntjes, kabels, kabelboom achterspatbord.

Als hij straks loopt kan ik beginnen met wat bekabeling doormeten, aan de voorzijde zit volgens mij nog niet alles goed, voeding van de snelheidsmeter zat bijv angesloten op de rode draad vd koplamp. Nu ben ik geen held in elektra maar er kunnen een aantal dingen beter.

full


Hier ben ik nu, had de tank al geplamuurd alleen dat lijkt niet echt snel te drogen :? . Normaal is dat met een dag wel droog dacht ik. Even aankijken anders begin ik opnieuw
 
Hang de koplamp ff iets lager.

En plamuur exact mengen (wegen) maakt heel veel verschil.
 
Hang de koplamp ff iets lager.

En plamuur exact mengen (wegen) maakt heel veel verschil.

Die koplamp bekijk ik al de rest er ook op zit ;) was nu even zodat hij blijft hangen.


De plamuur heb ik allemaal weer van de tank afgehaald en opnieuw gedaan. Is nu wel goed :) ff balen maar dan is het beter om gewoon even opnieuw te beginnen inderdaad. Die ga ik komende week schuren en spuiten als ik er aan toe kom.


Olieleidingen mogen geen knik of restrictie hebben anders loopt je cilinderkop de kortste keren kapot.

Dat klopt helemaal, toevallig een paar weken geleden nog iemand geholpen die zn blok had laten reviseren maar die kreeg de oliepomp niet ontlucht. Zat ook een knik in de leiding, dat was waarschijnlijk ook de oorzaak van zn stukgelopen blok.

Foto heb ik bijgevoegd, laat nog wel door (olietoevoer naar de kop was ook goed maar ik vervang hem wel)
Heb nog een XL600r voor de sloop staan, volgens mij zijn die korte leidingen hetzelfde bij XR en Xl.
full
 
Vandaag olieleidingen gemonteerd, olie erin, uitlaat, dempers.

Nog even wat benzineslangetjes erop, benzine erin, oliepomp ontluchten, checken of ik vonk heb en dan kan ik een startpoging gaan doen.

Zijkapjes was ik niet tevreden over dus die ga ik anders doen.

Maar ik ben nu al zeer tevreden over hoe het erbij staat :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan