xjr 1300 zijspan project

hier weer een klein opstelling fotootje. het valt niet mee om alles in lijn te krijgen. ben nu bezig met de bovenste aansluit lippen van de schokdempers. ze krijgen al model dus komt goed. nog nooit verloren van een stuk ijzer......😎

nu kan ik de naloop aanpassen. moet ik dan ook het aangrijpt punt van de schokdempers de mogelijkheid geven om mee te schuiven???
voor de duidelijkheid de onderste bevestiging punten van de schokkers
full
 
met die foto's ben ik ook aan het stoeien. maakt niet uit hoe ik ze aanlever. maar de bedoeling is duidelijk
 
Schokker word iets stijver als je de naloop vergroot. Maar of je dat merkt.. ik denk het niet. Gewoon 1 bevestiging laten. Ik heb mee verstelling nog nooit gezien. Je verzet hem waarschijnlijk nooit weer. De schommels die wij gebouwd hebben, kregen gewoon 1 scharnierpunt dus vaste naloop. Mooi clean.
 
Ik heb eerst de onderste gehecht , ik vond het gemakkelijker om met de bovenste iets te schuiven indien nodig.
ze kunnen mooi bij aan je draadeind om uit te richten.
 
Schokker word iets stijver als je de naloop vergroot. Maar of je dat merkt.. ik denk het niet. Gewoon 1 bevestiging laten. Ik heb mee verstelling nog nooit gezien. Je verzet hem waarschijnlijk nooit weer. De schommels die wij gebouwd hebben, kregen gewoon 1 scharnierpunt dus vaste naloop. Mooi clean.


oké dat is dan ook duidelijk. nu nog 4 ophangogen maken voor de vork en dan de boel gaan hechten.
 
het gaat langzaam maar ik heb weer wat kunnen maken. in de foto nog vast geschroefd om te lassen maar inmiddels al af gelast. de twee beugels voor de voor-remklauwen. nu maar eens kijken of we de vork kunnen aflassen
full
 
waarom draaien die foto's 😡.

morgen maar eens kijken met het wiel er in . dan kan ik ook goed de maat van de brace van de poten meten.
 
ik heb nog wel een uitdaging om de remklauwen af te steunen. snap nu waarom de meesten de veren buiten de poten hebben🤔
full
 
Mooi compact geheel. Inderdaad de reactie stangen van de rem wordt nog krap, maar vind je vast wat op. Je kunt ze ook van strip maken.
 
Een oog om de schokdemper heen? Dat heeft vast nog niemand. Als ik de foto zo bekijk zou ik de strip waar de klauw op zit zwaarder maken en doortrekken naar de bovenste schokdemper bevestiging.
 
Je spatbord komt bij inveren achterover maar dat heb je vast wel meegenomen in ontwerp?
 
bij mij was de oplossing: als de foto op de harde schijf staat, openen in paint,
90 gr. rechtsom draaien vervolgens 90 gr. linksom draaien (staat weer het zelfde)
en vervolgens opslaan.
bij mij word de foto dan recht weer gegeven.~[/quote]



Ik werk altijd vanuit mijn telefoon, werkt lekker makkelijk. foto,tekst en alles in een. zal gewoon mijn telefoon draaien met het maken van een foto😎
 
Een oog om de schokdemper heen? Dat heeft vast nog niemand. Als ik de foto zo bekijk zou ik de strip waar de klauw op zit zwaarder maken en doortrekken naar de bovenste schokdemper bevestiging.



heb ik ook aan zitten denken om OM de demper heen te gaan, we zullen er eens een nacht er over slapen.

volgens mij is het geen optie om de bevestiging zo hoog te maken. dan heb ik geen veer functie meer
 
nu ik er over na denk....
het kan wel naar het bovenste punt. als er maar iets van een parallelogram over blijft. denk denk denk👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan