Z1000 going Café

Langzaam maar zeker gaan we op het einddoel af :)

De overdruk in het carter is toch hoger dan ik dacht met gevolg dat er oilspray door het gemonteerde filtertje heen uit de carterontluchting komt als ik de snelweg op ga en het blok smerig wordt.
Volgende stap is dus het monteren van een oil catch tank.
Hij wordt gemonteerd achter het motorblok boven de achterbrug.

full
 
Laatst bewerkt:
Wat ook binnenkort binnen moet komen is de oliekoeler en de adapter waar de koeler op wordt aangesloten.
In het grote gat bovenin wordt de oliedrukschakelaar gedraaid.

full


Adapter is verkrijgbaar bij americanclassix in de usa
 
Laatst bewerkt:
koeler, maar dan met 7 rijen.

full


Ik moet nog even kijken welke thermostaat er aan komt te hangen aangezien r verschillende zijn en ik wil dattie schakeld bij 80 tot 90 graden Celsius...

Het kan even duren voordat ik alles kan monteren omdat ik in mijn stalling niet aan mijn motor mag sleutelen en de werkplaats waar ik dit wel kan doen 5 km verdrop ligt. Belasting overgangsregeling :(
In die tussentijd tijd over om onderdelen te verzamelen
 
Laatst bewerkt:
Thermostaat is ook onderweg :9

full


Gaat toch weer sneller dan gedacht, maar ja... als je t voor weinig tegenkomt...
 
Laatst bewerkt:
Hi, deze foto zag ik inderdaad al eens voorbijkomen.
Wat ik mij afvroeg, is montage van de thermostaat zo dicht op de cilinder ivm stralingswarmte/contactwarmte van het motorblok van invloed op het moment dat ie open gaat of is dat verwaarloosbaar?
 
Hi, deze foto zag ik inderdaad al eens voorbijkomen.
Wat ik mij afvroeg, is montage van de thermostaat zo dicht op de cilinder ivm stralingswarmte/contactwarmte van het motorblok van invloed op het moment dat ie open gaat of is dat verwaarloosbaar?
Volgens mij is dat verwaarloosbaar, er zit een paar cm lucht tussen.
 
Maar een begin gemaakt met het bagagerek.
Vandaag een beetje aan het slijpen, buigen, boren geweest.
Van wegen het zitje is er niets standaards dat past dus maar zelf iets frutten.
Buizen zijn 10mm buitenmaat waar M8 in is getapt voor bevestiging op de reactieplaat, bovenplaat 2mm dik.
Het begin is er :)

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Niet mooi, wel praktisch....

Eens _O-

Als de tassen er op zitten zie je er weinig van.
Er worden nog gaten in gezaagd om het gewicht een beetje te reduceren en zodat in geval van regen water wat makkelijker weg kan ivm de "bodemplaat" van de motodetail tassen die er op komt te liggen... en als t klaar is uiteraard poedercoaten :)
 
Nu alleen nog met een powervijl hier en daar wat lasjes fatsoeneren en dan kan alles naar de poedercoater. Niet het meest fraaie ontwerp, maar het is stevig zat en zeer praktisch :)

full

full

full


hm, wat zijn die foto's ineens klein :?
 
Laatst bewerkt:
Weer eea gedaan oma ;)
Bagagerek is klaar en gepoedercoat, bevestiging voor navigatie gemaakt, oliekannetje gemonteerd om de oliespray uit het carter op te vangen, oliekoeler bevestigd, leidingen (deels koper) gedaan en koeler kan aangesloten worden, USB aansluiting gemaakt voor telefoon en navigatie en zijstandaard en bevestigingen voor oliekoeler, cockpit en USB zwart gespoten.

To do list voor motorvakantie

Oliekoeler aansluiten
Oliedrukschakelaar aansluiten
1 magneetje in het voorwiel voor de km-teller vervangen
Toerenteller goed aansluiten
Achterbandje, olie en oliefilter, bougies vervangen
Filters uitwassen en inspuiten
 
... en toen waren we ineens bijna 1,5 jaar verder...

De rit naar Ibiza en daarna door de Pyreneeen was te gek. Wel de nodige pech gehad onderweg, maar gelukkig alles kunnen oplossen. In Lourdes merkte ik dat het beestje wel flink aan het roken was en omdat ik het erg druk heb gehad met mn werk en andere zaken dus niet echt tijd gehad iets aan het roken te doen.

Tot afgelopen week dan ;)



Wat gaat er gebeuren / is er gedaan?

1. bovenblok demonteren en de cilinderkop en cilinders naar Jan Smit Power Parts brengen.
2. speling klepgeleiders checken.
3. verbrandingskamers en kleppen schoonmaken en kleppen opnieuw inslijpen, door JSPP.
4. cilinders opboren want 4/100 mm speling en dus nieuwe zuigers, door JSPP.
5. alle onderdelen van het onderblok schoonmaken en controleren/nameten op slijtage.
6. waar mogelijk lagers vervangen.
7. ontvetten en spuitklaar maken van het carter, cilinders en cilinderkop.
8. blok spuiten zilver en zwart.
9. blokdekseld polijsten.
10. blok opbouwen.
11. marving bochtensetje opnieuw spuiten.
12. nieuwe Kerker demper monteren want veel mooier dan Supertrapp.
Als alles straks in elkaar zit heb ik weer een lekker opgefrist en soepel lopend machientje :9~
En nu maar hopen dat alles zonder al te veel problemen verloopt 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Laatst alles weer opgehaald bij jan Smit.
Cilinderkop is weer lekker schoon, cilinders zijn opgeboord we hebben nu 1015cc ipv 998cc.
Alles inmiddels ingepakt en afgeplakt en klaar voor zandstralen 8-)
Na de vakantie weer verder :)

full
 
Laatst bewerkt:
Verder de afgelopen twee jaar wel ook wat andere dingen gedaan aan bikes van anderen :9~

Van links naar rechts...

Hornet 600 2001 met tank en zitje van een 2006 (opbouwen na een crash)
CB 750-K7 1978 (complete verbouwing en spuitwerk)
BMW R80-7 1983 (alleen spuitwerk)
CB 550-F 1976 (alleen af en toe klein stukkie rijden)

full
 
Laatst bewerkt:
Heb er een paar pagina's voor terug moeten bladeren maar gave bike!
Cool om te zien hoe grondig je alles aanpakt :Y
Spuitwerk ziet er al veelbelovend uit, ik volg je!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan