Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Ik weet niet of ik me lang geleden al gemeld had in dit topic, maar mijn MF bezoekfrequentie is erg laag de laatste jaren...

Ik heb mijn 2012 SX na 40k ingeruild voor een nieuwe 2017. Nu probeer ik mijn Pro-Oiler weer te installeren, maar ik kan de Aux voeding aan de achterkant niet vinden. Bij de 2012 zat deze aan de rechterkant vlak voor de achterlichtunit. Iemand een idee?

Heeft er iemand een elektronisch schema van de 2017?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Austrofriend,

Mooie fiets! :)
Had je al ervaringen met de Pirelli Diablo 3 dat je daarvoor hebt gekozen?
Laat weten hoe lang die het volhoudt, ben wel benieuwd.
Die 55-er achter, dat geeft inderdaad verbetering, dat heb ik ook zo ervaren.

Trillingen heb ik persoonlijk nooit als storend ervaren, en van een IVAN ECU reflash had ik nog niet eerder gehoord, maar dus ook niet naar op zoek geweest.

Pirelli Diablo's hebben het bij mij altijd goed gedaan, leek mij dus een eerste keuze. Heb er uiteindelijk 10.000 km mee gereden en toen vervangen. Vervanging was meer vanwege einde seizoen en om hij toch wat begon the glijden. Foto is na zo'n 7000 km en na een vakantie van Nice naar Oostenrijk met alle passen die maar te bedenken zijn.

Intussen ook de ECU laten flashen bij IVAN. Is inderdaad een verbetering. Het doodvallen en wat abrupt reageren bij gas open is weg. Trillingen zijn een stuk minder en ik mis nu minder de 7e versnelling omdat je wat langer tussen de 5000 en 8000 kunt blijven zonder te willen (moeten) opschakelen. BTW. schakelen zonder koppeling gaat echt veel makkelijker. Tis wat geld maar ik ben er happy mee.

Ik heb er nu 16.000 km op staan en de eerste servicebeurt gedaan. Ketting en tandwielen vervangen omdat er erg veel trillingen van de ketting kwam. Moer van ketting wiel niet los te krijgen!! uiteindelijk afgeslepen en losgehakt met beitel.
Ook intussen een goede ervaring met de kawasaki onderdelen voorziening. Had een schuivertje in de bergen en moest wat plastic vervangen. alles redelijk geprijst en voorradig.
full
 
hoi z1000sx - rijders , ik heb nu op mijn zx een 4000 km op staan en heb deze in augustus nieuw gekocht en ben daar 100 % tevreden mee , = een aanrader .
 
Mooi man, weer een tevreden Z1000SX rijder! :]
 
@ Austrofriend.

Zo, daar is een hoop gebeurd dit jaar!
Goed om je verschillende ervaringen te lezen!
Levensduur van de Diablo's is niet verkeerd, maar 16k voor een tandwiel en ketting set is niet veel, zeg..
 
@ Austrofriend.

Zo, daar is een hoop gebeurd dit jaar!
Goed om je verschillende ervaringen te lezen!
Levensduur van de Diablo's is niet verkeerd, maar 16k voor een tandwiel en ketting set is niet veel, zeg..


Tandwielen waren niet echt slecht. Vermoed dat er een zwaar punt in de ketting zat. Ketting spannen was tussen te strak en na wiel draaien veel te slap. Denk gewoon dat de ketting slecht behandeld is in de eerste 6000 km.
 
Jij bent goed bezig! ;) Gefeliciteerd!
Maar dan toch wel ook gelijk de SE versie? :P

Levering nog in 2017?
 
Thx. SE ja :)
Levering februari 2018...
Eerder toch ook niet echt nodig, althans als het echt winter mocht worden.
Maar jij hebt de SE besteld, weet jij toevallig ook de prijs en natuurlijk wil je die hier delen?
Heb toch best wel beetje gezonde "jeuk" als ik de foto's zie als opvolger voor mijn Busa
 
aloha,. binnen kort maar eens gaan kijken voor een z1000sx, ben nu een v-max rijder,. tijd voor wat anders.

zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij deze motor ?

alvast bedankt !
 
Als v-max rijder moet je opletten dat de sx wél stuurt :P
Verder heeft de sx geen specifieke kwaaltjes. Mensen klagen over trillingen bij bepaalde toerentallen, maar daar had ik geen last van. Bij mijn 2011 model begonnen op een gegeven moment de schijven te trillen bij harder remmen. Maar dat kan op iedere motor gebeuren...
 
Als v-max rijder moet je opletten dat de sx wél stuurt :P

_O- _O- gelukkig stuurde die van mij wel,. dusdanig veel aangepast dat het sturen een feestje is,. je moet wel keihard werken,.. :Y

Verder heeft de sx geen specifieke kwaaltjes. Mensen klagen over trillingen bij bepaalde toerentallen, maar daar had ik geen last van. Bij mijn 2011 model begonnen op een gegeven moment de schijven te trillen bij harder remmen. Maar dat kan op iedere motor gebeuren...

top,. had al zo iets gelezen idd,. maar meer trillen als mijn v-max zal die niet doen,. blok hangt nl niet meer in rubbers maar in alu bussen om zo meer een te zijn met het frame
 
Laatst bewerkt:
Heb de versys wel eens als een lener meegekregen. Vond 'm heel saai. Goeie motor om mee te reizen, maar verder...
 
Heb de versys wel eens als een lener meegekregen. Vond 'm heel saai. Goeie motor om mee te reizen, maar verder...

Vind hem qua looks ook strak zeker met een volle set koffers er op,. Sitcomfor lijkt me ook goed,.. zaterdag maar es beleven
 
Na bijna 9 jaar op een Yamaha Fazer 1000 (FZS 1000) te hebben gereden heb ik een Tiger 1050 aangeschaft. Beide motoren probleemloos. :} De één wat meer vermogen de ander meer koppel.
Na de Tiger wilde ik wel weer terug naar een motor met de looks en rijstijl als de Fazer. Dus proefrijden op de z1000sx geweldige motor niets dan lof hoor, na de proefrit bijna de koop rond gemaakt maar ik nam toch nog even bedenktijd. Ik stap dus weer op mijn Tiger om naar huis te gaan en wat me daar bij op viel was mijn zithouding. :]
Dat zou voor mij toch een issue zijn op de z1000sx, de kniehoek en polsen en schouders. Iets wat voor een ander geen probleem hoeft te zijn. Vervolgens op de Versys gereden dat was voor mij de beste keuze. Geweldige machine wat mij precies past. Dus vorig jaar aangeschaft met de nodige opties. *O*
Alleen bij de 6000 km beurt de banden al laten vervangen, die waren gewoon op. Onbegrijpelijk.
Bij 12000 km is een remschijf voor vervangen.
Ik vind beide modellen super motoren maar de Versys past het beste bij mij.
Alleen die onderhoudsinterval van 6000km daar verbaas ik me om.
Dat is met huidige techniek toch beetje achterhaald.
Succes met je keuze.
 
Volgens mij is de interval bij 6000 km alleen de remvloeistof en rem onderdelen nakijken zo nodig vervangen.. Ik zie dat eigenlijk niet als een beurt maar meer een controle. bij 12.000 is het echte onderhoud. 18.000 weer een rem beurt en zo door. Dat valt allemaal wel mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan