Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
21.754
ik denk dat je mij voorbij bent binnenkort :P
Als het moet lukt dat binnen een kwartier ;)
full
 
Dat wisten we toch al lang.
Hier de DeLorean met de Flux-capacitor *O*
full

Wat was zo'n flux-capacitor eigenlijk lomp groot nog in de eighties. ;)
 
Laatst bewerkt:
Fijne feestdagen allemaal!

Ik heb mijn remblokken vervangen met ferodo platinum.
Ze moeten nog even inslijten maar MAN wat een feedback geven deze!

Super veel controle over de remmen nu!
Ik raad iedereen deze remblokken aan.
Ze grijpen niet zo hard aan als brembo, of sintered blocks.

Maar ik heb liever dat ik de hendel veel moet bewegen dan dat ik een stoppie kan maken met mijn pink :P


Ik heb ook de compressie getest, deze moet fabrieksaf 15 bar zijn, en mag niet lager zijn dan 11
Toen er 8 op kwam te staan schrok ik wel even.
Totdat iemand zei dat ik wel vol gas moest geven _O- :X

Ineens schoot hij naar 15 bar! *O* :o

Beide cilinders maken nog perfect 15 bar *O* *O*


Ergens deze vakantie wil ik mijn kleppen stellen, en carbs schoonmaken.
Dan gaat het beestje op de dyno, ik wil weten wat ze nog in huis heeft na bijna een ton te hebben gelopen *O*
 
Goedenavond dan!

Ik dacht laat ik mijn 2e kerstavond ook eens een zinvolle invulling geven bij een lekker warme kachel :P
Ik heb de goodies die ik bij aankoop van mn SV kreeg maar eens samengevoegd to een voorkant voor de brommer. Nieuwe band op de velg en alles lekker in elkaar gesleuteld. Is ook wel eens fijn om zo alles standaard passend in elkaar te draaien :t Was ik niet gewend bij m'n andere brommer.

Plaatje 1: Verse Conti sportattack 3 :9
PGhXaCX.jpg


Plaatje 2: Fijne voorkant voor de SV, 26,7 Kg schoon aan de haak! (geen idee of dat zwaarder of lichter is dan standaard)
lFI4SpH.jpg


Zo, zinvol avondje.

Verder al best wat gereden zo goed en kwaad als het ging de afgelopen maand, en het begint goed te wennen moet ik zeggen. Blokje is echt super! Verschil in vermogen met mn cbr1000f is wel heel duidelijk, maar mis het niet. Dit is op alle fronten een leukere motor om korte ritjes mee te maken.
Wel ook al de eerste dingetjes gehad. Brandstofslang ging lek... En daarna sloot het vacuum kraantje niet meer goed... Dan merk je toch dat het allemaal heel krap in elkaar zit. Ik heb de carbs er ook even vanaf gehad om zeker te weten dat de vlotternaalden nog wel af zouden sluiten :( wat een klus... Is bij de eigenbouw 10 minuten. Hier niet echt zeg maar. Maargoed, alles leek in orde, dus schoon weer in elkaar gezet. En er gelijk maar nieuwe olie en filter in gedaan.
Daarna ging het vacuumslangetje van het brandstofkraantje nog af en toe dubbel zitten en dan kom je ook niet echt soepel vooruit.
Dus die ook maar vervangen voor een slangetje dat niet dubbel kan. Nu werkt alles weer en heb ik dus de vork maar eens in elkaar gestoken. Verderop in de vakantie maar eens passen :9

Bij het sleutelen aan de carbs zag ik wel dat er langzaam nog wat meer slangen vervangen zouden mogen worden, dus dat maar eens plannen voor groot onderhoud.

Zo wel genoeg voor een 2e kerstavond ;)

Later meer,

Loek
 
Heel goed bezig!!
En een supergave voorvork. :Y
Zal naast 'winst voor het oog' ook zeker een beter stuurgedrag opleveren.
Volgens jaar SV650 meeting wil ik 'm wel in het echt aanschouwen.....
 
Laatst bewerkt:
Laat maar weten hoe de koppeling voelt als het gefixed is, ben zeer benieuwd!

Ik heb de hydraulische bediening uit elkaar gehad, maar de boel loopt erg soepel zolang die niet op het blok zit. Nu, weer gemonteerd op de andere SV, is de bediening niet erg licht. De master is 14mm, als ik jou was zou ik een master van 13mm van een andere motor pakken (misschien doe ik dat zelf ook nog wel een keer :P).

Verder heb ik zowel aan de mounts op het blok als aan de slave gevijld om hem pas te maken, dacht eerst alleen dat laatste.
 
Goedemiddag in het nieuwe jaar!

Heeft er iemand toevallig nog een achterwiel liggen waar hij/zij graag afstand van zou doen ;) ik ben op zoek (niet heel dringend) zodat er een setje wielen voor circuitgebruik klaar staat. Op marktplaats staan alleen voorwielen...
Indien mogelijk met tandwieldrager! Remschijf, kleurtje, band of geen band maakt niet zoveel uit.

Later,

Loek
 
≥ Suzuki SV 650 Achtervelg 1998 - 2002 (NO: 201242261) - Onderdelen | Suzuki - Marktplaats.nl

klopt wel dat je het niet kunt vinden. Half Nederland vind een velg tegenoordig hetzelfde als een wiel, dus op 'velg' moet je ook op zoeken als je een wiel wilt :X.
Verder is deze aanbieder een handelaar, dus meer betalen voor een kaal wiel, zonder schijf, tandwieldrager etc.

Maar hier nog iemand die het gewoon een achterwiel noemt en dat inclusief de tandwieldrager en remschijf aanbiedt.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...saging&utm_medium=email&utm_source=systemmail

Succes!
 
Laatst bewerkt:
jeetje..... :$

ik zeg even niks. ik had gewoon SV onderdelen gezocht en niks gevonden... maargoed, HULDE *O* aan Roger, dit gaat wel goedkomen :Y Zaterdag gaat de vork erin :P

Later,

Loek
 
Zaterdag gaat de vork erin :P

Later,

Loek
Cool :t
Je kunt nog overwegen om de stuurstopnokken (of hoe die dingen op het T-stuk genoemd worden) een stuk af te vijlen. Ik heb dat gedaan omdat ik de stuuruitslag erg beperkt vond. Bij mijn N is de radiateur het eerste dat de vorkpoten gaan raken, misschien dat je met clip-ons eerder je tank gaat raken.

Scheelt in ieder geval met manoeuvreren in de schuur :P
Hé, die komt me wel heel bekend voor :Y
Die punt achterop vind ik nog steeds het gaafste aan de hele TLS. Ik heb laatst nog zwakgestaan voor een complete kont van een rode. Ben benieuwd of het subframe één op één past op een SV...
 
Een tijdje geleden ben ik twee keer onschuldig onderuit gegaan op nat wegdek. Zonder waarschuwing van de banden vooraf. Het was maar met de bromfiets, maar het voorval blijkt gevolgen te hebben gehad voor het maken van natte bochten met de motor. Ik bouw te veel marge in, durf de motor niet meer echt af te schuinen en soms betrap ik me zelfs op krampachtig vasthouden van het stuur. Dat rijdt niet lekker , maar is misschien nog wel gevaarlijker en instabieler dan normaal de bocht proberen te nemen. Het klinkt misschien erger dan het is, maar ik durf geen natte bocht meer normaal te nemen.

Het zit tussen de oren en ik WEET dat het onzin is en dat ik het MOET veranderen, maar ik krijg het niet eenvoudig aangepast. Waarschijnlijk doordat ik bang ben er weer zomaar naast te liggen tijdens rijden of oefenen. Regen of nat wegdek niet zelden voorkomend in Nederland, dus oefenen zou om die reden niet moeilijk hoeven zijn.

Zoekende naar het bestaan van een VRO-cursus oid met de nadruk op het terugkrijgen van vertrouwen in de motor en eigen kunnen op nat wegdek kwam ik deze website met onder andere veel technische rijtips tegen:
De Luie Motorfiets: over Motorrijden
In feite weinig ècht nieuws onder de zon, maar wel een mooi overzicht voor iedereen die de boel weer even wilt 'opfrissen.'
Met name de tips bij ‘bochten’ en ‘remmen’ heb ik nog eens flink op me laten inwerken en ik wil hier wat bewuster, dus wat minder op de autopilot naar gaan handelen. Ze zijn niet specifiek op nat wegdek gericht, maar de techniek is het zelfde.

Verder ook nog een how-to voor angsthazen zoals ik. Bij ‘angst’ en ‘nat’ staat de oplossing:
"Waar het op neer komt is
- te weten komen wat de feiten zijn: lezen, vragen nadenken
- jezelf geleidelijk blootstellen aan waar je bang voor bent (met de nadruk op geleidelijk) ..."

Concreet voor mij: nat wegdek is niet glad (of in elk geval lang niet zo glad als ik denk), en alle tips gelezen hebbend moet ik vooral op nat wegdek verder vooruit kijken, gewoon afschuinen die hap en oefenen, oefenen , oefenen. :9

Dus als je binnenkort op een verregend, verlaten industrieterreintje of parkeerplaats een verder vrij ervaren motorrijder op een gele SV achtjes en U-tjes draaiend tegenkomt .... :P :P
 
Laatst bewerkt:
Goed verhaal, lekker kort ook .
Mijn advies ( ook 2 x onderuit gegaan met motor met nat wegdek )
Ga lekker op Lelystad circuitrijden in het voor of najaar.
Grote kans op een beetje regen en zo niet leer je de grenzen opzoeken en het vertrouwen zal groeien.
Succes
 
Dank voor je suggestie en je hebt wel gelijk.
Al typende is het een duidelijk, maar te lang verhaal geworden.
Kortere versie in de maak.
EDIT: staat er weer, een stuk bondiger nu.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan