TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al lijkt het er wel op dat ze die strijd in NL toch al aan het winnen zijn. Maar hoe is dat elders Hans ?

Ik heb daar geen cijfers van; ook niet van Nederland. Kan alleen kijken naar veranderingen in mijn eigen verkoop in de loop der jaren en daar zie ik bij motornavigatie een zeer drastische omzwaai van Garmin naar TomTom. Zowel voor NL als Be.

Afgelopen weekend gaf ik echter een training aan een groep van 20 beginnende gebruikers, en dat was dan toch weer 100% Garmin.
 
Daar zeg je het wel net, beginnende gebruikers.
Ik denk dat ervaren gebruikers toch meer overstappen van Garmin naar TomTom.
Tenminste De Garmin gebruikers die ik ken die kraken TomTom niet meer af. Dat was tot voor een paar jaar geleden wel anders |(
 
Laatst bewerkt:
ik rijd sinds vorrig jaar met een 410 en met mijn oude garmin 660
2 van die dingen
tomtom voor de kronkels, brenkt je overal waar ik nog niet geweest was
zumo voor de ofroad paatjes die de 410 soms maar niet neemt
zumo neemt ook op waar ik gereden heb
moet je bij de 410 meer moeite voor doen, duhh
410 kan een kronkelroute aan van +1000km,zumo niet
allemaal voors en tegens
gewoon wissellen van het ene voordeel naar het andere

verder heb ik niks met bt thethering, werkt gewoon
alleen overgestapt van windows fone naar android
 
Dat was tot voor een paar jaar geleden wel anders |(

Klopt. Dan werd je (deels terecht) wat meewarig aangekeken. En nog steeds komt, begrijpelijk, vaak voor dan met voor een Zumo kiest 'omdat de rest die ook heeft'. Maar ook op dat vlak is er sprake van verschuiving.

Tijdens mijn trainingen demonstreer ik bijvoorbeeld ook MyDrive van TomTom. Op basis van de gpx-track ook heel prima voor de TomTom te gebruiken. En dan is men vaak toch even wat onthutst over hoe makkelijk dat gaat, in vergelijking met Basecamp. En al helemaal als ik laat zien dat die route meteen in de TT staat, zonder enig snoertje...