Nieuwe Vespa 300 Super

De jiffy gebruik ik alleen als ik een foto van de Vespa maak .. dat zit er iets speelser uit. Bij parkeren altijd de middenbok voor meer stabiliteit.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de jiffy altijd bij het afstappen, omdat ik niet zo stabiel meer ben als vroeger.

Dan kan ik makkelijker afstappen en daarna zet ik hem meestal meteen op de middenbok.

Het is bij mijn model 2015 wel lastig dat de zijstandaard automatisch inklapt. Dat vind ik bij de nieuwe generatie een verbetering.

Weet iemand of de bevestiging van de jiffy van de 2017 modellen is over te zetten op de oudere modellen. het gaat natuurlijk om de plaats van de veer.
 
Ik gebruik de jiffy altijd bij het afstappen, omdat ik niet zo stabiel meer ben als vroeger.

Dan kan ik makkelijker afstappen en daarna zet ik hem meestal meteen op de middenbok.

Het is bij mijn model 2015 wel lastig dat de zijstandaard automatisch inklapt. Dat vind ik bij de nieuwe generatie een verbetering.

Weet iemand of de bevestiging van de jiffy van de 2017 modellen is over te zetten op de oudere modellen. het gaat natuurlijk om de plaats van de veer.
De veer haakt iets meer naar voren aan, maar dat is natuurlijk ook het trucje om ‘m niet meer automatisch terug te laten klappen. Als ik het zo bekijk (heb hier een 2015 en een 2017 staan) dan is het wel uitwisselbaar, aangezien het bevestigingpunt ook aan het ophanggedeelte vastzit.
Het viel me ook op dat het 2017 model geen oog heeft naast de jiffy (waar eventueel een slot aan vast kan)
 
Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp wel dat het heeft te maken met de plaats van de veer.

Kun/wil je van de bevestiging 2017 een plaatje maken zodat ik aan de dealer kan vragen of hij het wil of kan bestellen.

Als het een los onderdeel is kan ik het mogelijk proberen na te maken.
 
Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp wel dat het heeft te maken met de plaats van de veer.

Kun/wil je van de bevestiging 2017 een plaatje maken zodat ik aan de dealer kan vragen of hij het wil of kan bestellen.

Als het een los onderdeel is kan ik het mogelijk proberen na te maken.
Nu even geen foto, .. maar Jimson haalt ‘m eraf bij zijn 2017. Misschien verkoopt hij deze wel.
 
Heb de jiffy eraf gelaten, schakelaar open gemaakt en de bedrading door gekoppeld en hij starte ook meteen na de eerste poging na 6 weken stil te hebben gestaan.

Morgen gaat mijn jiffy Han's kant op :)

Gr.Jim
 
Heb de jiffy eraf gelaten, schakelaar open gemaakt en de bedrading door gekoppeld en hij starte ook meteen na de eerste poging na 6 weken stil te hebben gestaan.

Morgen gaat mijn jiffy Han's kant op :)

Gr.Jim
Hoi Jim,

Is het opsturen van de Jiffy gelukt. Heb nog niet gezien bij Post nl dat er iets onderweg is.

gr
Han
 
Hey han,

Jazeker, als het goed is komt ie morgen binnen.
Heb de schakelaar die eraan hoord ook bij gedaan.

Hoor het wel zodra alles binnen is.
Gr. Jim
 
Hoi Jim,

Pakketje net ontvangen. Ben er blij mee ga de komende dagen eens proberen of en wanneer het me lukt.

De Vespa staat nog op de heftafel dus ik kan het zittend af.

Ik laat wel weten of dat het gelukt is.

Iedereen fijne dagen gewenst een een goed scooter jaar en bovenal een goed gezondheid.

gr
Han
 
Hallo,
Zoals hierboven vermeld heb ik van Jim zijn Jiffy model 2017 gekregen die ik op mijn GTS 2015 wil monteren zodat de Jiffy niet meer automatisch inklapt.

Ik neem aan en hoop dat het plug en play is maar ik zou indien mogelijk toch graag een plaatje hebben hoe de jiffy schakelaar is bevestigd.

Dus als iemand dat wil doen of er al een foto van heeft wil je hem dan hier posten.

Ik zou ook nog willen weten of iemand de draad van de jiffy schakelaar wilt volgen waar hij naar toe loopt/is aangesloten.

Voor iemand in goede doen zal het allemaal geen punt zijn maar ik moet proberen om het zo makkelijk mogelijk en met zo weinig mogelijke inspanning te monteren enaan te kunnen sluiten.

Bedankt weer voor een reactie
 
Het is me gelukt met behulp van de onderdelen van Jim dat de Jiffy niet meer automatisch opklapt.

Nu moet ik alleen nog weten op welke draad de schakelaar wordt aangesloten Dus als iemand een keer zin en tijd heeft het draadje van de Jiffy schakelaar tot waar ie is aangesloten te volgen, en mogelijk een plaatje van te maken dan zou ik ook daar weer blij mee zijn.

met vr gr
Han
 
Ik heb besloten de draad van de Jiffy schakelaar in ieder geval voorlopig niet aan te sluiten.
Volgens de dealer kan de computer ontregeld worden als je de motor af zet door de Jiffy uit te klappen.

Hij zei ook dat de aansluiting voor de schakelaar bij de 2016- modellen bij de accu zit door middel van een stekkerverbinding. en weet niet zeker of de 2015 daar al op voorbreid is.

Zou wel kunnen want de beugel voor de veer van de Jiffy zit ook anders en is gedraaid bevestigd ten opzichte van de originele bevestiging. maar is er dus wel op voorzien, zodat ik niet hoefde te boren en draad te tappen.

De oude beugel zat vast met 2 M6 boutje met een 8mm kop (gebruikelijk voor m6 is 10mm) bij de nieuwe modellen zit de beugel vast met 2 M6 inbusboutjes.
 
Hoi, even een vraag,

Als je van die MP3 wielen onder een GTS zet,
word de maat banden dan,

Voor: 130 70 13
Achter: 140 70 13..?

Alvast bedankt voor de info,
Groet, AJ
 
Ik ga er morgen voor het eerst mee rijden. Zitten wr nu een weekje onder maar heb er nog geen meter mee gereden. Ben benieuwd.

Gr. Jim
 
Terug
Bovenaan Onderaan