Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd Lexo met je A, en Joost met je AVB!

Vrijdag weer op voor m'n theorie. Jeej...


Weeral. hoeveel keer heb je nu al gehad?

Gefeliciteerd Arlos! Geniet er van :)

Ik heb vanmiddag weer een keer m'n theorie-examen. Als ik het nu nog steeds niet ga halen begrijp ik het echt niet hoor. Ik voel mezelf een wandelende verkeersregels-encyclopedie nu. Pffff :)

komende zaterdag ga ik trouwens al kijken naar een motor. Week daarop naar nog 2 of 3, en dan kan ik mezelf hopelijk een vervroegd kerstcadeautje geven. Ik wil er toch wel eentje hebben als ik geslaagd ben, ook al is het seizoen er straks niet meer echt naar...
 
Lexo, gefeliciteerd met je rijbewijs, *O*

Ellen, jij succes vrijdag met je theorie, ik had er ook moeite mee, en dat was nog in de oude tijd... :+

:) :t
 
komt goed Ellen! Het is inderdaad wel pittig. Zelfs voor iemand met hbo op zak zoals ik was het moeilijk en veel oefenen. Nederlandse verkeersregels zijn zooitje geworden ha ha ha.
 
School heeft er inderdaad niks mee te maken.ik ben niet echt geschoold maar super gedreven als ik echt iets wil word ik heel obsessief.motor en zowel auto theorie in 1 keer gehaald met weinig foutjes
 
om de bocht door te komen, is het de bedoeling dat je díe arm strekt aan de kan waar je naartoe wil. je duwt als het ware de motor onder je vandaan.

afschuinena.jpg


:]
 
Nou dames en heren, ik heb straks mijn avb examen, probeer de zenuwen een beetje weg te drukken; we gaan geweon n stukje rijden ;)
 
Vorige keer had ik 1 fout teveel. Proefexamens haal ik allemaal met vlag en wimpel. Ik ken de verkeersregels gewoon echt goed, maar ik laat me te snel misleiden door de CBR vraagstelling vrees ik. Denk ik dingen in afbeeldingen te zien die ik niet moet/hoef zien. En ik denk dat ik een vorm van druk voel omdat ik het wíl halen. Autotheorie had ik in 1x, zelfs zonder fouten, dus dit is echt mega frustrerend.

En vorige keer was ik helaas niet zo goed op de hoogte van rijverbod & ontzetting van rijbevoegdheid. En die 1 fout teveel was een hele domme die ik niet had hoeven maken (overigens in een andere categorie).

Heb eergisteren nogmaals de categorieën doorlopen waarin ik de vorige keer fouten had zitten, en over alles had ik zo'n 98% goed.

Maar goed. Winter. Het heeft allemaal niet zo'n haast, het is gewoon erg jammer van het geld dat ik er nu extra in steek en ik wil gewoon kunnen afrijden zodat ik echt klaar ben.
 
Laatst bewerkt:
om de bocht door te komen, is het de bedoeling dat je díe arm strekt aan de kan waar je naartoe wil. je duwt als het ware de motor onder je vandaan.

[afbeelding]

:]


Dat is tegenleunen maar niet verplicht om bij avb examen op deze manier een bocht te maken.eigenlijk ga je het jezelf alleen maar moeilijk maken door dit toe te passen ,ik zelf heb dat ook niet gedaan. ik zit het liefst rechterop ipv zulke capriolen
 
Dat is tegenleunen maar niet verplicht om bij avb examen op deze manier een bocht te maken.eigenlijk ga je het jezelf alleen maar moeilijk maken door dit toe te passen ,ik zelf heb dat ook niet gedaan. ik zit het liefst rechterop ipv zulke capriolen
Dit ben ik met je eens. Belangrijkste is dat je kijkt waar je heen wilt gaan.
 
AVB examen gehaald. :D Vertiefd geslapen, mijn les vanmorgen ging niet best, maar na 5 oefeningen goed feliciteerde de examinatrice me! Een geweldig kerstcadeau. Nou op naar het AVD.
 
Dat is tegenleunen maar niet verplicht om bij avb examen op deze manier een bocht te maken.eigenlijk ga je het jezelf alleen maar moeilijk maken door dit toe te passen ,ik zelf heb dat ook niet gedaan. ik zit het liefst rechterop ipv zulke capriolen

bij lage snelheden (dus AVB) is het inderdaad niet handig. enige waar je het zou kunnen gebruiken is het 8-je en de halve draai.
 
om de bocht door te komen, is het de bedoeling dat je díe arm strekt aan de kan waar je naartoe wil. je duwt als het ware de motor onder je vandaan.

[afbeelding]

:]

Dit dus, zo ziet mijn rijinstructeur er ook uit. Op deze manier zit je toch eigenlijk gewoon rechtop, gezien de rug?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan