demper stiller maken

B07

MF veteraan
17 jul 2017
2.037
511
Spijkenisse
ik heb deze demper :
1gsur38xftd.jpg


hier zie je een ster vormige ring:
czlu6gcm59to.jpg

8qcnx9.jpg

die je er uit kan draaien, het gat is 28mm met schoefdraad erin.

ik vroeg me af of er dunnere eindstukken/pijpjes te koop zijn die je daar in kan draaien.
ik wil dus het gat verkleinen om het geluid zachter te maken.

db killers zijn overal wel te koop maar, dan moet je meestal gaatjes boren om em vast te zetten dat wil ik liever niet.
 
Die heeft E-keur, zit ie wel op een KTM? Of zomaar gekocht en op een willekeurige fiets gezet?

Kan je er doorheen kijken?
Ja?, dan zou nieuwe demperwol wonderen kunnen doen.

Als er verder geen sporen van een eventueel gedemonteerde DB-killer vindbaar zijn en hij is geschikt voor jouw fiets zou ie aan de geluidseisen moeten (kunnen) voldoen.
 
ja zit op een KTM.
zat er op toen ik em kocht.
zit nieuwe wol in .

gaat er vooral om dat me buren niet wakker worden als ik s nachts thuis kom, daarom wil ook een pijpje die ik er snel in kan draaien voor de nacht.
nu loop ik steeds de laatste 300 meter naar me huis.
 
bus met kleiner gat laten draaien en die in die stervormige ring persen.

beginnen met een vrij klein gat, kan je steeds verder uit draaien tot het geluig goed is en hij toch nog goed rijdt.
 
Heb in me schuur een cv eindkap gevonden die in me uitlaat past maar, die is niet lang genoeg.

Ga bij de Gamma is naar zoiets zoeken
q3dm89hg3.jpg


ben ik voor een paar euro klaar, en hoef ikzelf ook niks te fabriceren :)
 
Je kunt ook eens kijken of je zoiets erin kunt knutselen, dat roosterje in eindstuk, zo werkt de db killer op mn crosser, dat verschil met en zonder is al enorm.

Respect voor je burenliefde, zouden meer mensen moeten doen!
full
 
ik heb deze demper :
[afbeelding]

hier zie je een ster vormige ring:
[afbeelding]
[afbeelding]
die je er uit kan draaien, het gat is 28mm met schoefdraad erin.

ik vroeg me af of er dunnere eindstukken/pijpjes te koop zijn die je daar in kan draaien.
ik wil dus het gat verkleinen om het geluid zachter te maken.

db killers zijn overal wel te koop maar, dan moet je meestal gaatjes boren om em vast te zetten dat wil ik liever niet.

Jij rijdt een 2 tact motor.

Geknutsel aan je uitlaat heeft daar veel meer invloed dan bij een 4tact.

Je hebt nu veel meer kans dat je motor anders gaat reageren, bij zomaar uitlaten te gaan modificeren gaat ie meestal niet beter lopen.

Hoe is het trouwens met Stuur wiebelt en koppeling werkt niet ?
Alleen vragen stellen, antwoorden krijgen en dan geen resultaat meer posten is een beetje jammer.
 
Laatst bewerkt:
bij de gamma hadden ze niks wat erin pasten.

heb het wol flink hard aangestampt en, nog wat staalwol er in gepropt
1cpfh3h9cn4u6.jpg

it2ekncwvk41e.jpg

om de ruimte in de eindkap nog op te vullen heb ik er een pannenlap in getopt :)
f267dmoz.jpg


ik kwam er achter dat er nog een scheur in de pijp zat, moest wel onder de motor gaan leggen om die te kunnen zien.
9wh3zn6m0xh.jpg

xtslswc4vp.jpg

0u45sj1gkp4.jpg


voorzichtig dicht gelast met punt lassen want, met een elektrode lasapparaat brand je er zo een gat in, heb geen TIG apparaat dus moet het ermee doen en, is nog gelukt ook :)
rof5lid6d.jpg

g89n1wss.jpg


nu is die echt een stuk stiller, kan er mee leven en, laat het zo
 
Ik had ook een geluidsprobleem . Heb toen 2 DB killers gekocht .Op lengte gemaakt en toen aan de binnenkant een moertje M5 ingelast . Kort spanstiftje er in draaien tot de boel klem gaat zitten .
Hoef je geen gaatje in de uitlaat boren en je pakt de DB killer er zo weer uit.
Sucses.
 
Terug
Bovenaan Onderaan