ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Als het net zo klinkt als het eruit ziet, zeg ik: BOKGEIL :9~ ( ik heb nu een nette Akra, maar mis nog steeds m'n asociale Superpole MotoGP pijp ).
_O- De Superpole klonk inderdaad wel leuk ja :9
Er is al een hoop genoemd lees ik, en dat is goed om allemaal te weten / mee te nemen. Ik heb met al die zaken geen problemen gehad. Het enige is idd het bougie-verhaal haha. Wat een ellende als je die moet vervangen. Maar verder een uber-brute fiets en ondanks dat 'ie alweer 13 jaar oud is, vind ik 'm qua lijnen etc. nog steeds erg strak en zeker niet gedateerd oid.
:^ :^
En nog steeds, na nog wat jaren gebruik, inclusief best wel wat circuitdagen nog steeds geen problemen ermee gehad. Inmiddels zal de kilometerstand richting de 80k gaan, maar nog steeds kan ik menig 1000cc zo op het rechte eind voorbij tuffen :) *O*
 
warmdraaien zonder daarna echt te gaan rijden is slecht voor alles.... veel condens in blok etc met alle ellende van dien.

Geeft ie die 16,5V bij ststionair aan? Dan zou ik zeker even verder kijken/zoeken (meet es bij 3500rpm) is echt te hoog, sloopt je accu etc
Ja, meer toeren (tot pak m beet 5k rpm) had geen enkele invloed op de gemeten waarde.

Vermoedelijk heb ik dit probleem al sinds afgelopen zomer; toen is het nukkigere starten -iedere x na een paar weken inactiviteit- begonnen, wat ik toeschreef aan een brakke accu in combi met het automatische 'contact aan=verlichting aan' gedoe...

Inmiddels wat gegoogled en kom ook 'mosfet' spanningsregelaars, tegen die beter zouden zijn?
Iemand ervaring hiermee, is dit daadwerkelijk zo?

Grtz,fRank
 
en ze zijn goedkoop rond de 3000-3500 koop je al iets moois :Y

Vandaar dat ik budget inzichtelijk gezien voor het eerste model ga.
Geld is er niet meer voor een 2009/2011, al heb ik die liever.

Maar het valt best vies tegen om nog één onder de 30K op de teller te vinden voor dat bedrag. Men vraagt snel boven de 4K. Met de winter periode nota bene.
 
Iemand nog de kabels liggen van servo motor voor een 04-05 die hij voor zacht prijsje wil wegdoen ben hier wat aan het werken (prutsen) aan de 10 en zag dat die kabel aan de servo motor aan de uitlaat wel heel los ging...
Dus doe het kapje eraf zitten die onderste moeren er gwn niet eens meer op waardoor een kabel beschadigt is |( ff opgezocht wat zo een kabeltje kost 40€ :o
Doe straks wat verder met kuipwerk monteren goede feesten :W
 
Iemand nog de kabels liggen van servo motor voor een 04-05 die hij voor zacht prijsje wil wegdoen ben hier wat aan het werken (prutsen) aan de 10 en zag dat die kabel aan de servo motor aan de uitlaat wel heel los ging...
Dus doe het kapje eraf zitten die onderste moeren er gwn niet eens meer op waardoor een kabel beschadigt is |( ff opgezocht wat zo een kabeltje kost 40€ :o
Doe straks wat verder met kuipwerk monteren goede feesten :W

Yep
 
Ok je mag er nog een paar spiegels bijdoen ook als je die hebt :+
Heb al kabels gevonden voor nog geen 10 € op ebay maar dan komen er 20 verzendkosten bij (in us) in duitsland heb ik er ook gevonden maar die moet er 30 voor hebben (zonder verzenden) B|
Stuur maar pm wat je ervoor hebben wil :)
full
 
Laatst bewerkt:
ok :)
Iemand die weet of spiegels van een zx6r mss zouden passen van model 2009> die zijn toch iets moderner heb zitten denken aan barend spiegels ook maar twijfel of ik dat niet teveel gaat vloeken op de 10 kwa look
 
Laatst bewerkt:
Ok je mag er nog een paar spiegels bijdoen ook als je die hebt :+
Heb al kabels gevonden voor nog geen 10 € op ebay maar dan komen er 20 verzendkosten bij (in us) in duitsland heb ik er ook gevonden maar die moet er 30 voor hebben (zonder verzenden) B|
Stuur maar pm wat je ervoor hebben wil :)
[afbeelding]

Gaaf! Mooie velgen ook :9.

Ik heb nog Becker Carbon zijpanelen liggen die imo het plaatje compleet maken ;).
 
Laatst bewerkt:
Het geld is ff op net setje brembo klauwen besteld en nog een kuipdeel van +- 160€ wat vervangen mag worden ga eerst weer een beetje sparen want binnenkort betaal ik ook al men circuitdagen (januari vroegboekkorting dus dan ben ik weer blut -O- :+ )
10 gaat in januari ook binnen voor revisie van voorvering en setje nieuwe remleidingen :)
Maar wil anders wel eens een foto zien :) zit al wat carbon op de 10 (hugger-voorspatbord-hielplaatjes-kroonplaat-uitlaat)
 
Laatst bewerkt:
mijn zx10r 3th gen staat nu zo'n
2.5 mnd stil en merk nu dat de remdruk steeds minder wordt,probeer binnenkort wel of het met ontluchten op te lossen is of kan dit een probleem zijn dat ik in de rempomp of klauwen moet zoeken?
 
mijn zx10r 3th gen staat nu zo'n
2.5 mnd stil en merk nu dat de remdruk steeds minder wordt,probeer binnenkort wel of het met ontluchten op te lossen is of kan dit een probleem zijn dat ik in de rempomp of klauwen moet zoeken?
Hmmmm, das bijzonder! Mijn rem is nog net zo hard als normaal. Hoe kan je nou druk verliezen als je de motor niet gebruikt / niet remt?? Blijft je rem bij normaal gebruik wel hard??
 
Beetje raar inderdaad... Wanneer is het systeem voor het laatst gereviseerd en vloeistof vervangen?
 
Het geld is ff op net setje brembo klauwen besteld en nog een kuipdeel van +- 160€ wat vervangen mag worden ga eerst weer een beetje sparen want binnenkort betaal ik ook al men circuitdagen (januari vroegboekkorting dus dan ben ik weer blut -O- :+ )
10 gaat in januari ook binnen voor revisie van voorvering en setje nieuwe remleidingen :)
Maar wil anders wel eens een foto zien :) zit al wat carbon op de 10 (hugger-voorspatbord-hielplaatjes-kroonplaat-uitlaat)

Het afgelopen seizoen smaakt naar meer dus ik heb besloten om de ZX10R om te bouwen tot circuitmotor.

full


Via Marktplaats heb ik zeer nette circuitkuipen kunnen kopen. Ze zijn professioneel gespoten en er zit nog geen krasje op.

Vanwege de ombouw komen er een aantal onderdelen/accessoires vrij:

- Verhoogde Lsl clip-ons (prijs: € 150,-)
full



- Becker carbon zijpanelen (prijs: € 125,-)
full



- Brembo mechanische koppelingshouder (prijs € 150,-)
full



- Ergens halverwege december komt de HM plus quickshifter vrij (€ 350,-)
full


De quickshifter en de Brembo mechanische koppelingshouder zijn als nieuw. De carbon zijpanelen en de verhoogde clip-ons heb lichte gebruikerssporen. Er komt nog een verkooptopic. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel.

Het bovenstaande bericht heb ik een aantal weken geleden gedeeld in dit topic ;) .
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm, das bijzonder! Mijn rem is nog net zo hard als normaal. Hoe kan je nou druk verliezen als je de motor niet gebruikt / niet remt?? Blijft je rem bij normaal gebruik wel hard??

Bij dagelijks gebruik geen last gehad, merkte het voor het eerst na 3 wkn stilstand, heb de motor sinds juli , heb geen idee wanneer remolie e.d gedaan is,
binnenkort even goed ontluchten,heeft dat geen resultaat dan als 1e een brembo rempomp aanschaffen en daarna evt brembo remklauwen.
 
Laatst bewerkt:
Je zou voordat je in Brembo spul investeert de klauwen en rempomp kunnen reviseren en kijken of dat verschil maakt.
 
Heb geen lekkage dus als remolie vernieuwen en ontluchten niet helpt dan zit het in de klauwen of pomp lijkt mij,

reviseren is zeker een optie maar eerst de remolie maar eens vervangen en goed ontluchten.

Suzuki had een terugroepactie op Nissin rempompen omdat deze druk verliezen. Bij lang stilstaan.
Pomp je daarna een paar keer is de druk weer volop aanwezig.
Kawasaki heeft volgens mij dezelfde rempomp.

Remvloeistof verversen je sowieso een goed idee als je niet weer wanneer het voor het laatst gebeurt js.
 
Het afgelopen seizoen smaakt naar meer dus ik heb besloten om de ZX10R om te bouwen tot circuitmotor.

[afbeelding]

Via Marktplaats heb ik zeer nette circuitkuipen kunnen kopen. Ze zijn professioneel gespoten en er zit nog geen krasje op.

Vanwege de ombouw komen er een aantal onderdelen/accessoires vrij:

- Verhoogde Lsl clip-ons (prijs: € 150,-)
[afbeelding]


- Becker carbon zijpanelen (prijs: € 125,-)
[afbeelding]


- Brembo mechanische koppelingshouder (prijs € 150,-)
[afbeelding]


- Ergens halverwege december komt de HM plus quickshifter vrij (€ 350,-)
[afbeelding]

De quickshifter en de Brembo mechanische koppelingshouder zijn als nieuw. De carbon zijpanelen en de verhoogde clip-ons heb lichte gebruikerssporen. Er komt nog een verkooptopic. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel.

Het bovenstaande bericht heb ik een aantal weken geleden gedeeld in dit topic ;) .


Doe mij maar die quickshifter en koppelinghendel maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan