Ervaring en/of ideeën omtrent deze motorlift 1000RR Repsol

7 jul 2017
31
1
malden
Beste,

Heeft iemand ervaring met deze motorlift? Of wat zijn jullie ideeën hierbij? Zie onderstaande link. Ik vind het een mooi systeem maar twijfel of je motor (als je er aan werkt) niet vanaf kan schieten. Of zijn er mensen die goede ervaring hebben met paddockstands? Zo ja welke gebruik je dan (welke adapters voor de vootkant)

Ik heb een Honda 1000RR repsol bouwjaar 2007.

MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen!
 
Beste,

Heeft iemand ervaring met deze motorlift? Of wat zijn jullie ideeën hierbij? Zie onderstaande link. Ik vind het een mooi systeem maar twijfel of je motor (als je er aan werkt) niet vanaf kan schieten. Of zijn er mensen die goede ervaring hebben met paddockstands? Zo ja welke gebruik je dan (welke adapters voor de vootkant)

Ik heb een Honda 1000RR repsol bouwjaar 2007.

MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen!

Alvast bedankt voor de tips en het meedenken.
 
Doe jezelf een lol, en kijk ook eens naar de ABBA Skylift.
Mocht je ooit een andere motor kopen ben je voor een paar tientjes (20-30 Euro) klaar.
Daarnaast heeft hij veel meer functies, een groter bereik, en is hij makkelijk als plat pakket op te bergen als je hem niet gebruikt. Hij is wel duurder.....

En ja, ik ben bevooroordeeld omdat ik de importeur van ABBA ben in NL.
https://www.youtube.com/results?search_query=abba+skylift
 
Wat Is een bursing stand?
R6-360-0005.jpg


BURSIG USA Motorcycle Stands
 
Bursig zal ongetwijfeld het origineel zijn, zelf heb ik een constands voor mijn z1000, motor is weg maar de stand staat er nog. Ik vond het een geweldig ding. Beide wielen van de grond, los van het feit dat het sleutelen nog makkelijker maakt, ik kon de motor draaien en in de hoek van de schuur zetten, iets wat anders echt nooit gelukt was.

Losse adapterplaten zijn voor 60 euro ouzo te koop bij motea.com. Mijn stand word nu niet gebruikt omdat er geen platen voor een triumph explorer gemaakt worden helaas.
 
Ik zit ook te kijken, naar zoiets voor mijn cb650f. Het lijkt me een geweldig systeem!
Is hij zowel links als rechts te gebruiken,en zit hij stevig vast,zijn dan mijn vragen... beter dan 2 losse stands onder de wielen.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Maar Is dit alles veilig ik ben zo bang dat als je je motor op krikt op twee stalen pinnen, dat je de motor er zo vanaf kan schieten als je bijvoorbeeld kracht moet zetten op het een of ander.

Theelepel jij bent dus helemaal overtuigd van Dit systeem?
 
Maar Is dit alles veilig ik ben zo bang dat als je je motor op krikt op twee stalen pinnen, dat je de motor er zo vanaf kan schieten als je bijvoorbeeld kracht moet zetten op het een of ander.

Theelepel jij bent dus helemaal overtuigd van Dit systeem?

Ja het is de eerste paar keer eng, maar je motor hangt echt stevig hoor, zoals gezegd, ik waste mijn motor ook op de bok, op een oprit van klinkers, nooit ergens last van gehad, ook niet bij het verplaatsen van de motor. Ideaal op de velgen eens goed schoon te maken haha. Zoals gezegd, helaas word de adapter niet gemaakt voor de Triumph Explorer, zal ongetwijfeld met het gewicht te maken hebben. Mocht er ooit weer een motor komen waar ik wel een adapter voor kan kopen ga ik hem gelijk weer gebruiken. Mits hij tegen die tijd niet verkocht is.
 
Maar Is dit alles veilig ik ben zo bang dat als je je motor op krikt op twee stalen pinnen, dat je de motor er zo vanaf kan schieten als je bijvoorbeeld kracht moet zetten op het een of ander.

Theelepel jij bent dus helemaal overtuigd van Dit systeem?
Ik heb ze (ABBA-stands) op de Motorbeurs in Utrecht gedemonstreerd.
Je kan met volle kracht tegen de motor op de stand aanlopen, en er gebeurt niets (met de motor). Hij blijft gewoon staan....
Die 2 opspanpennen worden met voorspanning gemonteerd, en kunnen echt geen kant op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan