Nieuwe Royal-Enfield Himalayan

  • Onderwerp starter Anoniempje329
  • Startdatum
+ 19,4% BPM - 210 euro = 682 euro BPM.
Dan moet ie natuurlijk nog gehaald worden, gekeurd etc.
Ik schat: 5500 euro totaal für einen neufahrzeug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kom net weer terug uit India. Daar hebben ze de pest aan de Himalayan omdat er nog veel kinderziektes in zouden zitten. Misschien beter om een tijdje te wachten!
 
Dat klinkt niet goed Goaner, maar ik heb begrepen dat de kwaliteitscontrole op de exportmodellen beter zou zijn?
MeanBlueMan, Lijkt me ontzettend zwaar zo’n trip met een Hayabusa.
 
Wel, ik heb op het laatste dieseltreffen de Duitsche importeur gesproken(met een paar bier op..) en wat dat betreft kan ik je een advies doorgeven over het kopen van een nwe enfield..
 
Waarom kom je er nu mee Sammie en niet zaterdag al? Toen gaf je aan: waarom niet uit Duitsland?
 
Waarom kom je er nu mee Sammie en niet zaterdag al? Toen gaf je aan: waarom niet uit Duitsland?
..als jij nu echt zo'n ding wil?

wellicht ben je knutselaar en vind je het leuk dergelijke motoren te verbeteren?
Want je hebt zelf vast ook wel info ingewonnen over de technische repuatie van deze dingen..
 
Dat klinkt niet goed Goaner, maar ik heb begrepen dat de kwaliteitscontrole op de exportmodellen beter zou zijn?
MeanBlueMan, Lijkt me ontzettend zwaar zo’n trip met een Hayabusa.

Ow daar weet ik helaas niks van!
 
https://www.rushlane.com/hayabusa-road-trip-to-leh-khardung-la-12201455.html }) ;)

Maar ik ben het met je eens hoor. Als het moet kan t met een bromfiets.

Ik heb die Khardung La op een 150cctje gedaan. Bovenop vol gas in de 1e versnelling en dan maximaal 3km/h halen haha
 
Ik kom net weer terug uit India. Daar hebben ze de pest aan de Himalayan omdat er nog veel kinderziektes in zouden zitten. Misschien beter om een tijdje te wachten!

Het schijnt dat er bij de BS4 (het FI model) de meeste kinderziektes uitgehaald zijn tov de BS3....maar het blijft een Enfield. :P
Groot voordeel bij die dingen is wel: als je het niet kan repareren met een hamer is het een electrisch probleem ;)
 
Laatst bewerkt:
Sammie, ik dacht dat de Royal Enfield van tegenwoordig gewoon betrouwbare fietsen zouden zijn. De horror verhalen van vroeger heb ik wel eens wat van gelezen.
Ik sleutel niet zelf iig.
 
Het schijnt dat er bij de BS4 (het FI model) de meeste kinderziektes uitgehaald zijn tov de BS3....maar het blijft een Enfield. :P
Geen idee of dat klopt, hoop het wel.

Heb het zelf aan levende lijve mogen ervaran: een Himalayan, in de bergen in Indië waarvon we vonden dat hij wat raar begon te slingeren. Alsof je door het zand rijdt als het ware. Bleek de achterbrug te zijn gebroken en het wiel hing nog maar met een paar cm staal aan het frame. Ding was vrij nieuw en werd "normaal" gebruikt in de Himalaya. Niet afgeragd, maar krijgt natuurlijk wel wat klappen daar. Levensgevaarlijk. En het is niet de enige helaas, zoek maar op Google op "himalayan swingarm":

http://himalayan.m31.de/swingarm-pictures/
Welding defect in Royal Enfield Himalayan; frame cracks! - Team-BHP

Leuke bike om te zien, maar ik blijf er ver weg van...
 
Geen idee of dat klopt, hoop het wel.

Heb het zelf aan levende lijve mogen ervaran: een Himalayan, in de bergen in Indië waarvon we vonden dat hij wat raar begon te slingeren. Alsof je door het zand rijdt als het ware. Bleek de achterbrug te zijn gebroken en het wiel hing nog maar met een paar cm staal aan het frame. Ding was vrij nieuw en werd "normaal" gebruikt in de Himalaya. Niet afgeragd, maar krijgt natuurlijk wel wat klappen daar. Levensgevaarlijk. En het is niet de enige helaas, zoek maar op Google op "himalayan swingarm":

http://himalayan.m31.de/swingarm-pictures/
Welding defect in Royal Enfield Himalayan; frame cracks! - Team-BHP

Leuke bike om te zien, maar ik blijf er ver weg van...

Enfield heeft een paar jaar geleden Harris Performance UK overgenomen, eer dat dat is doorgedruppeld naar India.....alles gaat daar een beetje langzamer :P
 
Godskolere :X die foto’s van het balhoofd en achterbrug :N
Nou ga ik toch wel héél erg twijfelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan