Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Slecht te zien maar lijkt mij ook.

Heb echter ook wel eens gelezen dat een 2 pitter een balanspijp nodig heeft voor een beetje knappe loop. (iets met tegenduk??)
Hoe en waarom is me ontschoten maar het schijnt wel degelijk uit te maken.
Misschien dat het voor een volbloed racer anders is, of niet belangrijk ???
Stationair voor een stoplicht staan ze iig niet.
 
Kan iemand die akra einddempers heeft op zijn SP eens een foto plaatsen van de eindtip, of in ieder geval de tekst die daar op staat?
Ik kan misschien een setje overnemen, daar staat alleen:

Akrapovic M-5H e1 0396. Vroeg me af of ze uberhaupt voor een sp zijn of kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand die akra einddempers heeft op zijn SP eens een foto plaatsen van de eindtip, of in ieder geval de tekst die daar op staat?
Ik kan misschien een setje overnemen, daar staat alleen:

Akrapovic M-5H e1 0396. Vroeg me af of ze uberhaupt voor een sp zijn of kunnen zijn?

Is het niet M-H5 ? Bij mij staat er e1 0476 M-H6/3 maar ik heb mijn systeem zelf samengesteld, de dempers komen uit de USA, was toen veel goedkoper en de bochten overgenomen van een race-team in Dld.
Ik dacht dat de 5 of de 6 iets zei over de diameter van de ingang / uitgang vd demper.
Dempers zijn niet specifiek voor een model/type. Akra heeft een aantal standaardmaten en typen dempers voor motoren die ze gebruiken. Kan zelfs voor één model 2 verschillende type zijn (diameter ingang / uit) naargelang de bochten.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen alvast fijne dagen en een gezond 2018, ik ga aan de slag, moet wat uitgraven *D

360.jpg
 
Is het niet M-H5 ? Bij mij staat er e1 0476 M-H6/3 maar ik heb mijn systeem zelf samengesteld, de dempers komen uit de USA, was toen veel goedkoper en de bochten overgenomen van een race-team in Dld.
Ik dacht dat de 5 of de 6 iets zei over de diameter van de ingang / uitgang vd demper.
Dempers zijn niet specifiek voor een model/type. Akra heeft een aantal standaardmaten en typen dempers voor motoren die ze gebruiken. Kan zelfs voor één model 2 verschillende type zijn (diameter ingang / uit) naargelang de bochten.

Bedankt voor je reactie, als ik het goed begrijp zijn deze niet speciefiek voor een sp maar zouden ze er wel op moeten passen mits de diamters de juiste maar hebben. Volgens de verkoper is de aansluiting 52mm, uitgang 55 mm..

10h0ns5.jpg
 
Bedankt voor je reactie, als ik het goed begrijp zijn deze niet speciefiek voor een sp maar zouden ze er wel op moeten passen mits de diamters de juiste maar hebben. Volgens de verkoper is de aansluiting 52mm, uitgang 55 mm..

[afbeelding]
Volgens mij komen de 52mm aansluitingen vaker voor bij Aprilia. Mijn aansluiting heeft 60mm, maar weet niet wat de standaard aansluiting is van de SP.
 
Bedankt voor je reactie, als ik het goed begrijp zijn deze niet speciefiek voor een sp maar zouden ze er wel op moeten passen mits de diamters de juiste maar hebben. Volgens de verkoper is de aansluiting 52mm, uitgang 55 mm..

Ja, ff goed opletten dat de aansluiting de goede maat heeft.

Misschien is het zo dat de slip-ons dempers bijv. een kleinere doorlaat hebben als de dempers van een volledig systeem. Er zijn/waren nogal wat verschillende systemen voor de SP, slip-on, volledig racing systeem met rvs bochten, het basic racer systeem en dan natuurlijk het speciale HRC-systeem en de replica's daarvan. En dan kun je nog de elliptische dempers of de hexa-dempers gebruiken in titanium of carbon
 
Laatst bewerkt:
Ja, ff goed opletten dat de aansluiting de goede maat heeft.

Misschien is het zo dat de slip-ons dempers bijv. een kleinere doorlaat hebben als de dempers van een volledig systeem. Er zijn/waren nogal wat verschillende systemen voor de SP, slip-on, volledig racing systeem met rvs bochten, het basic racer systeem en dan natuurlijk het speciale HRC-systeem en de replica's daarvan. En dan kun je nog de elliptische dempers of de hexa-dempers gebruiken in titanium of carbon

Full systeem(met rvs bochten)heeft linkpipes 54 naar 60.
 
Laatst bewerkt:
Nee, iedere vervangingsdemper (reflectie-demper, kun je doorheen kijken) geeft minder tegendruk als een oem resonantiedemper (met verschillende kamers, kun je niet doorheen kijken), tenzij je de doorgang met dB-eaters te kein maakt natuurlijk. Wat je bij een reflectiedemper wel regelmatig moet doen is het dempingsmateriaal controleren/vervangen,toch zeker bij een dikke tweecylinder.
 
Wat jij een reflectie-demper noemt ken ik als "absorbtie".... same difference perhaps :-)
 
Laatst bewerkt:
Wellicht dat mijn volledige systeem in juni/juli de verkoop in gaat. In ieder geval de voorbochten, de dempers hangt af of ik mooie kortere Akra vervangers kan vinden. Eerst ff kijken hoe het volledige systeem van Robert er uitziet :9
 
Wellicht dat mijn volledige systeem in juni/juli de verkoop in gaat. In ieder geval de voorbochten, de dempers hangt af of ik mooie kortere Akra vervangers kan vinden. Eerst ff kijken hoe het volledige systeem van Robert er uitziet :9

Ja, ik hoor het wel van je *O*
 
Middag :W

Vandaag de motorschuur afgemaakt, keukenblokkie/werkbank er in gezet en alle zooi netjes opgeruimd. Geen zooi meer op de grond *O*
full


Beide motoren passen er mooi in en ik kan er voor nog bij als ik wat te klooien heb op de werkbank *D
full
 
iedereen fijne feestdagen en veel en veilig motor plezier in 2018
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan