Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de 12k was ik maar een paar tientjes kwijt. Olie en oliefilter.
Voor de 24k was ik circa €130,- kwijt. Olie, oliefilter, luchtfilter, bougies.
Kleppen komen rond de 40/50k.
Mijn monteur zei, ik wil er wel naar kijken maar het blijft waarschijnlijk ook bij kijken.
Als je op tijd de beurten geeft en niet bespaard op de gebruikte materialen dan is er niets aan de hand.
De 'makkelijke' dingen (olie, luchtfilter, bougie) doe ik zelf.
Wel bestel ik mijn materialen altijd bij mijn monteur, omdat ik elke dag rij kan ik ook altijd bij mijn monteur aankloppen mocht er wat zijn. Dan kijkt hij er gelijk naar zodat ik weer verder kan. Als bijkomend voordeel steun ik de lokale economie ook nog een beetje.

De honda staat nu in de winterstalling, ik rij verder op de yamaha op het moment.
Begin volgend jaar als ik de honda weer pak dan breng ik hem even weg voor de overall check. Lees; remmen, ketting, tandwielen, achterband etc.
 
Voor de 12k was ik maar een paar tientjes kwijt. Olie en oliefilter.
Voor de 24k was ik circa €130,- kwijt. Olie, oliefilter, luchtfilter, bougies.
Kleppen komen rond de 40/50k.
Mijn monteur zei, ik wil er wel naar kijken maar het blijft waarschijnlijk ook bij kijken.
Als je op tijd de beurten geeft en niet bespaard op de gebruikte materialen dan is er niets aan de hand.
De 'makkelijke' dingen (olie, luchtfilter, bougie) doe ik zelf.
Wel bestel ik mijn materialen altijd bij mijn monteur, omdat ik elke dag rij kan ik ook altijd bij mijn monteur aankloppen mocht er wat zijn. Dan kijkt hij er gelijk naar zodat ik weer verder kan. Als bijkomend voordeel steun ik de lokale economie ook nog een beetje.

De honda staat nu in de winterstalling, ik rij verder op de yamaha op het moment.
Begin volgend jaar als ik de honda weer pak dan breng ik hem even weg voor de overall check. Lees; remmen, ketting, tandwielen, achterband etc.

tja mijne gaat (moet) naar MP rockanje, dus ik moet wel sparen _O-

laatste keer grote beurt + remleidingen monteren €750,- voor de SV1000 :o
 
Momenteel nogsteeds met de NC700s iedere dag (uitzonderingen daar gelaten ivm sneeuw en ijzel) naar het werk. Leer de motor steeds beter kennen, en bevalt prima.
90km enkel!
Het verbruik is zeer gunstig, bij het continu rijden 130+/- nogsteeds een verbruik van 1:23

Kan niet wachten tot het zomer seizoen is aangebroken en dit beestje kunnen testen op de mooie wegen en bochtjes in de Ardennen😃
 
Momenteel nogsteeds met de NC700s iedere dag (uitzonderingen daar gelaten ivm sneeuw en ijzel) naar het werk. Leer de motor steeds beter kennen, en bevalt prima.
90km enkel!
Het verbruik is zeer gunstig, bij het continu rijden 130+/- nogsteeds een verbruik van 1:23

Kan niet wachten tot het zomer seizoen is aangebroken en dit beestje kunnen testen op de mooie wegen en bochtjes in de Ardennen😃

niet verkeerd, de 700's zijn dus ook aardig zuinig.

Volgend weekend de Hyperpro veren voor monteren *O* heb er zin in , tevens een setje voor vork rubbers aangeschaft nadat ik het hier zag en er al aan zat te denken gelijk bested dus, die kunnen er gelijk mooi op als de poten er toch onder vandaan zijn.
 
niet verkeerd, de 700's zijn dus ook aardig zuinig.

Volgend weekend de Hyperpro veren voor monteren *O* heb er zin in , tevens een setje voor vork rubbers aangeschaft nadat ik het hier zag en er al aan zat te denken gelijk bested dus, die kunnen er gelijk mooi op als de poten er toch onder vandaan zijn.

Gaat je dat zelf doen of bij Hyperpro?
Want bij hun zaak hebben ze ook van die vv pot bescherming. Soor neopreen. Goed sterk spul.
 
Gaat je dat zelf doen of bij Hyperpro?
Want bij hun zaak hebben ze ook van die vv pot bescherming. Soor neopreen. Goed sterk spul.

Ga het zelf doen heb van die rubberen cross beschermers gekocht zou moeten gaan met inveren enz.
Doe alleen de voorkant hyperpro achter was niet gelijk nodig volgens hyper
 
Vandaag maar eens begonnen met de vering en hoezen.

Ook maar gelijk de stalen remleidingen aan het monteren, wel aardig wat werk.
full
 
Vandaag maar eens begonnen met de vering en hoezen.

Ook maar gelijk de stalen remleidingen aan het monteren, wel aardig wat werk.[afbeelding]

Leuk project en lekker hokkie hebt jij. Super.
Maar voor de staal ommantelde leidingen moet je helmbak er volgens mijn ook af.
Want daar gaat ie naar de centrale verdeler. Splitter.
Dus doe je totaal de leeidingen of alleen de voor leiding?
 
Leuk project en lekker hokkie hebt jij. Super.
Maar voor de staal ommantelde leidingen moet je helmbak er volgens mijn ook af.
Want daar gaat ie naar de centrale verdeler. Splitter.
Dus doe je totaal de leeidingen of alleen de voor leiding?

Je kunt er net bij als je alleen het slot van de helmbak/tankzadel verwijderd.
Remleiding voor, brembo pomp en leiding van pomp naar originele stalen leiding en dan achter ook die zitten er bij dus zonde om niet te doen.
Was helaas alleen vergeten dat brembo m10x1 banjo aansluiting heeft dus die nog even van de week halen.
 
Achter moet nog afgevuld worden, wat een drama om daar overal bij te komen, nc is echt gemaakt een keer in elkaar nooit meer uit elkaar haha.

full
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er net bij als je alleen het slot van de helmbak/tankzadel verwijderd.
Remleiding voor, brembo pomp en leiding van pomp naar originele stalen leiding en dan achter ook die zitten er bij dus zonde om niet te doen.
Was helaas alleen vergeten dat brembo m10x1 banjo aansluiting heeft dus die nog even van de week halen.

Tuurlijk, gelijk alles maar doen. en beetje bij beetje komt het wel goed.
Is bewerkelijk maar als het klaar is....... top.!
Hoeft ook niet in een dag klaar.

Ben benieuwd hoe dat remt cq aanvoelt met remmen.
Gaat het ook nog wel een x doen. Weet nu hoe mijn S type kappen eraf moeten.
 
Zo die NC krijgt wel veel upgrades :P
Enige wat ik nog wil upgraden is de valveiligheid, maar wil het deels een "sport-tour-allroad" maken.

Kleine sportieve valblokken die de val nog genoeg kunnen opvangen (zoals een stunt cage), maar die niet opvallen :')

Remmen, meh, hebben genoeg remkracht + ik rem niet zoveel
Schokdempers, meh, ik rij niet sportief genoeg om het te merken

Ik zoek wel nog een K&N luchtfilter, maar dat zal pas bij het groot onderhoud gebeuren als ze die toch gaan vervangen :P
 
Schokdempers, meh, ik rij niet sportief genoeg om het te merken.
Wees daar niet zo zeker van. De eerste klinkerweg of bochtige weg merk je het verschil al. Daar hoef je echt niet sportief voor te rijden.
Bij de NC is te veel op de vering bezuinigd om het verschil niet merkbaar te laten.
De vraag is eerder of het verschil ook wil merken.
 
Ik vind de NC niet super afgeveerd, nogal stoterig, maar ik ga er echt geen Hyperpro's op monteren. De motor is puur voor het woon-werkverkeer en komt nauwelijks op de kleinere wegen. Voor de echte uitjes staat er een grote toerbuffel in de garage, die is beter geschikt voor het meetorsen van vrouwlief en ondergetekende plus aanhanger, plus..............................................
 
Ik vind de NC niet super afgeveerd, nogal stoterig, maar ik ga er echt geen Hyperpro's op monteren. De motor is puur voor het woon-werkverkeer en komt nauwelijks op de kleinere wegen. Voor de echte uitjes staat er een grote toerbuffel in de garage, die is beter geschikt voor het meetorsen van vrouwlief en ondergetekende plus aanhanger, plus..............................................

Juist voor ww verkeer is dit ook een goede upgrade (vering), verkort namelijk de remweg omdat je ook je veer vertraging verminderd.
Denk ook eens aan minder bandeslijtage heb mijn voorband al een tijd geleden vervangen achterband nog steeds niet, dit komt mede door de vering.

Remmen vond ik al snel niet 100% dit is een relatief goedkope upgrade remblokken had ik al eens veranderd maar gaf geen gewenst resultaat.

Iedereen fijne feestdagen gewenst :W
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de NC niet super afgeveerd, nogal stoterig, maar ik ga er echt geen Hyperpro's op monteren. De motor is puur voor het woon-werkverkeer en komt nauwelijks op de kleinere wegen. Voor de echte uitjes staat er een grote toerbuffel in de garage, die is beter geschikt voor het meetorsen van vrouwlief en ondergetekende plus aanhanger, plus..............................................


Nee, in jouw geval niet nee. Maar niet iedereen kan zich 2 motoren veroorloven.
Dus voor diegene die maar een motor tot zijn beschikking heeft zou het wel fijn zijn als ie beter zou veren qua comfort.
 
Van de week zijn mijn valblokken gebracht. Van R&G. Zeer stevig materiaal en solide.
Beschermd nu bij een val iig de radiator en de helmbak. Van de week er ff op zz.

full

full
 
Tjonge. Ik zag net de prijslijst van Honda voor 2018.
Wij kochten eind 2015 een nieuwe NC750X DCT voor nog geen 8000 euro. in 2018 moet een nieuwe NC750X DCT 10.558 euro kosten. Dat gunstig geprijsde is er ook wel af.
De X is bijna 1000 euro duurder dan de S. Kwestie van vraag en kunstmatig aanbod?
 
Laatst bewerkt:
Tjonge. Ik zag net de prijslijst van Honda voor 2018.
Wij kochten eind 2015 een nieuwe NC750X DCT voor nog geen 8000 euro. in 2018 moet een nieuwe NC750X DCT 10.558 euro kosten. Dat gunstig geprijsde is er ook wel af.
De X is bijna 1000 euro duurder dan de S. Kwestie van vraag en kunstmatig aanbod?
Dus er komt toch zo even tussen de 800 euro en 1200 euro bij de prijs op tov 2017 :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan