Racen op een R1 2007 en nieuwer

Ombouw. Nieuwe veren en pistonkit er in. Ook direct service voor achterschokbreker en ook daar nieuwe veer. In één keer alles goed.
 
Wat ga je laten doen? Ombouw standaard vork of andere cartridge erin?
met een standaard vork ombouw kom je al een heel eind.

zoals ik altijd hoor van echte racemannen zit het tussen je oren wbt vering.

Maar zelf wil ik ook voor andere veren doen en achter een kleine upgrade, voor een langzame rijder is dat al meer dan genoeg om rond te rijden.

klein anekdote:

Vriend van mij reed zelfs europese kampioenschappen op een dikke fiets ( helemaal wk klaar en paar keer gewonnen ) en werd zelfs om zijn oren gereden door Jeffrey de Vries ( testrijder Yamaha ) op een standaard fiets.
 
met een standaard vork ombouw kom je al een heel eind.

zoals ik altijd hoor van echte racemannen zit het tussen je oren wbt vering.

Maar zelf wil ik ook voor andere veren doen en achter een kleine upgrade, voor een langzame rijder is dat al meer dan genoeg om rond te rijden.

klein anekdote:

Vriend van mij reed zelfs europese kampioenschappen op een dikke fiets ( helemaal wk klaar en paar keer gewonnen ) en werd zelfs om zijn oren gereden door Jeffrey de Vries ( testrijder Yamaha ) op een standaard fiets.


Ik rij standaard in zolder 1.44 maar nu begint het toch tijd te worden. Er zit veel te veel beweging in de moto. Achteraan heb ik al een ttx steken.

Rossi zal Jeffrey de Vries ook wel om de oren vliegen met een standaard moto, maar ik ben maar een gewone mens 😁
 
Ik rij standaard in zolder 1.44 maar nu begint het toch tijd te worden. Er zit veel te veel beweging in de moto. Achteraan heb ik al een ttx steken.

Rossi zal Jeffrey de Vries ook wel om de oren vliegen met een standaard moto, maar ik ben maar een gewone mens 😁
Zolder ken ik de tijden niet, maar als je op Assen al rond de 1:50 zit mag je wel wat laten doen denk ik ( ik ben een N00B :+ )
 
Ik heb mijn vering ook lten doen door robin. Komend seizoen maar eens kijken wat dat gaat brengen.

Standaard vering is vaak heel goed maar dat het tussen de oren zit klopt niet imo. Tuurlijk kunnen sommige rijders idioot hard op standaard vering.

Mvdm reed zelfs een 1:41 op assen op een standaard r1.

Echter, zijn er ook legio voorbeelden van rijders die simpelweg weigeren te rijden met een bepaald merk omdat ze er niet mee overweg kunnen.

Ikzelf heb een maatjekuchoftwee teveel. De vering voor werd al snel te zwak voor mij. Ik bottomde de voorvork per ronde zolder een keer of 8, en hard. Maarja dat had meer met mijn gewicht te maken als de vering :+
 
Ik heb mijn vering ook lten doen door robin. Komend seizoen maar eens kijken wat dat gaat brengen.

Standaard vering is vaak heel goed maar dat het tussen de oren zit klopt niet imo. Tuurlijk kunnen sommige rijders idioot hard op standaard vering.

Mvdm reed zelfs een 1:41 op assen op een standaard r1.

Echter, zijn er ook legio voorbeelden van rijders die simpelweg weigeren te rijden met een bepaald merk omdat ze er niet mee overweg kunnen.

Ikzelf heb een maatjekuchoftwee teveel. De vering voor werd al snel te zwak voor mij. Ik bottomde de voorvork per ronde zolder een keer of 8, en hard. Maarja dat had meer met mijn gewicht te maken als de vering :+
Ik zou het ook willen laten ombouwen, al zijn mijn tijden lang niet spectaculair genoeg om ze om te moeten bouwen, maar dat zit voornamelijk in het koppie en heb het gevoel dat als er andere veren in zitten enz enz dat ik dan meer vertrouwen heb.
 
Na enkelere jaren op een cbr600rr gereden te hebben ben ik sinds vorige week de trotse bezitter van een 2011 RN22, tijd om wat meer informatie in te winnen.. Ik ben dus erg benieuwd met welke tandwiel verhouding jullie rijden op bijvoorbeeld Assen, Zolder, Spa en Mettet..

Ook zit er bij mij aftermarket Gripone traction controle op, hebben jullie hier ervaring mee?
 
Ik rijd Mettet, Zolder en Assen op 15-47 (referentietijd Zolder 1.48) en Spa-Francorchamps op 15-45 (referentietijd 2.48). Op Spa haalde ik op Kemmel eind 6de 270km/u op GPS. Dit jaar ga ik 15-44 proberen op Spa.
 
Oké, ik heb er ook 15-47 op zitten.. Maar even laten zo. Inmiddels een compleet Leovince uitlaatsysteem gemonteerd en een setje Graves racekelken, nou maar hopen dat hij niet te veel db’s maakt.. Hebben jullie vaak zwarte vlaggen ivm het geluid?
 
Hebben jullie ook dat het olieniveau lampje vaak gaat knipper op circuit? Ik heb nog maar 1 dag gereden op mijn 2011 R1 en schrok iedere keer van het lampje..

Ik dacht eerst dat het een oliedruk lamp was maar dat heeft deze blijkbaar niet?! Weten jullie hoe dat zit?
 
Hebben jullie ook dat het olieniveau lampje vaak gaat knipper op circuit? Ik heb nog maar 1 dag gereden op mijn 2011 R1 en schrok iedere keer van het lampje..

Ik dacht eerst dat het een oliedruk lamp was maar dat heeft deze blijkbaar niet?! Weten jullie hoe dat zit?
Het is je olie temperatuur.
Dit was bij mij (blijkbaar) de waarschuwing dat de koppeling versleten was en voor mij nog niet merkbaar door ging slippen. maar wel de olie temp verhoogde.
 
Het is je olie temperatuur.
Dit was bij mij (blijkbaar) de waarschuwing dat de koppeling versleten was en voor mij nog niet merkbaar door ging slippen. maar wel de olie temp verhoogde.

Bedankt voor je reactie, ik heb het inmiddels opgelost.. Ik had gewoon een kapotte niveau sensor.
 
Hallo R1 2008 mannen,
Ik ben op zoek naar een TTX 36 schokker voor mijn R1 2008 , heeft hier iemand er toevallig nog 1 te koop , Mvg Cor
 
:W kan iemand mij hier vertellen wat de zuigerdiameter van de remmen van een ‘16 R1 is? :Y wil deze klauwen op m’n ‘05 Blade zetten maar werd me geadviseerd te kijken naar zuigerdiameter ivm druk/rempomp (rcs19)

Dennis
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan