optimate 5

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
===================UPDATE================================

hallo hebben meer mensen een optimate 5?
heb deze op mn accu aangesloten en geeft alleen een groen lampje
hoe weet ik of hij de accu onderhoud?
zie geen andere kleuren tevoorschijn komen op de display ook niet als ik de stekker uit contact haal en er weer in doe gaat gelijk op het groene lampje zonder testfase oid :X



====================UPDATE=================================
 
Laatst bewerkt:
hallo hebben meer mensen een optimate 5?
heb deze op mn accu aangesloten en geeft alleen een groen lampje
hoe weet ik of hij de accu onderhoud?
zie geen andere kleuren tevoorschijn komen op de display ook niet als ik de stekker uit contact haal en er weer in doe gaat gelijk op het groene lampje zonder testfase oid :X

Wat zegt de gebruiksaanwijzing over een groen lichtje?
 
jazeker dat filmpje laat het rechtse lampje groen knipperen dat doet mijne niet
mischien dat de accu gewoon vol is dat hij dat daarom niet doet
ik zal de lichten volgende week wel eens aan doen op contact zodat de accu leeg loopt gedeeltelijk want is nieuwe accu op de bike
en dan wel gaat knipperen met laden test ..........
word vervolgd
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij niet helemaal goed.

In elk geval een C-Tek loopt heel snel even het programma door als de accu helemaal vol is . Niet vol dan begint ie bij he tweede of derde lampje en pompt de accu vol totdat lampje zeven brand.

En dan is het goed. Alhoewel, als de accu kapoet is loopt ie ook snel het programma door tot en met lampje zeven enbdan is de accu nóg stééds leeg.
 
Gewoon even een kwestie van de handleiding lezen dus :)

Doet hij niet wat hij moet doen dan terugbrengen. Heb hier een 0.8 en 5.0 liggen die beide uitstekend hun werk doen.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft het in het verleden altijd gedaan maar dan waren de accu,s half leeg
Deze motor staat nu 8 weken stil accu was/is nieuw als accu vol is loopt hij mischien het programma niet door?
Omdat de accuspanning hoog genoeg is?
Schijnbaar als de accu koud staat loopt hij nagenoeg niet leeg
 
Hij heeft het in het verleden altijd gedaan maar dan waren de accu,s half leeg
Deze motor staat nu 8 weken stil accu was/is nieuw als accu vol is loopt hij mischien het programma niet door?
Omdat de accuspanning hoog genoeg is?
Schijnbaar als de accu koud staat loopt hij nagenoeg niet leeg

Accu heeft nog niets nodig! ;)
 
Nieuw of oude accu. De optimate hoort door zijn programma te lopen tenzij defect of verkeerd aangesloten.

Ik heb hier een accu staan die zijn spanning niet vast houdt (nu 11v) en als ik hem aansluit laadt hij gewoon bij.

Ik heb 2 weken terug een nieuwe accu voor de auto gehaald en geladen en die was extra snel bij stap 7 het groene lampje.

Ook net gevulde motoraccu's kunnen best even aan de lader.
 
Hij heeft het in het verleden altijd gedaan maar dan waren de accu,s half leeg
Deze motor staat nu 8 weken stil accu was/is nieuw als accu vol is loopt hij mischien het programma niet door?
Omdat de accuspanning hoog genoeg is?
Schijnbaar als de accu koud staat loopt hij nagenoeg niet leeg

Heb je de handleiding gelezen die hier nota bene gepost is?

Het staat er toch duidelijk beschreven wat onder andere een groen lampje betekent.
 
De Optimate 5 is een Lead/Gel/Agm lader, je hebt hem toevallig niet aan een Lithium battery hangen ?
Wil ik net zeggen. _O-

En het gele lampje flikkert vaak wel even met aansluiten.. maar vol is vol dus groen.

Wilt u meer of minder goede accu's in dit landje. :+

hqdefault.jpg
 
OPGELOST
JULLIE RADEN NOOIT WAT HET PROBLEEM WAS :+





ze waren bij optimate vergeten of uit kostenbesparing een zekering te plaatsen (en ik zo stom er niet naar te kijken)
accu heb ik ook nog effe gemeten en was 12.54 volt na 2mnd stilstand
al met al opgelost bedankt voor alle positieve/uitleggende/meedenkende gedachtes en happy new year.
 
Laatst bewerkt:
OPGELOST
JULLIE RADEN NOOIT WAT HET PROBLEEM WAS :+





ze waren bij optimate vergeten of uit kostenbesparing een zekering te plaatsen (en ik zo stom er niet naar te kijken)
accu heb ik ook nog effe gemeten en was 12.54 volt na 2mnd stilstand
al met al opgelost bedankt voor alle positieve/uitleggende/meedenkende gedachtes en happy new year.

:o ,lang leve : lidl acculader - Google zoeken zit standaard een werkende zekering in :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan