Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.737
9.056
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Wordt in alle garages waar wij aan leveren gebruikt. Er is voor stugge (Duitse) hoezen uberhaubt geen andere / betere oplossing, want met een handmatige ashoezenspreider redt je het dan niet.

Ik zou er alleen wel een nemen met aluminium behuizing, die zijn niet eens duurder maar blijven langer heel. Plastic is alleen in het voordeel als je hem vaak laat vallen (daar ben je zelf bij). Die van Weber Tools zijn bijvoorbeeld al jaren bewezen goed.

ik heb hem van wurth,werkt perfect, is van alu...
 
Je moet er ook speciale ashoezen voor hebben. De standaard hoezen krijg je niet voldoende uitgerekt.
5x per jaar vind ik al veel, dat lijkt mij al bedrijfsmatig. Ik doe het misschien 1x per 5 jaar. Dan haal ik de homokineet er wel af. Als ik een lastige auto zou hebben zou ik wel de speciale hoes kopen maar een halve colafles gebruiken om hem er omheen te trekken.

Dat kan dan ook weer makkelijker:
a2d33185704e29fa1e3244f7a2e41625fbce3753.jpg


Maar er zijn genoeg hoezen waar je geen schijn van kans maakt met zo'n systeem en toch perslucht moet toepassen.

Goed... MOTOR forum heh?
 
:) die wil ik wel voor de verzameling. Woon in Arnhem.

Heb die op lucht ook besteld, zeg wel leuk 5 keer per jaar maar bedoeld meer dat het zelfde gebruikt wordt maar die die 5x per jaar wel aan moet kunnen. Laatste keer dat ik een hoes in handen had was 2.5 jaar terug.
Maar.vind gewoon makkelijk alles zelf te hebben ipv lenen etc.

Had een leuke kortingscode waarmee er 10% van bestelling af zou gaan(heb screenshot ervan), helaas bleek dat 10e te zijn van totaal bedrag ipv 10%van koopsom.
Helaas was de stuurkogeltrekker tijdelijk uitverkocht , die simpele wasknijper versie.
 
het grote voordeel van de spreider is dat je de as gewoon in de bak kunt laten zitten, en je de bak dus niet opnieuw hoeft te vullen, en dan is een ashoes vervangen een werkje van een kwartiertje....

Ik heb al zo vaak een condoom omgedaan, dat ik mij de eerste keer al niet meer kan herinneren. :+
Met andere woorden, het was grappig bedoeld. En natuurlijk ben ik geen voorstander van de door mij gelinkte methode.
 
Tja.. alle waar naar zn geld.. ik zie dat dit best wel uitgebreide setje stiften 24 euro kost..
Maar je kan die bout toch ook daarna weer heullll vast draaien zodat ie weer als nieuw is ? :+
 
Je zult er nog wel achter komen dat torx veel grip biedt, maar er zullen als je veel sleutelt heel wat torx bitjes of doppen sneuvelen....
Ik heb sonic, mannesman, kijkshop, midlock, snap-on ( jazeker) en stahlwille zien sneuvelen
de ene keer zijn ze te slap, de andere keer te hard en breken ze als twijgjes, vooral idd bij remklauwen ( ook auto's) en wielophanging...
Mijn beste ervaring met torx is toch wel de zwartebits in chroom doppen van stahwille, en probeer vooral geen torx met dat gaatje er in, die zijn in een mum naar de klote
 
Laatst bewerkt:
Tja.. alle waar naar zn geld.. ik zie dat dit best wel uitgebreide setje stiften 24 euro kost..
Maar je kan die bout toch ook daarna weer heullll vast draaien zodat ie weer als nieuw is ? :+

Inderdaad, maar ik hoor en lees overal dat Mannesmann een goede prijs-kwaliteit verhouding heeft. Dan verwacht ik niet dat een T55 zo zacht is. :X Heb hem nagemeten, zit op 37 HRC.
 
Sommige gereedschap / hulpmiddelen kan je beter zelf maken.

Probleem, vacuum lek..
En hoe vind je die?
Nou... gewoon, je auto laten roken :)

kH6Altm.jpg


FWiSZHC.jpg



HBM vloeistof pompje van 5 euro , geen centen voor de -besparing -

Inmiddels 1 lek gevonden , die andere zit zo "ver weg" kon er zo snel
niet aankomen.

BMW... Blijf Maar Werken

:)
 
Sommige gereedschap / hulpmiddelen kan je beter zelf maken.

Probleem, vacuum lek..
En hoe vind je die?
Nou... gewoon, je auto laten roken :)

[afbeelding]

[afbeelding]


HBM vloeistof pompje van 5 euro , geen centen voor de -besparing -

Inmiddels 1 lek gevonden , die andere zit zo "ver weg" kon er zo snel
niet aankomen.

BMW... Blijf Maar Werken

:)

Geniaal...
 
Sommige gereedschap / hulpmiddelen kan je beter zelf maken.

Probleem, vacuum lek..
En hoe vind je die?
Nou... gewoon, je auto laten roken :)

[afbeelding]

[afbeelding]


HBM vloeistof pompje van 5 euro , geen centen voor de -besparing -

Inmiddels 1 lek gevonden , die andere zit zo "ver weg" kon er zo snel
niet aankomen.

BMW... Blijf Maar Werken

:)

E46? E39?

M52 motor? 6 lijn :P
 
M54 , E46 de 170pk
Heerlijk die VANOS blokken.

Met helaas het bekende 171 / 174 probleem waar ik al maanden mee het stoeien
ben.
( geheel tegen mijn gewoonte, nijg ik er naar op te gaan geven en hem naar een bmw
garage te brengen.. )

Maar NOG NIET ....

Nog niet...
 
Zakje gaat ergens om een opening van de inlaat (gasklephuis bijvoorbeeld). Steek de sigaret aan en pomp met het pompje lucht (dus rook) de inlaat in. De pomp zijn de longen, slangetje met de sigaret de mond en zijde met het zakje de neus, ofzoiets :+

Overigens is dit een goede methode en zijn er ook serieuze professionele apparaten voor, maar dit werkt ook!
 
Klopt, anders.. dit is een -aanzuig- pompje...
( om byv olie uit een blokje te pompen )

Dus de sigaret ( sigaar zou beter zijn ) op de aanzuig, en de uitblaas in het blok gestoken.

( afgesloten met die zak )

Dus, door het pompen , rook je de sigaret met het pompje => rook , met wat overdruk
word gemaakt.


Een blok mag geen luchtlekkage's hebben ( vacuum probleem )
Wat, ik dus heb met deze motor.. En probeer op te lossen.

Waar de rook uit het blok komt moet er iets gemaakt worden.

Die pro-kastjes zijn nogal prijzig, daarom deze variant gemaakt.
( idee van youtube gejat )


3 dingen waar je aan moet denken,

- het "blaasgat" goed kunnen afsluiten, heb uiteindelijk tape gebruikt om het zaakje luchtdicht te krijgen

- Sigaar is beter, sigaret gaat nogal snel.

- De overdruk is niet bizar, heb daarna het een handje geholpen door met de compressor een beetje druk op de rode slang te zetten.. komt de rook door het hele blok heen.
Maakt het zoeken veel makkelijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan