Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tjonge. Ik zag net de prijslijst van Honda voor 2018.
Wij kochten eind 2015 een nieuwe NC750X DCT voor nog geen 8000 euro. in 2018 moet een nieuwe NC750X DCT 10.558 euro kosten. Dat gunstig geprijsde is er ook wel af.
De X is bijna 1000 euro duurder dan de S. Kwestie van vraag en kunstmatig aanbod?
Ik heb zelf in Augustus nog een 2017 Honda X Dtc aangeschaft voor 9000 euro met 500 km op de teller.
Ik heb het even nagekeken bij de Raivereniging en blijkt dat er tot 4 November 60 S modellen op kenteken gezet in 2017 tov 234 X modellen
 
Tjonge. Ik zag net de prijslijst van Honda voor 2018.
Wij kochten eind 2015 een nieuwe NC750X DCT voor nog geen 8000 euro. in 2018 moet een nieuwe NC750X DCT 10.558 euro kosten. Dat gunstig geprijsde is er ook wel af.
De X is bijna 1000 euro duurder dan de S. Kwestie van vraag en kunstmatig aanbod?

dat is aardig wat, dat heb ik niet eens betaald met adventure pakket en extra topkoffer.

maar de NC is nu natuurlijk wel weer veel beter zeggen ze :P
zag zelfs dat honda start stop systemen heeft net als een auto, bespaard brandstof ofzo :?
 
Dat start /stop systeem is me dat niet waard hoor en ook maar betrekkelijk als je niet veel in de stad rijd,je betaald nu dus al vooraf eigenlijk qua besparing _O-
Beetje vreemd ;ik lees net in de Maxx Moto dat de NC 750 S uit het gamma is gehaald,er staat niet bij of het ook de Dtc uitvoering betreft.
 
Dat start /stop systeem is me dat niet waard hoor en ook maar betrekkelijk als je niet veel in de stad rijd,je betaald nu dus al vooraf eigenlijk qua besparing _O-
Beetje vreemd ;ik lees net in de Maxx Moto dat de NC 750 S uit het gamma is gehaald,er staat niet bij of het ook de Dtc uitvoering betreft.


Zou mijn nix verbazen van de S. [dct].
Daar zijn er in 4 jaar idd niet bijsterend veel van verkocht tov de x. Je ziet
veel meer x en rijden.
 
Zou mijn nix verbazen van de S. [dct].
Daar zijn er in 4 jaar idd niet bijsterend veel van verkocht tov de x. Je ziet
veel meer x en rijden.
Toch nogsteeds groot liefhebber van de S versie hoor! Snap het gebruik gemak van de X, alleen dat overtreft voor mij niet de liefde voor de looks van de S😍. Heb hem trouwens voor woon werk zonder dct.
 
Toch nogsteeds groot liefhebber van de S versie hoor! Snap het gebruik gemak van de X, alleen dat overtreft voor mij niet de liefde voor de looks van de S😍. Heb hem trouwens voor woon werk zonder dct.
Helemaal mee eens! Heb dit voorjaar een S gekocht, overjarig van 2015, 0 km dus, voor 6100,= euro's *O*
Had ook proefgereden op een X maar die gaf (net als m'n oude '99 Transalp) teveel turbulentie door dat kuipwerk. Daar heb ik met de S geen last meer van :]
 
Helemaal mee eens! Heb dit voorjaar een S gekocht, overjarig van 2015, 0 km dus, voor 6100,= euro's *O*
Had ook proefgereden op een X maar die gaf (net als m'n oude '99 Transalp) teveel turbulentie door dat kuipwerk. Daar heb ik met de S geen last meer van :]
Tof om te horen! Vandaag met de wind ook weinig last gehad.
Mis soms wel net 2duizend touren meer op de touren teller waardoor je op de snelweg misschien toch wat beter weg bent. Weet niet hoe andere dit ervaren?
Verder is het wachten op mijn a rijbewijs, en dan mogelijk toch voor een motor kijken met iets meer vermogen. Maar dat is iets voor later, nu ontzettend gelukkig met mijn Nc700s!

Echt een aanrader om een andere uitlaat te kopen. Ik heb een compleet systeem van leovince, en daar komt een bruut geluid uit! Geeft toch een beetje het sportgevoel.
 
Laatst bewerkt:
Toch nogsteeds groot liefhebber van de S versie hoor! Snap het gebruik gemak van de X, alleen dat overtreft voor mij niet de liefde voor de looks van de S😍. Heb hem trouwens voor woon werk zonder dct.


Ja en de x heeft een iets meer rechtop zithouding. ook wel lekker.
hoe schakelt zo'n schakel bak vd S??? Soepel?
 
Helemaal mee eens! Heb dit voorjaar een S gekocht, overjarig van 2015, 0 km dus, voor 6100,= euro's *O*
Had ook proefgereden op een X maar die gaf (net als m'n oude '99 Transalp) teveel turbulentie door dat kuipwerk. Daar heb ik met de S geen last meer van :]


Voor zo weinig?? Was echt geen geld voor deze fiets!
Ik had ook geen turbulentie met standaard schermpje. Maar toen ik de scherm van Puig erop zz wel!!!! Dus toen maar zo'n flip up schermpje er maar op gedaan.
Nu beterder.
Is een heerlijke fiets de S. :t
 
Tof om te horen! Vandaag met de wind ook weinig last gehad.
Mis soms wel net 2duizend touren meer op de touren teller waardoor je op de snelweg misschien toch wat beter weg bent. Weet niet hoe andere dit ervaren?
Verder is het wachten op mijn a rijbewijs, en dan mogelijk toch voor een motor kijken met iets meer vermogen. Maar dat is iets voor later, nu ontzettend gelukkig met mijn Nc700s!

Echt een aanrader om een andere uitlaat te kopen. Ik heb een compleet systeem van leovince, en daar komt een bruut geluid uit! Geeft toch een beetje het sportgevoel.
Zo zie je maar weer: ik heb de NC juist gekocht als vervanger voor de Transalp omdat ik de turbulentie om m'n hoofd niet meer verdragen kon (heb al l ast van een behoorlijke piep in m'n'n oren...) en die after markt uitlaat had ik ook de balen van. En na 8 jaar had ik ook wel zin in wat anders. Die NC is gewoon een heerlijk ding. Als ik wil gassen en toeren maken pak ik de Yamaha XJR1200 Kenny Roberts Replica die heeft 120 pk (22 pk meer dan origineel) maar eerlijk gezegd rijdt die NC zo makkelijk dat ik die Yammie nauwelijks meer gebruik. Het is ook een hele zware beul. Maar ik heb hem al bijna 20 jaar en kan er nauwelijks nog afstand van kan doen en hij is ook wel erg mooi eigenlijk..... :9
 
Voor zo weinig?? Was echt geen geld voor deze fiets!
Ik had ook geen turbulentie met standaard schermpje. Maar toen ik de scherm van Puig erop zz wel!!!! Dus toen maar zo'n flip up schermpje er maar op gedaan.
Nu beterder.
Is een heerlijke fiets de S. :t
Ja, die dealer wilde er van af blijkbaar en ik heb tot het uiterste af zitten
dingen. Het is een witte, dat was even wennen....en ik had niks in te ruilen, misschien was dat ook wel gunstig. Die Transalp particulier verkocht.
 
Ja, die dealer wilde er van af blijkbaar en ik heb tot het uiterste af zitten
dingen. Het is een witte, dat was even wennen....en ik had niks in te ruilen, misschien was dat ook wel gunstig. Die Transalp particulier verkocht.

Dat is idd het gunstigste, nix inruilen. I ook leuk om te kijken hoe laag je kan gaan met bieden. En dan eigenlijk het beste in de laatste week vh jaar!!!!
Ach een witte, doe je er een paar mooie stickers op of zo.

Maar zo'n xjr is andere koek zeg. Leuk dat je die ook hebt. Nostalgie . :t

Heb vanmiddag de valblokken van R&G erop ge z en staat nog geeneens verkeerd.
Soort sidewings wat ze in de MotoGP gebruiken in den beginne. :Y
 
Ja, die dealer wilde er van af blijkbaar en ik heb tot het uiterste af zitten
dingen. Het is een witte, dat was even wennen....en ik had niks in te ruilen, misschien was dat ook wel gunstig. Die Transalp particulier verkocht.
Gaaf, heb ik ook.
Heb je ook een andere uitlaat er onder zitten? Is zeker een aanrader. Lijkt ook meer vermogen te geven want zijn top snelheid haalt hij nu de 194
 
Laatst bewerkt:
Ja, die dealer wilde er van af blijkbaar en ik heb tot het uiterste af zitten
dingen. Het is een witte, dat was even wennen....en ik had niks in te ruilen, misschien was dat ook wel gunstig. Die Transalp particulier verkocht.

Staat nu bij Ten Kate 2 zwart/ rode ss en met dct te koop.
Allebei demo denk ik want hebben weinig gelopen. 700 en 1300 km.
Kosten allebei ; 6440 uuro!!!!!!! ECHT GEEN GELD. Bizar laag gepreisd. ik heb een overjarige 2015 zwarte gekocht nieuw voor 7100 uuro.
Je zal er toevallig maar een willen kopen.!!!
 
Gaaf, heb ik ook.
Heb je ook een andere uitlaat er onder zitten? Is zeker een aanrader. Lijkt ook meer vermogen te geven want zijn top snelheid haalt hij nu de 194
Nee, een lawaai uitlaat doe ik er niet meer onder.... Die piep in mijn oren is het gevolg van 35 jaar rondknallen met illegale uitlaten......
Daarom rijdt ik ook niet vaak meer met die XJR, daar zit namelijk een Nikko 4 in 1 open carbon race uitlaat onder. Wonderschone ouderwetse 'jank' bij toeren maken. Ook bij het gas dichtgooien en een beetje op de motor afremmen: die gassen die dan na verbranden in de uitlaat, òòh prachtig echt een feestje... Maar dan moet ik het minimaal een dag bezuren met een nog hardere piep dus voor mij zo min mogelijk herrie.
Het is zelfs zo dat ik van mijn afzuigkap boven het fornuis nog last heb, ook mijn sprinter taxibus is één grote herrie klankkast met een half miljoen op de klok -O-
 
Juist voor ww verkeer is dit ook een goede upgrade (vering), verkort namelijk de remweg omdat je ook je veer vertraging verminderd.
Denk ook eens aan minder bandeslijtage heb mijn voorband al een tijd geleden vervangen achterband nog steeds niet, dit komt mede door de vering.

Ik heb voor en achter Hyperpro's laten monteren (net als op m'n vorige motoren) en de NC voelt iets stugger op korte hobbels, maar da's ook het enige nadeeltje. Voor de rest alleen maar pluspunten, zoals dat de motor veel vlakker blijft over hobbelig wegdek, tijdens bochtenwerk is het veel makkelijker je beoogde rijlijn te blijven volgen, veerwegen zijn groter door progressieve veren, grotere remvertraging doordat de banden minder dribbelen bij hard remmen en minder/gelijkmatigere bandenslijtage. Mijn demper is ietsje zwaarder gezet zodat ik iets meer zithoogte heb en het niet meer als een loopfiets aanvoelt.
 
Nee, een lawaai uitlaat doe ik er niet meer onder.... Die piep in mijn oren is het gevolg van 35 jaar rondknallen met illegale uitlaten......
Daarom rijdt ik ook niet vaak meer met die XJR, daar zit namelijk een Nikko 4 in 1 open carbon race uitlaat onder. Wonderschone ouderwetse 'jank' bij toeren maken. Ook bij het gas dichtgooien en een beetje op de motor afremmen: die gassen die dan na verbranden in de uitlaat, òòh prachtig echt een feestje... Maar dan moet ik het minimaal een dag bezuren met een nog hardere piep dus voor mij zo min mogelijk herrie.
Het is zelfs zo dat ik van mijn afzuigkap boven het fornuis nog last heb, ook mijn sprinter taxibus is één grote herrie klankkast met een half miljoen op de klok -O-
Kwestie van oortjes in. En moet zeggen, ik heb een compleet systeem van Leovince er onder zitten en dat doet geen zeer aan je oren. Gewoon een heerlijk gebrul.
 
Kwestie van oortjes in. En moet zeggen, ik heb een compleet systeem van Leovince er onder zitten en dat doet geen zeer aan je oren. Gewoon een heerlijk gebrul.
Nog maar eens: Mijn oren zijn al goed naar de KL.TEN en ik rijd altijd met dopjes. (Laatste 13 jaar)
Die h eerlijke brul heb ik 35 jaar van genoten......daar komt de gehoorschade nu juist van....
Bij sommige mensen dringt het gewoon niet door dat je op een punt kunt komen zoals ik dat het niet meer te verdragen is en dat je alles moet doen om het leuk te houden.
Om dan simpelweg te zeggen: oooh een paar doppies en dan doet het
geen zeer, is dan wel heel kort door de bocht!
 
Nog maar eens: Mijn oren zijn al goed naar de KL.TEN en ik rijd altijd met dopjes. (Laatste 13 jaar)
Die h eerlijke brul heb ik 35 jaar van genoten......daar komt de gehoorschade nu juist van....
Bij sommige mensen dringt het gewoon niet door dat je op een punt kunt komen zoals ik dat het niet meer te verdragen is en dat je alles moet doen om het leuk te houden.
Om dan simpelweg te zeggen: oooh een paar doppies en dan doet het
geen zeer, is dan wel heel kort door de bocht!
Dan neem ik mijn woorden terug! Dan is de nc zeker een goede motor met de standaard uitlaat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan