Ervaring en/of ideeën omtrent deze motorlift 1000RR Repsol

7 jul 2017
31
1
malden
Beste,

Heeft iemand ervaring met deze motorlift? Of wat zijn jullie ideeën hierbij? Zie onderstaande link. Ik vind het een mooi systeem maar twijfel of je motor (als je er aan werkt) niet vanaf kan schieten. Of zijn er mensen die goede ervaring hebben met paddockstands? Zo ja welke gebruik je dan (welke adapters voor de vootkant)

Ik heb een Honda 1000RR repsol bouwjaar 2007.

MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen!
 
Jij verkoopt die dingen, dus je bent sowieso af. :P

Ik speel ook harstikke vals. Een wiel te veel.

Maar ik heb wel heel goed naar de ABBA lift gekeken. En ik geloof direct dat zo'n motor stevig staat op zo'n stand.
Dat spul van mij lijkt ook heel gammel, maar als ik 'm op hoogte heb, versleep ik gerust de hele handel een halve meter(op m'n gladde tegelvloer , dat dan weer wel), ook als de bak op het span gemonteerd zit.

filmpje van een zelf gemaakt systeem
 
iemand vroeg ergens of je de motor ook v/d rechter zijde kunt optillen. valt mij op dat de voet niet symetrisch is.
Dat was ik...
Leek me ideaal als ik onderhoud moet plegen of reparaties,of spul moet vervangen... Wel fijn is dan dat het dan zowel links als rechts kan..

Op zich is die abbavskylift ook nog wel te betalen, of desnoods die superbike stand abba,met een losse adapter stang dat alles ook vrij van de grond is.

Moet zeggen de eerste voorkeur heeft de constand, vanwege de prijs. De skilift vanwege het idee, dat het een stuk stabieler (en minder eng daardoor) lijkt door de 2 ophangpunten. Als laatste de superbike stand met adapter ,goedkoop, stevig,maar niet zo hoog met de voetjes van de vloer... (hoewel deze maar iets goedkoper is dan de constand )lastig!
 
Laatst bewerkt:
Ik speel ook harstikke vals. Een wiel te veel.

Maar ik heb wel heel goed naar de ABBA lift gekeken. En ik geloof direct dat zo'n motor stevig staat op zo'n stand.
Dat spul van mij lijkt ook heel gammel, maar als ik 'm op hoogte heb, versleep ik gerust de hele handel een halve meter(op m'n gladde tegelvloer , dat dan weer wel), ook als de bak op het span gemonteerd zit.

filmpje van een zelf gemaakt systeem
Haha, valsspeler _O- .
Briljante oplossing zo zeg!!! Lijkt erop dat je dit zelf gemaakt heb, gaaf hoor :t !

Dat was ik...
Leek me ideaal als ik onderhoud moet plegen of reparaties,of spul moet vervangen... Wel fijn is dan dat het dan zowel links als rechts kan..

Op zich is die abbavskylift ook nog wel te betalen, of desnoods die superbike stand abba,met een losse adapter stang dat alles ook vrij van de grond is.

Moet zeggen de eerste voorkeur heeft de constand, vanwege de prijs. De skilift vanwege het idee, dat het een stuk stabieler (en minder eng daardoor) lijkt door de 2 ophangpunten. Als laatste de superbike stand met adapter ,goedkoop, stevig,maar niet zo hoog met de voetjes van de vloer... (hoewel deze maar iets goedkoper is dan de constand )lastig!
Ik heb een Constands paddock stand, ding zit superstrak in elkaar :Y. Kan me niet voorstellen dat deze standaard ooit een keer kapot gaat vanwege een defect / breuk. Die van mij staat op wieltjes, op een gladde ondergrond kan ik mijn motor daardoor eenvoudig draaien en keren (voorbeelden genoeg op youtube).
Links rechts werkt echter niet of in ieder geval niet eenvoudig. Een moer van een blokbout moet je namelijk vervangen door een soort houder / busje waar de standaard in valt. Stel dat ik mijn ZX10R aan de rechterkant wil optillen, dan moet ik de blokbout eruit draaien en vanaf links erin draaien en daarna de bus erop ... als dit al kan.
Kan je wel vertellen dat ik niet zou weten waarom je dit zou willen. De houder op de standaard is niet groot en blokkeert in mijn geval niets, ik kan overal goed bij.
 
betse super black bird,

waar koop je deze abba stand dan? je bedoeld dan die stand wat als soort middenbok dient toch?
De links zijn al gegeven door anderen..... :+

Ik heb het over 2 verschillende modellen gehad, de Superbikestand (volgens mij bedoel jij die nu), en de Sky Lift. Dit is in feite een Superbikestand met hoogteverstelling en een wiel-onderstel.
Beiden worden door ABBA in de UK gemaakt en door mij geïmporteerd.
 
Ik heb een Constands paddock stand, ding zit superstrak in elkaar :Y. Kan me niet voorstellen dat deze standaard ooit een keer kapot gaat vanwege een defect / breuk. Die van mij staat op wieltjes, op een gladde ondergrond kan ik mijn motor daardoor eenvoudig draaien en keren (voorbeelden genoeg op youtube).
Links rechts werkt echter niet of in ieder geval niet eenvoudig. Een moer van een blokbout moet je namelijk vervangen door een soort houder / busje waar de standaard in valt. Stel dat ik mijn ZX10R aan de rechterkant wil optillen, dan moet ik de blokbout eruit draaien en vanaf links erin draaien en daarna de bus erop ... als dit al kan.
Kan je wel vertellen dat ik niet zou weten waarom je dit zou willen. De houder op de standaard is niet groot en blokkeert in mijn geval niets, ik kan overal goed bij.

Bedankt voor de info!
Hij zit stevig vast, ook als je moet wrikken, om bv iets los te halen? Dat is mijn grootste zorg, ben bang dat hij eraf floept als je wat kracht moet zetten op bepaalde onderdelen. Of een moer wil niet los, dus dat word even wrikken, bv de asbouten bij de wielen. Of alles op moment met momentsleutel. Dat soort dingen. Dat is het enige wat me tegenhoud wat de constand. Ik moet er niet aan denken dat hij eraf floept!

Die bus die je monteerd, kan die blijven zitten of moet je dat iedere keer veranderen?
 
Bedankt voor de info!
Hij zit stevig vast, ook als je moet wrikken, om bv iets los te halen? Dat is mijn grootste zorg, ben bang dat hij eraf floept als je wat kracht moet zetten op bepaalde onderdelen. Of een moer wil niet los, dus dat word even wrikken, bv de asbouten bij de wielen. Of alles op moment met momentsleutel. Dat soort dingen. Dat is het enige wat me tegenhoud wat de constand. Ik moet er niet aan denken dat hij eraf floept!

Die bus die je monteerd, kan die blijven zitten of moet je dat iedere keer veranderen?
Al je bezwaren had ik ook en vind het af en toe nog steeds raar om hem te zien hangen. Maar heb inmiddels meerdere motoren gezien die aan deze standaarden hangen, iedere keer gaat het gewoon goed :). Ik kan niet anders zeggen dat het allemaal super stabiel is. De standaard is loodzwaar, kwaliteit ziet er op het oog goed uit, materialen passen allemaal perfect op elkaar.
Afgelopen zomer heb ik mijn banden laten wisselen en de asmoer daarna op moment vastgezet, ging prima :t .

Wel heb ik iemand gevonden die een as die in de bus schuift gaat verlengen (of opnieuw maken). Dit is eigenlijk meer voor mijn eigen gemoedsrust dan dat het echt nodig is :$ .

De bus die je monteert vervangt een moer die op je blokbout zit (in mijn geval). En deze bus blijft zitten. Maar als je dit zelf wilt kan je daarna de standaard moer ook weer terugzetten.
 
Ik neem de gok, en heb net een besteld bij motea.
We zullen zien, zal tot het voorjaar duren totdat ik hem kan gebruiken,en mijn ervaring kan delen wat betreft werking. Eerste indruk en product gevoel,zal ik posten zodra ik deze heb..
 
Laatst bewerkt:
Stand gisteren binnen gekregen..
Tijd voor de eerste overdenkingen....

Moet eerlijk bekennen in het begin was ik erg sceptisch. Ding gemonteerd, en is erg stevig. Lasnaden zijn imo niet erg mooi,maar wel stevig zo ,lijkt het. Ze variëren nog wel van dikte, maar niet van lengte onderling. Duidelijk handwerk.

Bij het goed kijken naar de abba skylift, viel me op dat de punten waar ik over twijfel of wat ik minimaal vind, daar nog dunner, of erger is, of nog minder vertrouwen uitstraalt. Ik heb het over de netheid van lasnaden, dikte van materiaal op sommige punten, en bevestigings manier van de wielen. Ik moet toegeven, ik ben een zeurpiet,en mag graag alles ruim overbemeten hebben.

Wat het eraf floepen, daar ben ik wel gerust op dat, dat niet snel gebeurd , het geheel staat in een (lichte) hoek. Dus je moet de motor dan omhoog bewegen,en van je af. Wil het eraf glijden. Door het eigen gewicht,en de druk die hij heeft door het geforceerd minder voorover hellen, (je zet de motor level) heb je ook nog een behoorlijk stuk wrijving extra.

Conclusie, we houden de Constand, en ik vermoed ook niet dat je er ruim meer dan 300 kilo aan moet hangen! Je zou best wat speling hebben, dat geloof ik wel, maar das vast niet meer dan 25 procent....Blij dat de Honda (volledig afgetankt en rijklaar) "maar "204 kg weegt.

Hoe het uiteindelijk bevalt?, geen idee! De motor komt pas na de "dealer winterslaap" hier bij ons in huis..
 
Ik heb ze (ABBA-stands) op de Motorbeurs in Utrecht gedemonstreerd.
Je kan met volle kracht tegen de motor op de stand aanlopen, en er gebeurt niets (met de motor). Hij blijft gewoon staan....
Die 2 opspanpennen worden met voorspanning gemonteerd, en kunnen echt geen kant op.

Goed om te weten,als ik weer eens met volle kracht tegen mijn motor aanloop of om probeer te duwen :t
 
Ik laat het jullie zsm weten!
Zit nog wel te denken of ik een soort van zekering kan maken, dat zou meer voor het gevoel zijn. Voorzichtig heel laag bij de grond, eens testen of het echt stevig is, maar ik denk dat men wel nagedacht hebben over het ontwerp....

Denk dat me gevoel het nog niet wil accepteren, maar hoeveel gebouwen, bruggetjes, etc zijn er ,waarvan je denkt, dat kán niet goed zijn! Toch werkt het prima...

Afwachten dus maar.. laat het mooie weer maar komen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan