Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Hoi,

Na vorig jaar mijn Z1000 2011 weg gedaan te hebben heb ik alleen nog maar spijt gehad.

Ik overweeg dus een nieuwe Z1000 2017 kleurstelling en deze op te leuken met een full akra 4-2 enz. heeft iemand van jullie een 4-2 systeem op een 2016 of 2017 model?
 
Laatst bewerkt:
Kerst voor mijn Z1000! Hugger en een seat cover gemonteerd :t

full


Wil alleen nog nieuwe remleidingen, van die staal omvlochten dingen, iemand ervaring??
 
Op mijn Z1000 ABS uit 2012 heb ik vorig jaar stahlflex remleidingen van Probrake.de geplaatst:
probrake Stahlflex-Bremsleitungen in höchster Qualität

Op mijn ZXR750 uit 1995 heb ik vorig jaar stahlflex remleidingen van Melvin.de geplaatst:
Motorrad Stahlflex Bremsleitungen und mehr - Bremsen wie Profis

Beide bevallen zeer goed. Beide zijn van goede kwaliteit en snel geleverd maar Melvin is goedkoper.

Overigens is het bij de Z1000 achter nog best een klusje vanwege de ABS unit die goed verstopt zit. Ik heb om er goed bij te kunnen de achterschokbreker verwijderd.
 
Ik heb goede ervaringen met Hel-remleidingen.
Heb ze al op 3 van mijn motoren gemonteerd.
Niet te duur en je kunt ook kleurtjes kiezen mocht je dat willen.
 
goedemiddag,

Ik kom me wederom bij jullie aansluiten.

Vandaag heb ik een nieuwe Z1000 gekocht. 2018 komt deze op kenteken en hij word direct aangekleed korte kentekenplaathouder, led knippers voor en achter, Michelin PP 2ct en een vol Akrapovic systeem 4 in 2. :9~
full
 
Laatst bewerkt:
Het is een band waar ik veel vertrouwen in heb.

huidige speedtriple staat er ook op z1000 2011 mod er voor ook daar voor een fireblade die stond volgens mij op dunlop daar had ik ongeluk mee. vtr firestorm had pp2 ct en cbr 600 ook.

haha beetje dubbel gevoel om op dunlop te starten korte tijd met de vorige z1000 op bridgestone gereden was ook prima.

rij er sowieso niet mee op het circuit.
 
Heb pas een klein stuk gereden, dus kan nog niet echt oordelen.. zodra ik de motor heb ingereden zal ik wel een verslagje plaatsen.

De z1000 2007 reed super, wilde alleen wat nieuws, het eerste ritje was wel al super.

G&G een beetje normaal geluid? Zit naar de SC project te kijken momenteel.Uiteraard ;), hopelijk snel weer mooi weer.

Een woord: DOEN!!!
 
goedemiddag,

Ik kom me wederom bij jullie aansluiten.

Vandaag heb ik een nieuwe Z1000 gekocht. 2018 komt deze op kenteken en hij word direct aangekleed korte kentekenplaathouder, led knippers voor en achter, Michelin PP 2ct en een vol Akrapovic systeem 4 in 2. :9~ [afbeelding]

Heb precies dezelfde motor begin deze maand gekocht :), kort spatbord en klein ruitje zijn net binnen, van de week even monteren.

Moet je de motor weer opnieuw afstellen met het 4-2-2 systeem?
Ga denk ik toch voor de SC project dempers en dan gewoon de kat laten zitten.
 
Wie van jullie hebben er een Usb aansluiting gemaakt op de Z en waar geplaatst?
ik heb dit onder mijn zadel
Tecmate USB Lader SAE (O100)

deze link is maar een voorbeeld kan vast nog wel goed koper.
je moet er alleen nog een losse kabel bij kopen als je deze nog niet hebt voor op de accu.
Let hier bij wel op de stekker er zijn 2 uitvoeringen en voor allebei is er een andere usb dingetje.
mocht je dus al zo'n kabel hebben die op je accu kan blijven moet je even kijken welke aansluiting dit is.

Werkt voor mij prima.
 
Heb precies dezelfde motor begin deze maand gekocht :), kort spatbord en klein ruitje zijn net binnen, van de week even monteren.

Moet je de motor weer opnieuw afstellen met het 4-2-2 systeem?
Ga denk ik toch voor de SC project dempers en dan gewoon de kat laten zitten.

Sowieso na zijn eerste beurtjes op nieuw afstellen ivm euro4 norm. Met de uitlaat is het ook goed om af te stellen ook al geeft kawasaki aan dat dit niet echt nodig is.

Als ik eum heb ga ik langs bij Madracing. Dan gelijk horen wanneer ik het beste de ecu flash kan laten doen. Ik heb er voor gekozen om alles bij Kawasaki te laten monteren ivm behouden fabrieks garantie. anders liet ik it zeker doen mij Madracing.
 
Idem dito, de allerbeste wensen gewenst en moge het een zonnig jaar worden!

Afgelopen jaar helaas niet zoveel km's kunnen maken, maar dat gaan we dit jaar helemaal goedmaken. Begin van het jaar heb ik helaas met enige moeite afscheid genomen van mijn Zed....maar gelukkig is er inmiddels wat moois voor terug gekomen :-)

2aij9xj.jpg


Inmiddels is het een en ander veranderd:

-uitlaat SCproject Oval carbon
-Barracuda zwart 22mm stuur
-Barracuda knipperlichten
-Barracuda handvaten
-bar-end mirrors
-led h7 verlichting
-zwarte rem-koppelingshendel
-Carbon heelplates
-Ermax seatcover (besteld)
-Kawasaki valblokken
-
-en vast nog iets wat ik alweer vergeten ;-)

Ideeen om nog iets te customizen zijn altijd welkom!

Ps foto volgt nog.......
 
Goedemorgen,

Het is tijd om mij hier een keer voor te stellen :W

Sinds een aantal maanden de trotse eigenaar van een Z1000 uit 2012 *O*
Nadat mijn ZX6R een aanvaring niet heeft overleefd met een Belgische Audi was het tijd voor iets anders.


full


full
 
Laatst bewerkt:
Dag Z rijders. ben op zoek naar complete versnellingsbak van z1000 2003-2006. uiteraard in goede staat. heb je deze, PM mij. :t
 
yep. volgens mij hadden ze alleen compleet blok. helaas. ik heb geen z1000, maar wel een zx9r waar de bak inkomt. die van de 9r heeft een of ander kluns ontworpen.

Weet niet wat je idee, maar de lengte van de assen en vertandingen zijn geheel anders. Blokken van de laatste type ZX9r zijn bijna zo onverwoestbaar als die van de Z1000. Als er iets defect is ligt dat iig niet aan de constructie van het blok.
 
Weet niet wat je idee, maar de lengte van de assen en vertandingen zijn geheel anders. Blokken van de laatste type ZX9r zijn bijna zo onverwoestbaar als die van de Z1000. Als er iets defect is ligt dat iig niet aan de constructie van het blok.
Helaas wel. De zx9r is opzich een super motor. onverwoestbaar, 150pk snel zat en rijd echt lekker. Helaas heeft een ontwerper volgens mij een joint gerookt en hebben de tandwielen van de 3e en 4e versnelling een speling van een milimeter. bij 40/50k kilometer rustig rijden zijn deze tandwielen helemaal versleten. laat staan met een beetje agressief.

de versnellingsbak van de z1000 past de ene as met vertandingen er direct op. en van de andere moeten de vertandingen op de as van de zx9r. en flats je hebt een geupgrade monster waar je nog op kan vertrouwen.

als iemand geinteresseerd is in de zx9r, stuur maar een pm. 50k kilometers. zeeer netjes. alleen de 3 en 4 versnelling probleem. mag weg voor 1400.

nnwf0z.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan