Honda PCX 125/150 deel 5

Okee heb je ook een omschrijving? Neem aan dat je dat goedje wel ergens op internet kan krijgen, zag op RAD een busje voor tweetakt en viertaktmotor.
zou je dat spul dus ook kunnen gebruiken als je de motor frequent gebruikt ipv de winterstalling?

Ga het in elk geval het starten in de gaten houden.
heb sowieso dat de koppeling bij het file rijden weleens geluid maakt, slipt hij een soort en hoor je 'goeink' of iets wat erop lijkt;)
Maargoed zolang die rijdt heb ik zoiets zal wel.
 
@ Bulldozer, bedankt voor deze tip, ga morgen een paar liter aspen benzine 4T kopen, dan haal ik de tank leeg en doe deze erin, rijden gaat het niet worden daar ik flink verkouden ben, maar zal de PCX een tijd stationeer laten lopen, en dat een paar keer in de loop van de week herhalen.

Gr. Jan

Ps. kan ik na de winter weer gewone benzine bij de aspen benzine doen?
 
Laatst bewerkt:
Jessedew, de dealer heeft het erin gedaan en ik weet niet precies welk merk. Maar er zijn veel toevoegingen te kopen, ook voor het langer goed houden van benzine, Jan048.
Kies een bekend merk voor de zekerheid.
Ik doe nu regelmatig een scheutje injector cleaner in de benzine. De dealer heeft er toen waarschijnlijk het maximum in gedaan.
 
Iemand goede tips waar ik accessoires kan vinden voor mijn PCX ?

Heb interesse in de wielstickers, zilveren decoratie plaatje voor de uitlaat,topcase enz ...

Mvg
 
@ Bulldozer, bedankt voor deze tip, ga morgen een paar liter aspen benzine 4T kopen, dan haal ik de tank leeg en doe deze erin, rijden gaat het niet worden daar ik flink verkouden ben, maar zal de PCX een tijd stationeer laten lopen, en dat een paar keer in de loop van de week herhalen.

Gr. Jan

Ps. kan ik na de winter weer gewone benzine bij de aspen benzine doen?

Ja, mengen is geen probleem!
 
Hoe kom ik erachter van welk jaar mijn model is? In de papieren staat 2017 maar het model is zeker niet van deze datum, ik vraag dit vanwege aanschaf givi scherm, ik zie daar dat het laatste bouwjaar 2014 is, en bestellen en weer terugsturen daar hou ik niet van.

Gr. Jan

Ps. Ps. Verder terug staat een foto van mijn PCX 150 ( Honda PCX 125/150 deel 5 )
 
Laatst bewerkt:
Op het kentekenbewijs staat het model nr en uitvoering, ook via serie nr in het frame kan je via de Honda dealer checken welk modeljaar het is. Via Ovi kan je dmv kenteken invoeren en meteen gegevens opvragen.
Of tik je model nr in, in google. Succes!

Btw: Jou model is wel de nieuwe na 2014.
 
Help!! Kan iemand me met spoed helpen. Ik ben een dr pulley pulley aan het installeren maar kan nergens instructies vinden! Nu ben ik bijna klaar maar heb een ringetje (washer) erbij maar weet niet waar die moet. En moet ik de originele afstandsbus helemaal aan de buitenkant waar de moer tegenaan komt ook gewoon installeren? Ik snap er niets van.
Hopelijk heeft iemand ervaring want hij moet vandaag klaar.

Bedankt
 
Sorry kan je niet volgen. Foto's maakt het duidelijker.

Eventueel zou je op youtube wat filmpjes kunnen bekijken..

Hopelijk kan iemand anders je hier in adviseren.
 
Op internet kan ik er niets over vinden helaas, ben al heel de middag aan het zoeken. Best gek dat er nergens een fatsoenlijk plaatje van is. Maar op het volgende plaatje zie je wel de inhoud van de doos:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=...aw18OW9MOi0F6d3STupWiGPr&ust=1514909333765379

Ik heb hem maar aan het begin van de as gezet. Dan wordt de as iets langer. Hij zal er niet voor niets bij zitten en ik kan hem alleen aan het begin en aan het eind van de as plaatsen. We gaan het zien. Ik wacht nog heel even met in elkaar zetten :) Misschien dat nog iemand er iets over weet..
Bedankt nogmaals

Aanvulling: als ik op 'shims' zoek dan krijg ik meer resultaten. Zo'n washer (shim) schijnt voor minder trillingen bij het wegrijden te zorgen en voor een lagere topsnelheid. Nou dan laat ik hem er maar uit haha. Rij meer op top dan dat ik wegrijd. Dus ik denk dat het opgelost is.... hoop ik althans.
 
Laatst bewerkt:
Kan het modeljaar niet vinden, maar als ik de modellen van 2015 / 2016 en 2017 naast elkaar leg, dan zie ik aan de buitenkant van de PCX 150 geen verschil, dus neem ik aan als ik een scherm koop dat het van 2015 net zo goed past op een 2017 model.

Wel wil ik een scherm dat ± 18 cm hoger is als het huidige scherm, en ook de zelfde kleur heeft.

Gr. Jan
 
Hoi Jan

Ja zeker!
In 2017 zijn er volgens mij al geen 150 uitvoeringen meer gemaakt, maar qua scherm zijn ze allemaal identiek.

Om je gerust te stellen, ik heb er 1 uit 2016 en daar paste het scherm gewoon op. Er zit alleen verschil in bouwjaar, niet in de modellen, vanaf 2014 / 2015 dan.

Overigens als je op youtube kijkt, zijn er zat filmpjes die voordoen hoe je het scherm monteert, echt een fluitje van een cent na het bekijken ervan (als ik het makkelijk kan zegt dat iets;)

Voor welk scherm ga je? Ik zelf heb de hoge, bevalt prima. Alleen bij harde wind klappert hij soms een beetje (maar verder zit je heerlijk uit de wind, regen, kou)

succes.

Ohja en iedereen de beste wensen en een mooi 2018.
 
Laatst bewerkt:
Ja het is echt persoonlijk. Zou ik eerst die lagere proberen. In principe ook prima, alleen had ik last van turbulentie. Maar volgens mij rijd het grootste gedeelte van de PCX rijders met het lagere scherm.

Vandaag kwam het wel goed uit, wind mee op de heenweg. 1 op 50

Alleen terug was het niet echt een pretje. 1 op 35 ofzo. Wat wind al niet met je verbruik doet.
 
De nieuwe vario en de rollen zijn inmiddels geïnstalleerd. Natuurlijk ook een keer losgelopen |( maar na een goede momentsleutel geleend te hebben zit ie nu goed vast :)

1e indruk: een heel stuk tragere acceleratie maar wel een hogere top en rustigere loop. Ik vond de acceleratie eigenlijk altijd erg leuk maar daar lijkt nu niets meer van over terwijl er wel een snellere acceleratie dan standaard beloofd werd -O-
Misschien dat er al lichtere rollen in zaten... en dat ie daarom zo'n lage top had. En hoog verbruik.
Ik kijk het even aan. Het nieuwe hogere givi scherm is wel erg fijn.
 
Wanneer ik de voorrem gebruik, hoor je een 'klik' geluid ergens voor bij de pcx. Ik kom er maar niet uit wat het zou kunnen zijn.

Heb het even gefilmd, misschien is het voor iemand herkenbaar hier.


 
Balhoofdlager speling misschien?

Die tik heeft de mijne ook al een tijd als ik wat harder rem met de voorrem.
De speling valt blijkbaar bij mijn PCX nog binnen de toleranties...

Hetzelfde getik bij harder remmen had ik ook met mijn Burgman en daarvoor met de Kawa GTR1000.
 
Vraagje,

hebben jullie dat ook, op het moment dat je met de PCX je gas loslaat bijv. op weg naar een verkeerslicht. Bij weinig gas, rem ik dan nog niet met de remmen, maar op de motor.
Dan komt er een moment dat de aandrijving niet meer op zichtzelf afremt, maar in vrij valt, zo voelt het. Dat lijkt mij volkomen normaal.

Echter, ik hoor dan ook nog weleens een ander geluid erbij. Lastig te beschrijven, maar lijkt een soort kruising tussen 'goink' en een wat schurend, aanlopend geluid.

Nu vroeg ik me af, hebben jullie dat ook? en is dit normaal, of kan het duiden op een onderdeel in de aandrijving wat aan het 'stuk' gaan is.

Heb sowieso wel een klein beetje het gevoel dat mijn aandrijving niet helemaal top is. Beetje schokkerig bij het rijden in de file en zachtjes optrekken bij lage snelheid zijn dingen die hij niet lekker doet.

Gewoon met normaal of volgas wegrijden bij verkeerslichten etc geen probleem en vlotte acceleratie.
Km stand inmiddels ruim 25.000 km, wel verder alles nog orgigineel (alleen snaar vervangen)
 
jesse een keertje een beurtje kan geen kwaad koppeling en vario e.d. moeten ook wel is schoon gemaakt worden
 
Ik herken beide verschijnselen. De vrijloop bij lage snelheden en de goink.
De goink treedt ook wel eens op bij langzame, hobbelige bochten en weinig gas.
Weet niet precies wat het is, maar kan geen rare dingen ontdekken bij de aandrijflijn.
Misschien hoort het bij het aandrijfprincipe.
 
Ik herken beide verschijnselen. De vrijloop bij lage snelheden en de goink.
De goink treedt ook wel eens op bij langzame, hobbelige bochten en weinig gas.
Weet niet precies wat het is, maar kan geen rare dingen ontdekken bij de aandrijflijn.
Misschien hoort het bij het aandrijfprincipe.

Gelukkig iemand die het ook heeft :)

Ik laat regelmatig onderhoud plegen, 2.000 km nog, inspecteren ze de boel ook, alhoewel de laatste keer misschien alleen olie.

Maargoed weet niet hoelang jij het geluid al hoort, blijf er voorlopig maar mee rond tuffen, ergste wat kan gebeuren is dat de vario ofzo kapot gaat toch? Als er iets vervangen moet worden kost het toch geld ;)
 
Nou ik heb het probleem verholpen van mijn pcx. Borgmoer van het balhoofdlager zat iets los. Vastgedraaid en het geluid was meteen weg met rijden.

f2AJlhT.jpg


Heb alleen al het plastic boven de tank en voor het dashboard moeten verwijderen. Was makkelijker als gedacht. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en kabel van de navigatie doorgetrokken naar de accu.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan