passen rijden inssbruck naar nederland volledige route wie??

shaven

MF'er
16 mei 2007
143
0
noordoostpolder
hey hallo,

in juni gaan we met de autotrein naar innsbruck en vandaar gaan we in oostenrijk passen rijden via het zwarte woud, vogezen, eiffel weer terug naar nederland.

is er iemand die een volledige route heeft om via inssbruck naar de groskclockner te rijden en dan vandaar allerlei passen te rijden naar het zwarte woud. als we dan in het zwarte woud zijn dan redden we het wel weer. er zijn zoveel routes dat ik niet meer weet wat nou wel en niet te doen, mooiste is om 3 dagen in oostenrijk te rijden en dan in het zwarte woud te zijn.

thanks :t
 
full


Astu, gratis en voor niks. Bij de vlaggetjes zijn de passen. De bovenste vlaggen zijn de Großglockner.
 
Begint in Innsbruck, dan langs de Obersalzberg, afzakken via verschillende passen naar Italië. Klein hoekje Italië en dan weer omhoog naar de Grossglockner. Dan weer afzakken naar Italië om via, onder anderen, de Jauffenpass en de Timmelsjoch weer in Oostenrijk te komen. Naar het oosten om, via de Silvretta hochalpenstraße en Bregrenzerwald onderlangs de Bodensee bij Waldshut-Tiengen op de B500 uit te komen.

Tot Eindhoven zo'n 2223 km stuur plezier. :Y
 
top, bedankt voor de reacties. dit is precies wat ik zoek. nosmo king dit is de route die ik ook voor ogen had, oostenrijk beetje italie en dan naar boven via zwarte woud. heb je deze zelf gemaakt/gereden?
 
Ja, zelf gemaakt. Stuk vanaf See in Oostenrijk (Pasnaudal) naar Nederland in omgekeerde richting gereden. Gaat vanuit Nederland door de Eifel, Pfälzerwald en over de B500 door het Zwarte woud naar de grens Zwitserland. Eerste stuk door Zwitserland is nog binnendoor, maar dan zit er 90 km snelweg in tot Lustenau. Kun je er nog uit halen want het kost je een vignet, maar ik vond daar onder de Bodensee niets interessants om te rijden. (Je ziet daar op de Michelin kaart ook nergens groen gemarkeerde wegen lopen) Stukje verder bij Dornbirn ga je het Bregrenzerwald in om dan via de Silvretta bij See uit te komen.

Wij hebben dit toen in 2 - 2,5 dag gereden. Vrijdagmiddag om 4 uur vertrokken uit Tilburg, en rond 8 uur aangekomen en overnacht in Bernkastel-kues. De volgende dag gestopt bij de Zwitserse grens in de buurt van Waldshut-Tiengen. Zondag vroeg in de middag kwamen we in See aan. Overnachting in See bij Vivaldi kan ik wel aanbevelen. Is van Jan een Nederlander.

Dat andere stuk vanaf Innsbruck zouden we in september 2016 rijden. Ging niet door omdat maatje onderweg naar mij toe zijn motor TL reed. Nu staat dat stuk in 2018 op de kalender. Is een groot stuk van een route uit Promotor plus wat eigen aanvullingen. Stukken zoals de Timmelsjoch en de Jaufenpass heb ik al vaker gereden maar dat oostelijke deel van Oostenrijk ken ik nog niet.

Grootste gedeelte is binnendoor maar hier en daar zul je stukjes snelweg tegenkomen. Dit doe ik meestal om stedelijke gebieden of saaie/drukke stukken te vermijden.

Ik heb de route ook nog als GPX bestand uit BaseCamp. Kan ik je mailen als ik je een adres doorgeeft
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, nu kan het nog. Nog ff en ze zijn allemaal gesmolten met die opwarming van tegenwoordig. :+

Route gaat over de Großglockner dus de Pasterze gletsjer is al een mooie optie.

Ja ik zag het al. Op de Pasterze ben ik nooit geweest, wel op de Hintertuxer, Stubaier, Tiefenbach en Kaunertaler.
Een gedeelte met skieën, andere deel in de zomer.
 
Ja ik zag het al. Op de Pasterze ben ik nooit geweest, wel op de Hintertuxer, Stubaier, Tiefenbach en Kaunertaler.
Een gedeelte met skieën, andere deel in de zomer.

Hahaha hier idem. Pasterze niet, Kaunertaler in de zomer er rest wintersport. :Y
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan