Is deze benzine kraan nog te redden?

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.702
872
IJsselstein
Dit is de benzine kraan van een ZX-9R uit 2002

full


en in dat gaat hoort een verloop stukje te zitten waarop je de benzine slang aansluit.

[i.v.m. één foto per post, door naar de volgende post]
 
Nou, hier is geen wapenstok tussen te krijgen, echt niet...

Dacht ik ook maar....



Omdat dat raar zou zijn als een dealer gaat plakken, ik denk dat je daaraan wel kan zien dat bij goed onderhoud een kraantje niet geplakt moet worden, maar gewoon vervangen moet worden.

Maar het is overduidelijk dat wij het niet met elkaar eens zijn en worden, geen probleem.


Voor mij gelukkig ook geen probleem.

Ik ga er ook over ophouden, ik quote alleen nog even wat mensen die professioneel aan motoren sleutelen danwel als zeer ervaren sleutelaar bij mij bekend staan, dan heeft TS die antwoorden ook netjes geconcentreerd bij elkaar staan:


Neem goeie 2componentenlijm en in mekaar dat ding. (Benzinebestendige)
Van te voren goed reinigen en slang ff verwijderen , druk komt er nauwelijks op , succes.


is prima te redden. er is zo te zien niks beschadigd dus het is gewoon een vlakpassing en er zijn bij bijvoorbeeld locktite voldoende middelen te vinden om dat weer lekdicht en benzinebestendig te krijgen.


gewoon terug induwen is in 99% van de gevallen lekvrij.

zo niet hydraulische afdichting/clindrische bevestiging/borgmiddel/... aansmeren.


Yep
Zo zit het al vanaf de fabriek ook al.
Bij jouw nieuwe kraan dus ook.

kan je nog steeds in the middle of nowhere met pech komen te staan


Schoonmaken, goede pakkingplak en voorzichtig terug plaatsen.

Ik ken zelfs dergelijke kranen waar vervangende tuutjes voor zijn, om zelf te vervangen.


Ik kom dit regelmatig tegen, ook aansluitingen van benzineslangetjes op carburateurs.
Die lijm ik dan terug met loctite 648. Komt er nooit meer uit.
Ik kom binnenkort een paar keer in de buurt van IJsselstein. Als je wil kan ik wel even langs rijden en je een druppie cadeau doen.
 
De Guzzi van de elektrovakman om de hoek geeft om de paar tourritten ook een enorme dreun tijdens het starten recht voor een benzinepomp.
De carburateur bungelt dan nog even na aan de gaskabel. Lau zegt dan héél dreuge "goh, hé hef effen weer un oprisping", en frutselt dat ding er weer an.
 
@ Will : koop aub nooit een oldtimer. je gaat er niet komen met alleen nieuwe prullen en die gerepareerde onzin is je leven niet waardig.

geweldig toch, mensen met geld veel die zich niet kunnen inbeelden dan 100 euro voor sommigen ook veel geld is.
 
@ Will : koop aub nooit een oldtimer. je gaat er niet komen met alleen nieuwe prullen en die gerepareerde onzin is je leven niet waardig.

geweldig toch, mensen met geld veel die zich niet kunnen inbeelden dan 100 euro voor sommigen ook veel geld is.
Ook al is 100 euro voor sommige niet veel geld, het blijft teveel als je het voor veel minder net zo betrouwbaar kan herstellen.
 
Ff serieus.....een benzinekraantje lijmen......

Wat kost een nieuwe nou?
Ik heb vorig jaar een nwe op mn CBR gezet, koste 100,00 , daar ga je toch niet voor lijmen met de kans dat hij weer los komt, en je in the middle of nowhere met pech komt te staan......
Je bent in mijn ogen geld aan het verspillen, want er is een zeer goedkope en technisch superieure oplossing voor de originele pers/krimp verbinding.

Overigens vind ik jouw verdere reacties in dit topic tenenkrommend. Niet iedereen is (of wil) hetzelfde. Zo blijkt maar uit onderstaande quote uit het brandstofpomp topic eerder deze week.

Ik heb inmiddels via een mede mf'er een vervangende pomp maar bedoelde met dit topic eigenlijk een oplossing met wat meer elbow grease. Want nu ben ik geen dhz monteur maar een dhz vervanger, en dat is toch net wat minder leuk en neemt veel minder tijd in beslag.
 
Pas op wat je zegt maat......
Ik word ook voor gek verklaard als ik zeg dat ik er een nwe kraan op zou zetten.....

Aan de andere kant, meer van die gekken als mij is voor mij wel stuk gezelliger als maar in mn eentje.

Ik blijf voorlopig maar met mijn motor rijden, als dit de manier is wat normaal gevonden word qua onderhoud en reparaties van een motor ben ik afwijkend, en zal ik dus bij een nwe 2ehands fiets tegen een hoop (in mijn eigen ogen ) problemen aan lopen

Och laat ze toch de Prutsers }) als zij zich perse willen opblazen *O* :+
 
Laatst bewerkt:
That escalated quickly :X

Ik kreeg bericht van postnl dat de loctite onderweg is.

Toch even wat achtergrond info over mijn 'project'; het is net zoiets als die 500 euro challenge hier op MF. Gewoon een alibi om lekker aan een oude motor te prutsen :9
Maar het heeft geen zin om allemaal nieuwe spullen erop te zetten omdat ik de motor toch moet verkopen als het af is (geen plek).

Het bleek echter wel dat deze motor lange tijd geen onderhoud heeft gehad. Ik ben bang dat rubber leidingen niet meer los gaan zonder dat deze kapot te trekken.
Alleen deze benzine slang moet echt los.
 
Het jaar begon goed; eindelijk de benzine slang los en de aansluiting vast (i.p.v. andersom) ;)

full


Loctite erop gesmeerd en ding vast gedrukt. Daarna lang laten drogen.
En vanochtend kon ik de benzine slang eraf trekken. :)

Dus nogmaals bedankt voor de tips, ik kan weer verder.
 
That escalated quickly :X

Ik kreeg bericht van postnl dat de loctite onderweg is.

Toch even wat achtergrond info over mijn 'project'; het is net zoiets als die 500 euro challenge hier op MF. Gewoon een alibi om lekker aan een oude motor te prutsen :9
Maar het heeft geen zin om allemaal nieuwe spullen erop te zetten omdat ik de motor toch moet verkopen als het af is (geen plek).

Het bleek echter wel dat deze motor lange tijd geen onderhoud heeft gehad. Ik ben bang dat rubber leidingen niet meer los gaan zonder dat deze kapot te trekken.
Alleen deze benzine slang moet echt los.
Vervang die leidingen dan meteen maar.

De stukken er af halen, kijken welke maten je nodig hebt, en bij een motorzaak of automaterialenboer per meter kopen.
 
Zolang je niet boven de zelfontbrandingstemperatuur van benzine komt (ca. 270o C) gebeurt erg erg weinig.

Zelf meegemaakt. BMW R65, Bing-carburateur. Benzineslang poreus en gescheurd op de aansluiting met de carburateur. Benzine druppelde wel erg hard op de uitlaat. Blijven rijden totdat je ergens mag stoppen en de slang een paar cm. inkorten. Uitlaat zal toch wel warmer worden als een motorblok :Y
Ik heb het ook wel eens gehad met een Bimota en losse benzinetank onder de dummy.
De tankdop moest het geheel aantrekken, maar dat werkte niet bepaald goed. :X

Sommige mensen hebben dan weer minder geluk: Robbas in "Aprilia RST1000 Futura Deel2"
 
gewoon terug induwen is in 99% van de gevallen lekvrij.

zo niet hydraulische afdichting/clindrische bevestiging/borgmiddel/... aansmeren.

:^
Ik kan me herinneren dat ik dat ook een keertje heb gehad met mijn 9 toen ik m'n voeding kabel van de tomtom ging trekken/aansluiten. Heb 'm er gewoon weer in geduwd en heb nooit iets van lekkage gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook wel eens gehad met een Bimota en losse benzinetank onder de dummy.
De tankdop moest het geheel aantrekken, maar dat werkte niet bepaald goed. :X

Sommige mensen hebben dan weer minder geluk: Robbas in "Aprilia RST1000 Futura Deel2"


jaap43 schreef op 29 december 2017 @ 18:58: , vergeet alleen dat benzinedampen iets sneller ontbranden. :P Een explosief damp/luchtmengsel en een ontstekingstemperatuur.Succes gegarandeerd ................. BOEMMMMMMMMMMMMMMMMM _O-
 
jaap43 schreef op 29 december 2017 @ 18:58: , vergeet alleen dat benzinedampen iets sneller ontbranden. :P Een explosief damp/luchtmengsel en een ontstekingstemperatuur.Succes gegarandeerd ................. BOEMMMMMMMMMMMMMMMMM _O-

Dit is al de derde keer dat je dit vermeld, je hebt nu toch wel in de gaten dat niemand er serieus op in gaat ? :+
 
Gelukkig reageer jij *D

Dan zal ik ook nog even reageren:

Als ik in dit topic van verschillende mensen lees (die bewezen meer kaas gegeten hebben van het sleutelen aan motoren dan jij) dat dit probleem vaker voorkomt en dat 9 van de 10 keer de slangpilaar gewoon teruggedrukt kan worden zonder dat deze lekt en dat deze anders gewoon met wat dichtmiddel gemonteerd kan worden, zou ik ook gewoon dit zo repareren en niet klakkeloos een nieuwe benzinekraan monteren.

Vaak ben je te bang en na de reparatie even in de gaten houden of het geheel lekvrij is lijkt me nou niet bepaald hogere wiskunde..
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het heel erg aardig dat jullie doorgaan met adviezen geven. En ik wil ook niet vervelend zijn maar het probleem is al opgelost met loctite. :)

De benzinepomp en filter is weer gemonteerd:

full


De oude benzine slangen laat ik zitten omdat deze er nog goed uitzien. Ik ga geen risico's nemen en mocht het toch gaan lekken wordt het gelijk vervangen.

Nu moet ik weer snel verder met andere zaken omdat er nog genoeg te doen is.
Zoals je kan zien ontbreken er nog een aantal onderdelen :P

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan