*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Zijn waarschijnlijk verzinkt. Poetsen zal het dan erger maken. Beste is om een paar originele schroefjes bij de dealer te bestellen (Part No. 92015-1402).

Als de 6 weer helemaal aan jouw standaard van poetsen en onderhoud voldoet, tegen de tijd dat je hem kwijt wilt, moet je me maar een berichtje sturen... O-)
 
Laatst bewerkt:
Zijn waarschijnlijk verzinkt. Poetsen zal het dan erger maken. Beste is om een paar originele schroefjes bij de dealer te bestellen (Part No. 92015-1402).

Als de 6 weer helemaal aan jouw standaard van poetsen en onderhoud voldoet, tegen de tijd dat je hem kwijt wilt, moet je me maar een berichtje sturen... O-)

Idd gaat wel extreem ver dat poetsen van puntmuts. Ik zelf strip de brommer niet. Ik poets waar ik bij/zien kan.De rest zie je niet en ik rij toch alleen maar met zonnige dagen. Fijne feestdagen nog 🎄
 
Zijn waarschijnlijk verzinkt. Poetsen zal het dan erger maken. Beste is om een paar originele schroefjes bij de dealer te bestellen (Part No. 92015-1402).

Als de 6 weer helemaal aan jouw standaard van poetsen en onderhoud voldoet, tegen de tijd dat je hem kwijt wilt, moet je me maar een berichtje sturen... O-)
OK bedankt. Maar 'genuine parts' bij de dealer zijn nogal aan de prijs, vandaar dat ik aan andere vervanging zat te denken.

Deze 6 ga ik niet zo poetsen als de 9, geen zin in.

Idd gaat wel extreem ver dat poetsen van puntmuts.
Er zit een dikke hoeveelheid roest op de moeren (behalve die eerste dan). Roest is gewoon slecht voor je motor.
 
Ik ben het niet met jou eens :P

L#l ...... :P

Die 6 is technisch helemaal perfect; licht, klein, krachtige motor, super remmen, super vering, etc
Wegligging super, en met dat uitlaatje zit er ook een lekker geluid in :9
Maar mooi? :X
Ik ben meer een liefhebber van de ronde vormen, zodra ik deze 6 niet meer nodig heb gaat deze er direct uit. Lelijk hok

Terug naar de 9

[afbeelding]
Ronde vormen zijn zeker prima :t . Maar voor de motor vind ik scherpe lijnen beter, haha. Dus als ik je ooit een plezier kan doen, geen probleem om die "lelijke" fiets voor een appel en een ei over te nemen.
 
Ik hou meer van dit soort modellen..........

full
 
Ik zit mij af te vragen of het zin heeft de moeren waarmee de uitlaatbochten vast zit te poetsen?

[afbeelding]

De vraag is; poets je de beschermlaag eraf? En roesten deze moeren dan straks 2x zo hard?

Of messing moeren erop? En waar koop je die?
RVS valt af.
Of misschien titanium? Prijs is redelijk: Titanium Gr5 Flens Moer M8 Kop:Dia:13mm, Flens:Dia:18mm

Vragen, vragen :?
Geen idee wat handig is, hier kan je je nog inlezen in de ervaringen bij verschillende titanium bedrijven (mocht je dat nog niet gedaan hebben): Titanium boutjes en moeren

Enne, ik zal je niet meer plagen ;). Gewoon lekker lijmen die aansluiting op de benzinenkraan :Y.
 
Geen idee wat handig is, hier kan je je nog inlezen in de ervaringen bij verschillende titanium bedrijven (mocht je dat nog niet gedaan hebben): Titanium boutjes en moeren

Enne, ik zal je niet meer plagen ;). Gewoon lekker lijmen die aansluiting op de benzinenkraan :Y.
Mosterd na de maaltijd, had ze net vanochtend besteld. :P
En omdat hier mensen zitten die zich ergeren aan al dat gepoets, een foto van al dat gepoets *D

full
 
Ik zie dat de kleen er nog op zit.Die zou ik er persoonlijk tussen uit halen. Hij rijd wat beter zonder. Even stukje cv pijp op de plek van de kleen en die vast zetten met slangklemmen luchtfilter afdoppen en een bout/schroef in het slangetje draaien. En klaar.

Je bent goed bezig kerel ;)
 
Vandaag kreeg ik post; de titanium moeren om de uitlaat vast te zetten :9

full


Sorry, maar ze zijn eigenlijk veeeel te mooi voor dit oude hok.
Voor nu laat ik ze erop zitten. Zodra ik mijn 10 terug heb uit de stalling wissel ik ze om :P

Ennuh ... het was dit weekend best goed weer, dus het eerste ritje voor 2018 zit er al weer op
 
En dan nog een vraag:

full


Ik krijg die schroef niet los waarmee dit pedaal in de steun zit.
Maar nu zit het wel verdraaid dus het moet nu toch los.
Iemand een tip??

Waarschijnlijk lukt dit alleen met een luchttol. Dus eigenlijk is de vraag waar kan je dit laten doen?
 
Vandaag kreeg ik post; de titanium moeren om de uitlaat vast te zetten :9

[afbeelding]

Sorry, maar ze zijn eigenlijk veeeel te mooi voor dit oude hok.
Voor nu laat ik ze erop zitten. Zodra ik mijn 10 terug heb uit de stalling wissel ik ze om :P

Ennuh ... het was dit weekend best goed weer, dus het eerste ritje voor 2018 zit er al weer op
Ik heb natuurlijk ook een mening over al dat gepoets ... ;) ... maar het ziet er wel verdomd mooi uit hoor!!! :9~
En ik zou ook zeggen, lekker laten zitten en een tweede setje bestellen *D

En dan nog een vraag:

[afbeelding]

Ik krijg die schroef niet los waarmee dit pedaal in de steun zit.
Maar nu zit het wel verdraaid dus het moet nu toch los.
Iemand een tip??

Waarschijnlijk lukt dit alleen met een luchttol. Dus eigenlijk is de vraag waar kan je dit laten doen?
Ik ga meelezen, mij is het ook nooit gelukt om dit ding op een normale manier los te krijgen.
In mijn WPHB van de 10 staat dit:

Shift Pedal Installation
• Tighten:
Torque - Shift Pedal Mounling Boil [A]: 23 N·m (2.3 kgf·m, 17 ftolb)
Footpeg Bracket ~
Shift Pedal [C]
Washer [D]
Bushing [E]


De A is de schroef/bout, met genoeg kracht zou je hem dus los moeten krijgen.
 
Ik wou jullie toch even op de hoogte houden hoe ik het nu gedaan heb!

Ik heb een zx10r 04-05 schokbreker gemonteerd op mijn zx9r uit 99. Met ringetjes verhogen gaat niet want het bovenste gedeelte van de demper zit direct op het frame!

Ik heb ook meteen dat akelig lelijke 'spatbord' eraf gedremeld. Morgen een stukje plaatwerk erop zodat er geen gat meer zit. Gaat dat toch niet mooi staan dan wordt er een undertail besteld.


:^
Inderdaad, gewoon een paar ringen en klaar. Ik had er volgens mij drie opgegooid, iets van 6 tot 8 mm hoger en dat was prima.
Voordeel van het plaatsen van ringen, je kan wat spelen met de hoogte die je prettig vind. En dat voor een paar euro's. Of zoals in mijn geval gratis gekregen bij een autodealer die het leuk vond om te zien wat ik aan het proberen was :Y.
 
Ik wou jullie toch even op de hoogte houden hoe ik het nu gedaan heb!

Ik heb een zx10r 04-05 schokbreker gemonteerd op mijn zx9r uit 99. Met ringetjes verhogen gaat niet want het bovenste gedeelte van de demper zit direct op het frame!

Ik heb ook meteen dat akelig lelijke 'spatbord' eraf gedremeld. Morgen een stukje plaatwerk erop zodat er geen gat meer zit. Gaat dat toch niet mooi staan dan wordt er een undertail besteld.
huh, echt niet?!?! Zie op Google even geen makkelijke foto ... maar op de foto van Puntmuts hierboven kan je het ook goed zien. De bovenkant van de schokbreker, daar zit een klem om met een bout er doorheen (sorry, ben niet technisch en weet het exacte woord niet). Uit die klem gaat een bout recht omhoog, die bout zit met een moer vast aan je frame. Deze moer draai je los, je trekt de achterkant van je motor omhoog tot de bout "vrij komt", ringetje(s) er omheen, motor laten zakken, moer vastdraaien, rondje rijden en evt. ringetjes toevoegen of verwijderen. Is echt zo gedaan :Y. En vergeet later niet je vering/demping aan te passen (je zet meer druk op de voorkant).
Als het bij de '99 model anders is, dan heb ik voor niets getypt :+ .

Edit, op de foto kan je bovenop de klem mooie twee dikke ringen zien zitten, deze zitten hier niet origineel op.
 
Laatst bewerkt:
Dat beugeltje waarover je het hebt zit niet op de '99 type.
Je hebt dan inderdaad voor niks getyped haha..

Schokdemper die er nu onder zit haalt de achterkant ook omhoog.. Deze is ook aanzienlijk stugger.. straks een sletsleutel ophalen en de veervoorspanning afstellen. Gelukkig staat er op het forum een mooie how-to hierover :D
 
Dat beugeltje waarover je het hebt zit niet op de '99 type.
Je hebt dan inderdaad voor niks getyped haha..

Schokdemper die er nu onder zit haalt de achterkant ook omhoog.. Deze is ook aanzienlijk stugger.. straks een sletsleutel ophalen en de veervoorspanning afstellen. Gelukkig staat er op het forum een mooie how-to hierover :D

Ik heb even door het WPHB van jou model gebladerd, het zit inderdaad anders. Zonde, anders was je zo klaar geweest. Voor jou fiets moet je dan inderdaad met de lengte van de dog bones spelen.

Juist wel :Y

Die onderste ring is standaard. En die bovenste ring had ik nog liggen van mijn vorige 9.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ga straks even door de foto's van mijn oude 9 bladeren, volgens mij zat er bij helemaal geen ring tussen (F model). Weer wat geleerd :).

Enne, die foto's .... :9~ :9~ :} :} maar straks ook wel gaan rijden hoor :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Hoi! Ook ik heb na het behalen van mijn rbw een zx9r gekocht. Heel wat anders dan de cb650f lesmotor of de XR die ik eerder heb gehad! Wat een beest, heerlijk ding!

Heb deze motor voor een leuke prijs kunnen kopen, moet dan nog wel wat aan gebeuren. Zit ook een extra blauwe kappenset bij. (iemand ruilen tegen twee goede voorschijven? :P )

9uut8y.jpg


Graag ontvang ik jullie advies over het volgende: Voorrem is niet ideaal, remschijven lijken krom (trillende rem). Welke vervangingsschijven raden jullie aan? Hier in de buurt zit een man die voor 245 gebruikte schijven + nieuwe blokken plaatst. Ik zat er aan te denken om dit te doen.

Achterband is vierkant, ding wil voor geen meter door de bocht. Wat voor achterband raden jullie aan? (Zit nu een 190 om, ik verwacht dat een 180 beter stuurt?) Ik zal in ieder geval het bandentopic even doorspitten.

Tja en de demper.. heel beschaafd.

Nog dingen waar ik bij deze specifieke motor op moet letten?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan