Het grote BMW K1600 topic deel 2

Vrijdag de 60.000 km beurt. Zijn er punten waar ze op moeten letten?.

Het is perfect weer om te rijden nu. Mooi droog weer. Blijf wel elke dag afspoelen voor pekel die nog beetje aanwezig is.
 
Jaaaaaaaaaaa eindelijk de achter de bestelnummers gekomen voor de 2 delige buddyseat optie 719

Natuurlijk gelijk besteld want prijstechnisch valt het me reuze mee (ik was voorbereid en zat stevig op mijn stoel)

Voor mensen die ook zo'n optie overwegen zijn hier de bestelnummers:
Bestuurder: 52538393633
Passagier : 52538393634

Nu nog 3 - 4 dagen wachten maar wel een leuk verlaat kerstcadeau.
 
Laatst bewerkt:
Oei, dan heb je een grote en stevige stoel. :o

full
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de prijs reuze meevallen want ik heb ook een ééndelige buddyseat voor mijn Blackbird laten bekleden en voorzien van gelpad's zonder verwarming en was toen € 695,- kwijt en nu dus minder.

Het was toen ook op het bestaande zadel, en nu krijg ik dus gewoon een tweedelige set en kan de andere set als reserve houden.
 
Laatst bewerkt:
Beurt uitgevoerd, echt keurig werk bij Reco motorservice!

Ik was 581 euro kwijt. Alle vloeistoffen vervangen en filters. Kleppen gecontroleerd, stonden perfect. Nieuwe koppakking erop. Olie nu 10W40.

Motor was verder in prima staat.
 
De remmen bleken nog goed te zijn, kunnen naar alle waarschijnlijkheid nog mee tot volgende beurt.

Was ook aangenaam verrast. Alles echt goed gedaan en gesmeerd.
 
Zoooo.....voor dat geld n komplete beurt EN de koppakking?? Da s op zich al n hele klus. Bedoel je niet de klepdekselpakking??

Verder n vraag aan de dhz ers.
Iemand iets verzonnen om iets te maken om t aftapplugje oliesumptankje er safe uit en in te draaien zonder dat ie in t carter kiepert?
Eigenlijk n compleet vreemd bedenksel, al zou men t inbusgedeelte iets dieper gemaakt hebben zou t al beter zijn.....

Afgelopen week gezien hoe dit mis zou kunnen gaan namelijk.

Ik wil zelf ook wat onderhoud zelf doen domweg omdat ik dit ook n leuk iets vind om te doen!!

Verder allemaal heeeeeeeeeeeeele fijne feestdagen en vast n geweldig 1.6 jaar!!
 
als ik m verlies valt ie meestal in de oliebak die ik onder de motor heb staan.
 
Dat zou....idd t mooiste zijn...Hij had m niet helemaal in t midden van de onderste plug, blijft ie haken en bingo....Ikzelf denk n magnetische inbus 5 te vinden....hoop ik...Maar ik ben nog niet zo ver.
 
je kan m er toch gewoon uit draaien en als ie van je bit af valt dan komt ie er uit gevallen? En in het ergste geval moet je even roeren met een magneetpen of iets in die geest...

Zorg wel voor een goed passende bit, want t schroefje zit meestal goed vastgekleefd waardoor het losbreekmoment erg hoog is. Aanhaalmoment is maar 12nm, maar met een goedkoop bitje draai je m snel verrot, en dan krijg je m er dus volgende keer niet uit...
 
K had al zelf alles nieuw aangeschaft dus ook de torx...De inbus voor de aftap ga k halen binnenkort. Nu klooien om de plug uit t carter te pulken....Magneetpen kom je er niet bij. We doen n draad met t magneet van de pen en idd, hij had wat oude inbusjes. Maar goed....wat te doen!! Momentsleutel heeft ie niet, ik ga m niet halen, ff te ver van huis.....
 
Het was de klepdeksel pakking. Maar inderdaad een keurige prijs. En heel goed gedaan!!

Ik wil graag mistlampen op de originele bmw valbeugels. Iemand die dat al heeft of voorbeelden??
 
Ik wil graag mistlampen op de originele bmw valbeugels. Iemand die dat al heeft of voorbeelden??

Heb ik pas ook gemonteerd. Via AliExpress, maar géén Chinese kwaliteit vind ik, ze lijken zelfs op de originele, maar voor een fractie van de prijs. Ik heb dan wel dagrijverlichting, weet niet of ze ook in mistverlichting verkrijgbaar zijn.
 
Kun je foto posten? Heb je ze ook op de valbeugels gemonteeerd?

Dit is de originele bevestiging van BMW. Kost wel 900 euro met originele schakelaar en lampen etc. Vind het toch wel belangrijk om origineel te houden. Kan wel weer zoals bij mijn 1200RT de schakelaars gebruiken met condoompje erover. Maar dat is toch anders en kost ook geld met relais etc.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan