Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Gister de andere demper op de 510 gezet die ik van de vorige eigenaar erbij had gekregen.
Dit zou volgens hem een enduro demper moeten zijn oid. Zit in ieder geval geen DB killer meer in.
Nu weet ik dat een paar klapjes uit de uitlaat geen kwaad kunnen, maar er kwamen best wel vlammetjes uit. Nu ben ik bang dat de ontsteking een paar krukgraden te laat staat, waardoor er explosie plaatsvind nadat de uitlaatklep al gedeeltelijk open is of open gaat.
Heeft iemand hier misschien wat info over?
Lijkt mij overigens dat de 'gloeiende stukjes' gewoon roet oid is wat in de uitlaat was opgebouwd?
[afbeelding]

Waarschijnlijk staat hij gewoon te arm. Als de ontsteking een paar krukasgraden te laat staat, krijg je dit niet. Wanneer hij zo laat ontsteekt dat de uitlaatkleppen al aan het openen zijn, loopt hij waarschijnlijk nieteens...
 
Dankje voor je reactie Youp!
Nu weet ik van mijn brommer tijd dat te arm niet heel goed ervoor is, en je m beter wat te rijk dan te arm kan hebben. Geldt dig vokr 4takt okk neem ik aan?
Want anders laat ik m gewoon een keer afstellen op een testbank
 
Even een vraagje:

Ik heb ooit een SMR 450 gehad, eerste generatie, en vroeg mij af vanaf welk jaar er een contactslotje op zit?
 
Bedankt!

Ik ben nu mijn RC8 nog aan het verkopen voor ik terug wil naar een leuke SM.
Twijfel nog wat tussen de 510 of bijvoorbeeld een husaberg 570 of Ktm 530.
Hebben jullie op die modellen gereden toevallig?
 
Gister de andere demper op de 510 gezet die ik van de vorige eigenaar erbij had gekregen.
Dit zou volgens hem een enduro demper moeten zijn oid. Zit in ieder geval geen DB killer meer in.
Nu weet ik dat een paar klapjes uit de uitlaat geen kwaad kunnen, maar er kwamen best wel vlammetjes uit. Nu ben ik bang dat de ontsteking een paar krukgraden te laat staat, waardoor er explosie plaatsvind nadat de uitlaatklep al gedeeltelijk open is of open gaat.
Heeft iemand hier misschien wat info over?
Lijkt mij overigens dat de 'gloeiende stukjes' gewoon roet oid is wat in de uitlaat was opgebouwd?
[afbeelding]
Het kan zijn dat een connectie van je uitlaat een beetje lekt waardoor er verse lucht in getrokken wordt op de onderdruk momenten tijdens elke slag. Deze zuurstof kan dan reageren met wat niet verbrand mengsel in het uitlaat traject, daardoor ontstaan de vlammen. Kan geen kwaad dus, ik had het met mijn 450 ook.
 
Ik heb er een tijdje geleden wat besteld, en betaalt met paypal. Ik kreeg geen reactie op de bestelling of mail, dus via paypal het geld terug gehaald.
03-12 Bestelling geplaatst -> Auto-reply met ontvangen order
08-12 Email verstuurd met de vraag om even te reageren -> Geen reactie
09-12 Bericht verstuurd via PayPal actiecentrum met de mededeling om de bestelling te annuleren en het geld terug over te maken -> Geen reactie
11-12
Na meer dan een week niks gehoord te hebben, directe mail en via PayPal actiecentrum, heb ik "geescaleerd"

Normaal zou ik meer geduld hebben, maar door jouw berichtje heb ik eigenlijk geen zin om te wachten en er later alsnog achter te komen dat het allemaal niet gaat werken.

Ik had eerst even hier moeten informeren, voordat ik de bestelling plaatste... |(

P.s. Hoe lang heeft de afhandeling van jouw claim geduurt?
 
Laatst bewerkt:
03-12 Bestelling geplaatst -> Auto-reply met ontvangen order
08-12 Email verstuurd met de vraag om even te reageren -> Geen reactie
09-12 Bericht verstuurd via PayPal actiecentrum met de mededeling om de bestelling te annuleren en het geld terug over te maken -> Geen reactie
11-12
Na meer dan een week niks gehoord te hebben, directe mail en via PayPal actiecentrum, heb ik "geescaleerd
14-12 Bestelling binnen...
 
Het kan zijn dat een connectie van je uitlaat een beetje lekt waardoor er verse lucht in getrokken wordt op de onderdruk momenten tijdens elke slag. Deze zuurstof kan dan reageren met wat niet verbrand mengsel in het uitlaat traject, daardoor ontstaan de vlammen. Kan geen kwaad dus, ik had het met mijn 450 ook.

De demper zit inderdaad niet helemaal 100% lekker op de "flens" van de middenpijp.
Dankje! Neemt wat zorgen bij mij weg :P
 
Op de valreep nog een kerstcadeautje in de bus...

Ik heb er uiteindelijk 2 Chinese leveranciers voor nodig gehad die ieder 2 zendingen hebben verstuurd, maar ik heb een setje compleet!
20171221_205526.jpg

20171221_205535.jpg

Er is in principe niks te krijgen voor de Husqy's, maar omdat een hoop onderdelen gedeeld worden tussen modellen en merken ben ik gaan neuzen. De conclusie; Een Ducati 996 Remhendel en een KTM Duke 690 2012-13 Koppelingshendel

Ik heb bewust een setje "Shorty's" besteld, zodat er wat meer plaats is in de handkappen. Met name aan de rem-kant. De remcilinder kan nu weer iets terug naar buiten. En de gaskabels weer achterlangs het remreservoir zoals het hoort.

Ps. Het rode wieltje aan de koppelingshendel is om de afstand tussen de hendel en het handvat af te stellen toch?
 
Laatst bewerkt:
De nummers op de hendel bepalen de afstand tussen hendel en handvat. Ik dacht altijd dat het rode wieltje het aangrijpmoment van de koppeling bepaalde (correct me if I'm wrong).
 
Laatst bewerkt:
rode wieltje bepaald de afstand van hendel tot handvat. zit er op omdat de originele hendels niet die stel functie hebben. ( dit rode wieltje mag je niet zodanig verdraaien dat het zwaar gaat, zie boekje ).
 
Niet om vervelend te doen, maar ik ben oprecht benieuwd of dat spul een valpartij gaat overleven.
Zo te zien zijn het Cemoto handkappen? Die zaten iig op mijn Husq toen ik hem kocht. Het tweede of derde ritje ging op op m'n plaat met <10km/h en toen brak er al een af... Ik ben benieuwd of die Chinese hendels dan intakt blijven. Het is in ieder geval wel een oplossing voor de veel te lange originele remhendel... Ik heb op een gegeven moment echter heel de pomp vervangen. :)
 
Niet om vervelend te doen, maar ik ben oprecht benieuwd of dat spul een valpartij gaat overleven.
Zo te zien zijn het Cemoto handkappen? Die zaten iig op mijn Husq toen ik hem kocht. Het tweede of derde ritje ging op op m'n plaat met <10km/h en toen brak er al een af... Ik ben benieuwd of die Chinese hendels dan intakt blijven. Het is in ieder geval wel een oplossing voor de veel te lange originele remhendel... Ik heb op een gegeven moment echter heel de pomp vervangen. :)
Die hendels zullen het wel overleven. Ze zijn niet zwakker of sterker dan de originele.

De handkappen zaten er al op toen ik hem kocht. Ze zijn niet veel soeps. Ze lijken erg op de Acerbis Rally Profile. Een kant mist de verzonken inbus-schroef en zit vast met een lompe zeskant. Komt ooit nog wel een nieuw setje al vindt ik die aluminium versies erg aan de prijs voor iets wat er bij mij (nog) vooral voor de looks op zit...
 
Die hendels zullen het wel overleven. Ze zijn niet zwakker of sterker dan de originele.

De handkappen zaten er al op toen ik hem kocht. Ze zijn niet veel soeps. Ze lijken erg op de Acerbis Rally Profile. Een kant mist de verzonken inbus-schroef en zit vast met een lompe zeskant. Komt ooit nog wel een nieuw setje al vindt ik die aluminium versies erg aan de prijs voor iets wat er bij mij (nog) vooral voor de looks op zit...

De originele hendels zijn gesmeed en van behoorlijke kwaliteit... Die kunnen heel wat hebben en breken niet zomaar af, ze buigen alleen. Na een crash kan je de dag vaak nog vervolgen. Dat is het hele idee achter fatsoenlijke hendels op crossmotoren/supermoto's. Die Chinese meuk gaat doorgaans sneller stuk en dan sta je stil. Op een supersport boeit dat allemaal niet zo veel, die kan je na een schuiver toch bij het grof vuil zetten. :+ Op een supermoto wil je door... :]

En ja, dat voor de looks... Daar kom je nog wel achter. :P
 
Ander blok kunnen kopen gelukkig. Zit er nu in. Alleen een van de vorige eigenaars heeft in de bedrading zitten knoeien :(

Echt een drama :')

Ander blok wordt later gereviseerd zodat ik twee blokken heb :9
 
Hallo,
Ik ben sinds vorige week eigenaar van een 610te uit 2001.
Ding had lang stilgestaan,zat wel een nieuwe accu in echter de startmotor gaat heel langzaam rond.
Alle verbindigen schoongemaakt,startrelais doorgemeten, rechtstreeks spanning op de startmotor gezet maar bracht niets.
Met bougie eruit draat hij makkelijker maar das logisch.
Startmotor eruit gehad en open gemaakt, goede koolborstels erin en geen vervuiling.
Nog steeds geen verbetering.
Iemand nog ideeën?
Groet,
Erik
 
Misschien gewoon een te lichte accu, had voor mijn 450 ook een nieuwe accu gekocht maar die trok hem ook niet rond ;( heb hem omgeruild voor een zwaardere em nu start die prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan