Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook ik ben van de Tiger 1050 (bjr 2012) overgestapt op de Versys (bjr 2016) en dit nog steeds tot volle tevredenheid. :]


Ik zeg niks :X :X :X :X :X :X
Maar ben ook serieus de Versys 1000 aan het overwegen :Y
De motorkarakteristiek is identiek aan de Tiger :Y :t
*O*
Vind het ook een mooie stijlvolle motor geworden na de update
 
Koop je de tour versie, ook hier en daar wel gt versie genoemd, dan heb je meer motor voor je geld dan bij een Triumph Tiger 1050.
Koffers, binnentassen, middenbok, led lampen, tankpads, handkappen zijn zaken die je bij de Tiger extra bij moet kopen. En dat telt aan.

Test: 2015 Kawasaki Versys 1000
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

:W :W


\
Nh04enH_d.jpg


Het vet gedrukte voor en achter je link zetten zonder de spaties.


skitplate binnen yesssssss
full
 
Ben ik niet met je eens :N

De Kawa is meer toer, en de Triumph is meer een supersport met een hoog stuur :P

MOTORkarakteristiek => dus hoe het motorblok is :Y

Als je de koppel- en vermogenskromme vergelijkt zijn ze identiek. :Y

De Tiger 1050 is echt geen supersport met zijn 115pk en 98Nm.
De Kawa is in beide zelfs iets sterker als de Tiger, in vergelijk met mijn '09 Tiger is de Kawa veel meer ge-update met elektronica. *O*

Ik geef wel toe dat je met de Tiger "flink kunt doorrijden" :] in het serieuze bochtenwerk, maar de Kawa zal hier zeker niet(veel tot niets) voor onder doen :N
 
MOTORkarakteristiek => dus hoe het motorblok is :Y

Als je de koppel- en vermogenskromme vergelijkt zijn ze identiek. :Y

De Tiger 1050 is echt geen supersport met zijn 115pk en 98Nm.
De Kawa is in beide zelfs iets sterker als de Tiger, in vergelijk met mijn '09 Tiger is de Kawa veel meer ge-update met elektronica. *O*

Ik geef wel toe dat je met de Tiger "flink kunt doorrijden" :] in het serieuze bochtenwerk, maar de Kawa zal hier zeker niet(veel tot niets) voor onder doen :N


Eh.... ik heb een Tiger Sport met 126pk en 106Nm. Versys 1000 heeft 120pk en 102Nm. Ik geef toe: ik heb ook een Tiger van het oude type gehad (2008) en vergeleken met de Sport is dat een verschil van dag en nacht qua rijden. :P
 
OH! Wat blijft ie toch mooi in het oranje :-).

En zeker met zo'n mooi zilveren tandwiel achter. Ik moet maar snel weer 'ns gaan poetsen ;-).

Gefeliciteerd Hans!
 
OH! Wat blijft ie toch mooi in het oranje :-).

En zeker met zo'n mooi zilveren tandwiel achter. Ik moet maar snel weer 'ns gaan poetsen ;-).

Gefeliciteerd Hans!

Poetsen helpt ook tegen PMS joeri ;)

En voor wat het waard is... Ik heb er ook zwaar last van '(
 
Mijn naam is Eric en ben na jaren Yamaha FJ1200 ipv de FJR1300 overgestapt naar de Kawasaki versys 1000 (bj 2015) Niet omdat mijn vrouw een Kawasaki ER6F en onze zoon de Z650 rijdt maar omdat de Versys 1000 (full options) aan al mijn wensen voldoet. Wat een geweldenaar....

Ik heb een vraag en dat is of hier ervaring is met de kuipruit touring van Puig (Motea) omdat de standaard ruit mij (1.85mtr) wel uit de wind houdt maar er veel geluid van turbulentie is. Ik zag dat de kuipruit van Puig 15cm hoger is en kan net het verschil (of net niet) zijn. Heeft iemand hiermee ervaring?
 
Hoi Eric, gefeliciteerd met je geweldige machine. Ik verbaas me weleens over meningen en reacties op kuipruiten. Turbulentie, lawaai etc. Vergeet niet je bent aan het motorrijden. Maar goed ergens kan ik het me wel voorstellen om windgeruis of lawaai te verminderen en het comfort dus wat te verbeteren.
Persoonlijk heb ik er dus niet veel mee. Zelf heb ik het originele smoke kuipruitje gemonteerd bij aankoop van de Versys omdat ik deze mooier vind. Deze is is al iets hoger / langer dan de originele transparante ruit.
Lawaai hoeft natuurlijk niet van de ruit te komen. Denk ook eens aan je helm. Ik heb jaren met schuberth gereden. Die staat toch bekend om de stilste helm te zijn. Nu heb ik een Caberg Tourmax en lawaai en turbulentie zeker minder. Terwijl ik de helm daar niet in eerste instantie voor gekocht heb. Pasvorm en vorm van de helm zelf hebben dus ook veel invloed op lawaai en turbulentie.
Veel plezier met de kawa.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Eric,
Goed keuze voor de Kawa.
Ik heb ook de Puig ruit gemonteerd en het scheelt aanzienlijk met wind en geluid voor de winter helemaal goed voor mij maar in de zomer zet ik de originele ruit er weer op.
 
Mijn naam is Eric en ben na jaren Yamaha FJ1200 ipv de FJR1300 overgestapt naar de Kawasaki versys 1000 (bj 2015) Niet omdat mijn vrouw een Kawasaki ER6F en onze zoon de Z650 rijdt maar omdat de Versys 1000 (full options) aan al mijn wensen voldoet. Wat een geweldenaar....

Ik heb een vraag en dat is of hier ervaring is met de kuipruit touring van Puig (Motea) omdat de standaard ruit mij (1.85mtr) wel uit de wind houdt maar er veel geluid van turbulentie is. Ik zag dat de kuipruit van Puig 15cm hoger is en kan net het verschil (of net niet) zijn. Heeft iemand hiermee ervaring?

Welkom Eric!

Je hebt naast banden en olie zojuist een van de 3 meest uiteenlopende onderwerpen aangeroerd :)

Wat voor de een werkt, werk voor de ander niet en inderdaad helm keuze, oordoppen of niet en eigen tolerantie spelen daarbij een grote rol.

Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken dat ik tevreden ben met mijn eigen mra x-creen. Omdat deze een stelbare spoiler heeft kan je ermee spelen en de juiste setting vinden. Is het een mooi gezicht.... Tja das ook weer voor iedereen zijn smaak onderhevig.

Mocht je daar niet om geven schijnt de givi airflow de beste resultaten te geven maar deze word over het algemeen ook als de lelijkste beschouwd.

Succes met uitzoeken!
 
Welkom Eric,

Heb er een Puig ruit opzitten. Ben 1.81 mtr. draag een Nolan N44 (zoéén met een uitneembaar bit). Met deze combinatie ben ik uitermate tevreden.
De ruit staat op ca.2,5 cm. van onder en zou nog een cm of acht omhoog kunnen maar dat geeft geen winst.
Zoals Robse zegt: je zit buiten en we hebben niet te maken met gedresseerde wind.
Bij ons hier op de Veluwe komt hij uit alle windstreken en je rijdt ook naar alle windstreken dus snijdt de wind nooit hetzelfde aan en daarmee is elke ervaring anders. Behalve in de windtunnel maar dat is, denk ik, een beetje saai rijden.

Groeten, Bertje.
 
Ik zeg niks :X :X :X :X :X :X
Maar ben ook serieus de Versys 1000 aan het overwegen :Y
De motorkarakteristiek is identiek aan de Tiger :Y :t
*O*
Vind het ook een mooie stijlvolle motor geworden na de update

Rij zelf ook met een Tiger. Gisteren in de Kawawinkel een Versys 1000 bekeken en op gezeten. De Versys is iets meer toergericht en denk ook wat meer moto voor je geld ;) Der Versys ziet trouwens net wat ruimer ook.

De Tiger blijft iets meer gericht op de sportieve kant en is ook iets 'exclusiever'. Je ziet ze ook veel minder.

Qua kwaliteit zullen ze elkaar niet veel ontlopen, hoewel denk ik de Tiger net iets beter is afgewerkt (Ook op gebied van remmen, vering...).

Verder ontlopen ze elkaar niet en zal het meer van je voorkeur afhangen :)
 
2mdmr1z.jpg


Nog in Winterslaap onder 2 hoezen, eerst een zware Verheul hoes met daaroverheen wat u ziet. 1x in de maand even de Optimate-4 er aan voor wat verse stroom en wachten op iets betere temperaturen.

Ik had hem misschien binnen kunnen krijgen door een smalle deur in de aangebouwde berging maar wilde deze manier van winterslaap ook eens proberen, nu kan ik bij +10 direct opstappen en wegrijden.

De Versys is wel verdomd groot, breed en hoog, ons terras is 3m breed hier..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan