Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
daily-man-up-220161223-118.jpg
 
Ik heb ooit op MF een prachtige write-up gelezen van een gepensioneerde motor-reviceerder die zijn ervaringen omtrent harley-blokken had gedeeld. Ik kan de post echter helaas niet terugvinden dus ik hoop dat een van jullie mij er bij kan helpen.
 
Heeft het sleutelwerk aan je blok nog een verbetering opgeleverd ? :)

Ja,...e.e.a. is wel duidelijk nu .
De olie-druk is met de Feuling oliepomp perfect opgelost.
De powercommander zit niet meer tussen m'n ECU , ...en de Lambda-sensors staan weer mee te doen.
Vosselman heeft 'm op z'n dyno-bank ge-remapped.
Hij reageert enorm venijnig op het gas-handle .
Hij gaat als de brandweer.
Nieuwe compensator , SE diafragma-veer en voorste rubber motorsteun.

Ik wens iedereen hier alvast een voorspoedig en gezond "2018" toe ! *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja,...e.e.a. is wel duidelijk nu .
De olie-druk is met de Feuling oliepomp perfect opgelost.
De powercommander zit niet meer tussen m'n ECU , ...en de Lambda-sensors staan weer mee te doen.
Vosselman heeft 'm op z'n dyno-bank ge-remapped.
Hij reageert enorm venijnig op het gas-handle .
Hij gaat als de brandweer.
Nieuwe compensator , SE diafragma-veer en voorste rubber motorsteun.
Mooi zo.
Ik wens iedereen hier alvast een voorspoedig en gezond "2018" toe ! *O* *O* *O*
*O*

Hetzelfde gewenst. :)
 
Ik heb jaren geleden eens een schitterende zelfbouw bobber bewonderd met een Indian "PowerPlus 100" voor-blok.
Deze motor werd in opdracht gebouwd voor een rijke klant ,....gewoon voor "sier-object".
Er kwam niet eens een kenteken op .
 
Dat denk ik ook niet. Met een paar luchtfilters zou het blok denk ik goed bruikbaar zijn. Maar de rest is alleen show wat mij betreft,

luchtfilters zijn niet echt een must .
in de jaren '70 zijn er veel merken/typen verkocht ,... zo standaard , zonder luchtfilters.

( niet super-verstandig,...maar da's vers 2 )
 
luchtfilters zijn niet echt een must .
in de jaren '70 zijn er veel merken/typen verkocht ,... zo standaard , zonder luchtfilters.

( niet super-verstandig,...maar da's vers 2 )

Ach zo veel wordt er niet over onverharde wegen gereden
Ergste gevaar zou zijn als er een steentje ofzo naar binnen zou gaan
Kijk bij een tractor bijv daar zit echt wel wat stof op het filter na een weekje
Maar als ik kijk bij het luchtfilter van mijn auto na 50000 km is het de moeite niet wat het heeft tegen gehouden
 
Ach zo veel wordt er niet over onverharde wegen gereden
Ergste gevaar zou zijn als er een steentje ofzo naar binnen zou gaan
Kijk bij een tractor bijv daar zit echt wel wat stof op het filter na een weekje
Maar als ik kijk bij het luchtfilter van mijn auto na 50000 km is het de moeite niet wat het heeft tegen gehouden
Steentje blokkeert vlinderklep of gasschuif. Gaat verder nergens naar toe. Hoewel er wel iets stuk kan gaan in de carb.
 
vroeger was het DE manier om bij de standaard sport-uitvoeringen nog effe gauw een PK'tje of 5 t.ov. de normale uitvoering er bij te timmeren.

Verstandig is het natuurlijk nooit , maar de vroegere motorfietsen als bijv Laverda draaiden toch al vanaf zo'n 35000 km aan stront. ( filter of geen filter :+ )
( dus dat viel toch niet op :+ )
 
Laatst bewerkt:
....overigens wel een fijne motorfiets hoor , zo'n Laverda ( ondanks dat ze zo gauw in puin draaide ) :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan