Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Ik heb de ballen niet eens vind het al niet verstandig om met mijn moderne motor over de Nordschleife te gaan. Maar gewoon met een dikke RG500, gaaf hoor :Y :}

heb helaas geen RG 500 maar een yamaha FZ1 fazer. Maar zo een RG 500 is wel veel mooier dan de allernieuwste andere motoren. Ze zijn me veel te duur geworden anders had ik er graag 1 gehad. Vind het heel stiekem de mooiste weg motor ooit.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt maar die is van de 2e generatie en die gaan ook niet meer stuk en lekken zelfs niet ;)
Hmm ik zag pas geleden nog op het forum een Trumph gen 2 zuiger waar een stuk uit gebroken was :Y }) Het enigste waar Engelsen goed in zijn is bier zuipen en motorrijden ipv
ze bouwen ;) ,kan het weten ik heb jaren bij een dealer van Engelse auto,s gewerkt,als
ik zwaar getafeld heb komen de herinneringen aan die tijd weer boven,wat een puin was dat.
Ik kreeg zelfs medelijden met de klanten _O-
 
Laatst bewerkt:
heb helaas geen RG 500 maar een yamaha FZ1 fazer. Maar zo een RG 500 is wel veel mooier dan de allernieuwste andere motoren. Ze zijn me veel te duur geworden anders had ik er graag 1 gehad. Vind het heel stiekem de mooiste weg motor ooit.

Vind de RGV mooier. Maar de RG heeft de mooiste motortechniek. De combi van de 2 is de ultieme motor. Vraag maar aan Kevin :)

En met de Fazer is niets mis. Heerlijke fiets om te touren, maar ook om naar de Alpen te rijden en vervolgens sportief haarspeldbochtjes te nemen :Y Heb hem zelf ook :]
 
En met de Fazer is niets mis. Heerlijke fiets om te touren, maar ook om naar de Alpen te rijden en vervolgens sportief haarspeldbochtjes te nemen :Y Heb hem zelf ook :]


Ben er ook meer dan blij mee. Ben dit jaar door de Dolomieten gegaan en komend jaar weer heerlijke fiets. Maar dromen van een RG500 mag natuurlijk en zeker de muziek wat de RG maakt. Heb nooit op een RG gereden maar lijkt me bijzonder. Wel andere tweetakten gehad yamaha RD 200 DX yamaha RD 350 YPVS en een suzuki GT 750. Heb dus wel wat 2 takt ervaring
 
Mwa die brommerRDs zijn geen vergelijk met een RG500 :N ,explosief vermogen en bijbehorende acceleratie gecombineerd met een chassis wat niet meer weet waar het te zoeken maakt een ritje heel spannend :Y :] *O*
 
Mwa die brommerRDs zijn geen vergelijk met een RG500 :N ,explosief vermogen en bijbehorende acceleratie gecombineerd met een chassis wat niet meer weet waar het te zoeken maakt een ritje heel spannend :Y :] *O*

Moet iedere keer glimlachen als ik jou daarover zie vertellen. Ga bijna denken om opnieuw rijles te nemen speciaal voor de RG. Maar ben bang dat daar geen rijlessen voor zijn. Ze zien me aankomen _O-
 
Laatst bewerkt:
Reken maar dat je het bijna in je broek doet als je voor het eerst volgas op een soort wild paard
rijd wat bijna niet in de hand te houden is,ik heb op de overtreffende trap gereden een echte
race RG,daarbij vergeleken is een standaard RG een tam brommertje.
Mijn maat was de eigenaar en hij ging wel eens testrijden op de Vlaardingse dijk,dat werd door de politie in die tijd oogluikend toegestaan zolang er maar geen verkeer aanwezig was.
Ikhad toen een CBX1000 zo,n beetje de snelst accelererende wegmotor uit die tijd,we hebben toen eens een wedstrijdje gedaan,ik trok de CBX tot over het rode gebied van de toerenteller en nog zag ik de RG met een noodgang richting horizon gaan,het leek wel of ik stil stond ;( :Y
Daarna even zelf op de RG mogen rijden,whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ,dat was hell on earth,
explosief powerbandje is wel de juiste beschrijving,dat gaat van heel behoorlijk tot ineens
alles binnen een paar 1000 toeren,dat ging ineens zo hard dat mijn helm bijna van mijn hoofd werd gerukt en ik nog maar net het stuur kon vasthouden.Met een ietwat bleek neusje heb ik hem maar gauw aan de eigenaar terug gegeven,wat een ervaring was dat. :9~ :] :Y
Die ervaring heb ik daarna nooit meer gehad ook niet met mijn 200pk GSX-R1000,die ging
misschien wel harder op top,maar heeft een heel ander soort powerband die veel breder is,
wat hem veel makkelijker te berijden maakt dan een race RG.
Ik heb dan ook nog steeds veel respect voor de mannen die vroeger met die monsters durfde te racen.
 
Laatst bewerkt:
Reken maar dat je het bijna in je broek doet als je voor het eerst volgas op een soort wild paard
rijd wat bijna niet in de hand te houden is,ik heb op de overtreffende trap gereden een echte
race RG,daarbij vergeleken is een standaard RG een tam brommertje.
Mijn maat was de eigenaar en hij ging wel eens testrijden op de Vlaardingse dijk,dat werd door de politie in die tijd oogluikend toegestaan zolang er maar geen verkeer aanwezig was.
Ikhad toen een CBX1000 zo,n beetje de snelst accelererende wegmotor uit die tijd,we hebben toen eens een wedstrijdje gedaan,ik trok de CBX tot over het rode gebied van de toerenteller en nog zag ik de RG met een noodgang richting horizon gaan,het leek wel of ik stil stond ;( :Y
Daarna even zelf op de RG mogen rijden,whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ,dat was hell on earth,
explosief powerbandje is wel de juiste beschrijving,dat gaat van heel behoorlijk tot ineens
alles binnen een paar 1000 toeren,dat ging ineens zo hard dat mijn helm bijna van mijn hoofd gerukt en ik nog maar net het stuur kon vasthouden.Met een ietwat bleek neusje heb ik hem maar gauw aan de eigenaar terug gegeven,wat een ervaring was dat. :9~ :] :Y
Die ervaring heb ik daarna nooit meer gehad ook niet met mijn 200pk GSX-R1000,die ging
misschien wel harder op top,maar heeft een heel ander soort powerband die veel breder is,
wat hem veel makkelijker te berijden maakt dan een race RG.
Ik heb dan ook nog steeds veel respect voor de mannen die vroeger met die monsters durfde te racen.

:}
 
Reken maar dat je het bijna in je broek doet als je voor het eerst volgas op een soort wild paard
rijd wat bijna niet in de hand te houden is,ik heb op de overtreffende trap gereden een echte
race RG,daarbij vergeleken is een standaard RG een tam brommertje.
Mijn maat was de eigenaar en hij ging wel eens testrijden op de Vlaardingse dijk,dat werd door de politie in die tijd oogluikend toegestaan zolang er maar geen verkeer aanwezig was.
Ikhad toen een CBX1000 zo,n beetje de snelst accelererende wegmotor uit die tijd,we hebben toen eens een wedstrijdje gedaan,ik trok de CBX tot over het rode gebied van de toerenteller en nog zag ik de RG met een noodgang richting horizon gaan,het leek wel of ik stil stond ;( :Y
Daarna even zelf op de RG mogen rijden,whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ,dat was hell on earth,
explosief powerbandje is wel de juiste beschrijving,dat gaat van heel behoorlijk tot ineens
alles binnen een paar 1000 toeren,dat ging ineens zo hard dat mijn helm bijna van mijn hoofd werd gerukt en ik nog maar net het stuur kon vasthouden.Met een ietwat bleek neusje heb ik hem maar gauw aan de eigenaar terug gegeven,wat een ervaring was dat. :9~ :] :Y
Die ervaring heb ik daarna nooit meer gehad ook niet met mijn 200pk GSX-R1000,die ging
misschien wel harder op top,maar heeft een heel ander soort powerband die veel breder is,
wat hem veel makkelijker te berijden maakt dan een race RG.
Ik heb dan ook nog steeds veel respect voor de mannen die vroeger met die monsters durfde te racen.

:) :t
Zijn er boeken geschreven over dergelijke beleving op een 500c 2-takt?
 
Ik zou er een boek over kunnen schrijven :Y :+
Maar leest de interviews van diverse coureurs maar eens na over hun ervaringen
met de 500cc tweetakt race motoren,allemaal zeggen ze dat het moeilijk te temmen wilde monsters waren :Y , en dan met name de eerste generaties van de 500cc racers.
De grens van heel hard gaan of er af vliegen was heel klein in die tijd.
Mooi filmpje over Schwantz vs Rainey,
ook mooi,
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch ook wel wat powerbikes gehad maar als ik op mijn straat RG rij dat blijft toch wel een héél aparte beleving voor zo een lichte fiets met zoveel power! en dat is dan nog kinderspel bij de race RG. Vandaag nog ff gereden :]
full
 
Je hebt er in ieder geval meer plezier van zo'n belegging dan van bitcoins...

Niet als je als 1 van de eerste een partijtje had gekocht,dan had je nu misschien wel heel
Suzuki over kunnen nemen,en ze dwingen alleen nog maar 2 takten te bouwen *O* 8-) }) :Y
 
Laatst bewerkt:

Deze kende ik nog niet. Bizar om te zien dat bijna in elke bocht gecorrigeerd moest worden. Ok, het zijn uiteraard gemonteerde momenten maar toch. Blijft mooi om te zien. En de meeste docu's heb ik hier in mijn archieven (op de Nas) staan tot en met The Unrideables 1 en 2. Prachtig om te zien :Y

Vroeg me alleen af of deze perioden ook in boeken beschreven zijn gezien vanuit de helden.
 
Vind de ouder RG 500 race motoren nog steeds de mooiste racer ooit gemaakt. Heb wel voorkeur naar de modellen van 1978/79 met de wat grotere kont.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan