Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Motormuisje waar heb je de gele H4 lamp gekocht?
Zit er zelf ook aan te denken om er een gele in te doen.
Ik kwam een paar weken geleden s'morgens een motor tegen met een gele koplamp en die zag je erg goed ik reed zelf in tegengestelde richting maar het trok gelijk de aandacht.

Hoi Richard, jarenlang met mijn éérste xenonset gereden. Een superset. Bij dezelfde firma wéér een xenonset besteld, knudde, binnen een half jaar de set defect. Dus alles eruit gehaald, en rij nu met één gele H4 lamp rond. In het voorjaar de kuip er maar eens afhalen voor een betere set...
 
Toen ik mijn motor kocht zat er een geel kapje om de H4 lamp. Ik werk in ploegendienst en rij zeker nu veel in het donker en dan is goede verlichting een must. Je wordt misschien duidelijk gezien door anderen, maar zelf zag ik er erg weinig mee. Kapje eraf gaf al een veel beter lichtbeeld. Overweeg nu ook LED of Xenon in mijn XJ600S uit 1998 voor nog betere verlichting.
 
Motormuisje waar heb je de gele H4 lamp gekocht?
Zit er zelf ook aan te denken om er een gele in te doen.
Ik kwam een paar weken geleden s'morgens een motor tegen met een gele koplamp en die zag je erg goed ik reed zelf in tegengestelde richting maar het trok gelijk de aandacht.

Ik had de gele H4 lamp al een tijdje als reserve lamp in mijn tanktas zitten.
Bij iedere goede automaterialenhandel zal je zo een gele H4 lamp kunnen kopen.
Vind het zélf erg prettig licht om mee te rijden.
Succes gewenst.
 
Ik had de gele H4 lamp al een tijdje als reserve lamp in mijn tanktas zitten.
Bij iedere goede automaterialenhandel* zal je zo een gele H4 lamp kunnen kopen.
Vind het zélf erg prettig licht om mee te rijden.
Succes gewenst.
Ik ook.
Ook op internet hoef je heus niet lang te zoeken. Zoek op Google met "h4 geel".

* Niet bij Halfords e.d. ...
 
Mhttp://www.autolampen-shop.nl/lampen/osram/osram-all-season-super-geel-55w-12v-p-55390.html

Ook nog een gangbaar merk
 
Hoi Richard, jarenlang met mijn éérste xenonset gereden. Een superset. Bij dezelfde firma wéér een xenonset besteld, knudde, binnen een half jaar de set defect. Dus alles eruit gehaald, en rij nu met één gele H4 lamp rond. In het voorjaar de kuip er maar eens afhalen voor een betere set...

Heb je de kabel nog? Want de rest heb ik voor jou, na je pechjaar....

Dus lampen, 5000/6000 k en ballast.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees ff mee over verlichting. Ik heb zelf een H4 lamp in mij 600Div zitten maar vind de lichtopbrengst niet geweldig.
Bovendien zie ik zelf ook niet optimaal 's nachts vind ik. Vooral wegen zonder openbare verlichting en als het regent enzo.
Wat ik uit de bericten begrijp zijn al deze oplossingen voonamelijk gericht om zelf beter gezien te worden. Maar hoe zie je zelf beter? Zijn hier bv H7 lampen beter voor?
Iemand enig idee?
 
Iedereen hier ook de beste wensen! :]

Is er hier iemand die al een (of meerdere) conversies heeft gedaan van een vacuümpomp naar elektrische pomp? Ik heb wat praktische vragen.

Heb al aardig wat op internet rondgekeken maar zie veel posts op forums waarvan de foto's het niet meer doen en/of filmpjes van beunhazen die draden bij de zekering in de kast drukken om zo stroom af te tappen.
 
Iedereen hier ook de beste wensen! :]

Is er hier iemand die al een (of meerdere) conversies heeft gedaan van een vacuümpomp naar elektrische pomp? Ik heb wat praktische vragen.

Heb al aardig wat op internet rondgekeken maar zie veel posts op forums waarvan de foto's het niet meer doen en/of filmpjes van beunhazen die draden bij de zekering in de kast drukken om zo stroom af te tappen.

Wat wil je weten, ik heb dat gedaan.
 
full

Iedereen hier ook de beste wensen! :]

Is er hier iemand die al een (of meerdere) conversies heeft gedaan van een vacuümpomp naar elektrische pomp? Ik heb wat praktische vragen.

Heb al aardig wat op internet rondgekeken maar zie veel posts op forums waarvan de foto's het niet meer doen en/of filmpjes van beunhazen die draden bij de zekering in de kast drukken om zo stroom af te tappen.

In het Haynes werkplaatshandboek Diversion 600S, enz, vind je op bladzijde 3.13 onder NR 14. Hoe je de benzinepomp verwijderd en installeerd, zowel de vacuumpomp alsook de elektrische benzinepomp komt hier ter sprake.
Ook staan er 2 schema's afgebeeld.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Volgens mij heb ik die digitaal ergens op mijn computer staan. Nooit geweten dat dat erin stond.

@Mr.R stuur je wel een pb.
 
Ik heb er een pomp van een r6 of r1 opgezet. Is allemaal universeel, ik heb de pomp op de originele beugel geplaats dmv 2 extra verlengplaatjes.

De kraan blijft gewoon werken je houdt 1 leiding over deze dop je af, bout erin of dubbel doen en dan vast tyrippen/klemmen. Ik heb deze vacuumleiding gebruikt voor de Scottoiler...

Ik heb een draad van een geschakelde draad afgetapt (lees solderen en tapen/krimpkous) rechtsachter het zijpaneel op deze draad staat geen stroom meer als killswitch omgaat, de draad die ik er op aangesloten heb gaat naar een relais. Dit relais is aangesloten op de accu en gezekerd. Eén draad van het relais gaat naar de pomp en de andere draad op de pomp gaat naar de min van de accu.

Het lijkt moeilijker dan het is, let er wel goed op dat er een pijl staat op de pomp deze slang gaat naar de carbs.

Wat betreft de kraan, deze werkt gewoon zoals het hoort, Boven RES, Horizontaal PRI, beneden ON.

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel. Mss kan ik nog zien van welke draad ik het afgetapt heb voor je....
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Volgens mij heb ik die digitaal ergens op mijn computer staan. Nooit geweten dat dat erin stond.

@Mr.R stuur je wel een pb.


elektrische benzinepomp monteren op Diversion 600 '92

;) foto's van wat ik nu kon maken, let niet op die bult, dat is de gesoldeerde aftakking met tape _O- die stekker bevind zich aan de rechterkant als je het zadel eraf haalt zie je hem zitten thv het achterwiel, de foto van de pomp is van de rechterkant genomen...

IMG_20180104_081302217.jpg


IMG_20180104_081428280.jpg


IMG_20180104_081440594.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de foto's, ik zie ze zowel op telefoon als pc wel.

Je hebt dus het bruine draad gebruikt uit die kabelboom? Zie in je genoemde topic dat er wat discussie is over bruin of zwart draad.

En zie dat je een soort klem eromheen hebt gemaakt. Die is zeker vastgemaakt aan de oude plaat waar de vacuümpomp eerst zat? heb je die klem zelf gemaakt of kun je zoiets ook kopen bij bijv. een bouwmarkt?
 
Bedankt voor de foto's, ik zie ze zowel op telefoon als pc wel.

Je hebt dus het bruine draad gebruikt uit die kabelboom? Zie in je genoemde topic dat er wat discussie is over bruin of zwart draad.

En zie dat je een soort klem eromheen hebt gemaakt. Die is zeker vastgemaakt aan de oude plaat waar de vacuümpomp eerst zat? heb je die klem zelf gemaakt of kun je zoiets ook kopen bij bijv. een bouwmarkt?

Kwestie van meten op de stekker, contact aan 12v contact uit niks, contact aan - kill switch om niks weet je genoeg, als je de kill switch omzet en je meet 12v dan is het niet de goede.

Ik heb 2 van deze stripjes op maat gemaakt

DV_8_4501440_02_4c_NL_20160607183338.jpg


Aan de pomp had ik een beugel zitten met 2 gaten;

18vo2-3cf0bbc0b50cc4e140ff4beb2a210542.jpg
 
Hallo divvers
Morgen ga ik kijken bij een xj600s div. Uit 2001
Met 27500 km op de teller (mfhf72).
Buiten de normale dingen nog extra aandachtpuntjes bij een dergelijke div??
I know is vast al veel gevraagd maar zoeken op het forum gaat op het moment wat lastig.
Gr peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan