Ducati met 10.000km en 18 jaar oud. Kopen?

@TS: ik zou ook eens bij deze gaan kijken.

Houkes motortechniek - occasions

Die heeft een vergelijkbare m600 staan. Nagenoeg origineel en de eigenaar van de zaak is zelf nogal een Ducati liefhebber. Geen mooie showroom of dat soort dingen maar wel een betrouwbare (kleine) zaak.
 
@__ray__


Het aluminium van die schetsplaten oxideert, is een Italiaans kwaaltje, niets om je zorgen over te maken.
 
Laatst bewerkt:
Plaats je vraag even in het Ducati monster topic, in het gedeelte "naked bikes".
daar kunnen ze je zeker goede tips geven.

Het Ducati Monster topic *deel 43*

Voor zover ik kan zien op de 2 foto's is er idd wat aangepast. Normaal zie je een 600 met enkel een linker remschijf voor, deze heeft zoals een 620 een dubbele schijf. Ook vind ik hem zelf wat aan de dure kant voor een 600. Voor ~3k zou ik een 620 zoeken.

Ik rijd zelf een 620, dit was tevens mijn 1e motor, prima ding en geen moment spijt van gehad! Verhalen over duur onderhoud moet je je niet bang door laten maken, De interval is ook langer dan bij de meeste andere merken.

Verder: vraag naar onderhoudshistorie, wanneer zijn de riemen voor het laatst vervangen?
 
Kan prima motor zijn maar met nadruk op KAN. 18 jaar oud. Rubbers, electronica etc. verouderen, dat heeft nog niet eens zoveel met aantal kilometers te maken. Garantie zegt ook niet zoveel als zou moeten. Zet roze bril af, kijk vooral objectief. Neem vooral iemand mee die verstand heeft van motoren en dan bij voorkeur iemand die het merk en liefst type goed kent. Daar kan je veel ellende voorkomen.
 
Ik heb vorig jaar een 15 jaar oude Aprilia gekocht met 7000km op de teller, netjes alle twee de beurten gehad, nieuwe banden erop. Let op de slijtage, bij 10dkm moeten voetsteunen, remschijven e.d. amper versleten zijn, terwijl bij 110dkm duidelijk gebruikerssporen en slijtage zichtbaar is. Waar je wel rekening mee moet houden is dat rubbers, banden, remblokken opdrogen.
 
Zaken waar je het verschil tussen 10.000 km en 110.000 km kan zien:
- Handvatten en rem- en koppelingshendel,
- Voetsteunen,
- Lak op plaatsen waar je benen tegenaan liggen tijdens het rijden.
- Steenslag op voorvork en achterbrug, achterwiel, binnenkant spatborden.

Als ik zo naar de schetsplaten en uitlaat kijk, geloof ik niet in 10.000 km. Ook heb ik het idee dat het zijkapje onder het zadel er niet heel strak uitzien. (De tekst Ducati Monster lijkt aardig weggesleten, dat is vast niet van het poetsen).
Een Corbin zadel koop je in mijn beleving ook vooral voor het comfort, en dus om km's te maken.
Al met al, is 10.000 wat ik zo op de foto's kan zien, niet geloofwaardig.
Het blijft natuurlijk van foto's, en die zijn niet super scherp, en je hebt altijd met lichtval te maken.

Sowieso altijd een ervaren iemand met voldoende technisch inzicht meenemen wanneer je bij motoren gaat kijken.
 
Ik heb vorig jaar een 15 jaar oude Aprilia gekocht met 7000km op de teller, netjes alle twee de beurten gehad, nieuwe banden erop. Let op de slijtage, bij 10dkm moeten voetsteunen, remschijven e.d. amper versleten zijn, terwijl bij 110dkm duidelijk gebruikerssporen en slijtage zichtbaar is. Waar je wel rekening mee moet houden is dat rubbers, banden, remblokken opdrogen.
Remblokken die opdrogen???
 
Bij mijn vorige Ducati had ik binnen 20.000 km al 3 setjes remschijven "versleten".
 
Terug
Bovenaan Onderaan