NijmegenTopic e.o. part 33 : Deur rije mar niet te hert

Beste wensen iedereen! Ik ga morgen mijn pasje ophalen in de stadswinkel, dan wachten op mooier weer om mijn Speed Triple uit te laten!
 
Geloof van wel! Vrouw begint nog steeds te gillen als ik er wéér een vinger erbij in stop _O- .

Jij ook alles er nog aan zitten? (beste wensen als dat zolaat nog mag)

Dat mag nog; jullie ook :t

Ook alle vingertjes nog hier; was weer ff naar Dl geweest :)

Heb je zo'n dikke vingers :? of zit je verkeerd _O-
 
De dagen worden weer langer *O*

Dit jaar komt er voor mij een nieuw speeltje. Ik ben er nog niet achter wat het moet gaan worden, maar in ieder geval wel een supersport. De twijfel zit voornamelijk tussen een CBR600RR, Fireblade en R6. GSX-R en Kawa's zijn gewoon niet helemaal mijn smaak.

Aanbevelingen? Het vermogen van de 1000 heb ik naar mijn idee niet per-se nodig. Ik ben geen snelheidsduivel maar houd meer van lekker sturen. Ik heb het idee dat het rijden met een 600 wel wat sportiever aanvoelt, omdat je wat meer moet schakelen. In eerste instantie neigde ik meer naar een 600, ook vanwege het gewicht, maar het blijkt dat er maar ong. 10KG verschil zit tussen de 600 en de fireblade..

De R1 valt wat mij betreft af, deze heeft in mijn prijsklasse helaas twee dempers en dat wil ik nu niet meer ivm de aanschafprijs :( (Standaard demper smoort het geluid iets te veel naar mijn idee).

Wel wil ik dit keer een iets minder luidruchtige demper er op. De Mivv die ik nu heb vind ik eigenlijk net over het randje.. Moet je ook verplicht met dB killer rijden, omdat het anders gewoon niet te doen is.
 
Daytona 675 niet iets? Ikvind het een geweldige uitstraling en maar 1 demper, zat vermogen en ook nog eens iets aparts wat je niet op elke hoek ziet..

Plus de Triumph 3 cilinder is gewoon echt fijn rijden!
 
Die heb ik inderdaad ook eens onderzocht, bevalt me ook wel! Maar hoe zit dat met onderhoud? Ik ga normaal gesproken naar Hoegee maar die geven aan onderhoud te plegen op alle "Japanse" motoren. Triumph valt daar niet onder. Vraag me dus af of zij bv. onderdelen kunnen krijgen.
 
Geen idee, ik ga naar blom in Leusden nadat ik in den bosch wat mindere service heb gekregen. Maar onderdelen zijn zelfs door particulieren te bestellen dus dat moet het probleem niet zijn.
 
Als je voor Triumph gaat kan ik je verzekeren dat zo'n 3-cilinder heerlijk loopt!
Beetje best of both worlds in de zin van toeren maken (bijna) zoals een 4-pitter en koppel (bijna) zoals een 2 pitter...

Blom in Leusden is prima!

Triumph deskundige heb je ook in Grave...


Motoren is een kwestie van smaak en beleving en dat is voor iedereen anders.
Suzuki geeft je wel een andere mogelijkheid in het sportieve segment, de sterke 750 die (bijna net) zo licht is als een 600. Maarja, als dat niet je ding is houd dat op.

Suc6 met het maken van je keuze :)
 
Ohja in grave heb je ook nog een "expert" hij is wel geen officieel dealer meer, wat daar de reden van is weet ik niet, ben er nog nooit geweest. Wel de vrouw ooit eens wat boutjes laten halen voor mijn Triumph, ze werd toen netjes geholpen.
 
De dagen worden weer langer *O*

Dit jaar komt er voor mij een nieuw speeltje. Ik ben er nog niet achter wat het moet gaan worden, maar in ieder geval wel een supersport. De twijfel zit voornamelijk tussen een CBR600RR, Fireblade en R6. GSX-R en Kawa's zijn gewoon niet helemaal mijn smaak.

Aanbevelingen? Het vermogen van de 1000 heb ik naar mijn idee niet per-se nodig. Ik ben geen snelheidsduivel maar houd meer van lekker sturen. Ik heb het idee dat het rijden met een 600 wel wat sportiever aanvoelt, omdat je wat meer moet schakelen. In eerste instantie neigde ik meer naar een 600, ook vanwege het gewicht, maar het blijkt dat er maar ong. 10KG verschil zit tussen de 600 en de fireblade..

De R1 valt wat mij betreft af, deze heeft in mijn prijsklasse helaas twee dempers en dat wil ik nu niet meer ivm de aanschafprijs :( (Standaard demper smoort het geluid iets te veel naar mijn idee).

Wel wil ik dit keer een iets minder luidruchtige demper er op. De Mivv die ik nu heb vind ik eigenlijk net over het randje.. Moet je ook verplicht met dB killer rijden, omdat het anders gewoon niet te doen is.

Haha Erik, je wisselt sneller van motor dan sommigen van onderbroek :+

Tja, wat is wijsheid; ik zou zeggen een Blade :) Op een 600 ben je wat meer bezig en zal net iets lichter sturen maar je geeft al aan dat je geen scheurneus bent.
De 675 is nog sportiever qua zithouding dan een 600 rr , misschien weer niet zo prettig als je op toursnelheid rondtuft maar wel een fiets die je niet veel ziet en de 3 cilinder sound met open pijp is :9
Mijn gixxer maatje zweert weer bij de gixxer 750, sturen als een 600 maar wel dik 150 pk en ik weet uit ervaring dat die krengen snel zijn. Allemaal info waar je geen bal mee kunt _O-

Ik zou zeggen; als het wat beter weer wordt; ga links en rechts wat proefritjes maken :]
 
Ohja in grave heb je ook nog een "expert" hij is wel geen officieel dealer meer, wat daar de reden van is weet ik niet, ben er nog nooit geweest. Wel de vrouw ooit eens wat boutjes laten halen voor mijn Triumph, ze werd toen netjes geholpen.

baatsen.com

Zegt misschien genoeg; veel vreemde verhalen over gehoord.
Staat ook op MF het nodige over volgens mij.
 
http://www.baatsen.com/dealerinfo.php#7

Zegt misschien genoeg; veel vreemde verhalen over gehoord.
Staat ook op MF het nodige over volgens mij.

"Wil niet dat klantenervaringen op deze site gepubliceerd worden" Nee, dat snap ik _O-

En sterker nog: Lees dit topic erop terug. Ken sowieso 3 personen, waaronder ik die er door die ouwe brompot gewoon de winkel uitgekeken zijn. "Want Japanners, daar kon hij niks mee, dat was niks!" En 2 van die 3 kochten een week later een nieuwe Yammie bij Termaat. Maar meneer begreep maar niet dat zijn Triumph dealerschap hem "afgenomen" was, jammerde hij op zijn FB pagina _O-
 
Haha Erik, je wisselt sneller van motor dan sommigen van onderbroek :+

Tja, wat is wijsheid; ik zou zeggen een Blade :) Op een 600 ben je wat meer bezig en zal net iets lichter sturen maar je geeft al aan dat je geen scheurneus bent.
De 675 is nog sportiever qua zithouding dan een 600 rr , misschien weer niet zo prettig als je op toursnelheid rondtuft maar wel een fiets die je niet veel ziet en de 3 cilinder sound met open pijp is :9
Mijn gixxer maatje zweert weer bij de gixxer 750, sturen als een 600 maar wel dik 150 pk en ik weet uit ervaring dat die krengen snel zijn. Allemaal info waar je geen bal mee kunt _O-

Ik zou zeggen; als het wat beter weer wordt; ga links en rechts wat proefritjes maken :]
Ik hoop niet dat jij zo lang met je onderbroek doet _O-
Ik heb de Z nu twee jaar en heb er in die twee jaar zon 25.000 bij gereden. Huidige stand is 46.000 dus ik tuf aardig wat rond :+ de 600 en de fireblade vind ik beide mooie machines. Op de fireblade heb ik vorig jaar ook eens een proefritje gemaakt, dat beviel wel.

We gaan het zien de komende tijd :)
 
Ik hoop niet dat jij zo lang met je onderbroek doet _O-
Ik heb de Z nu twee jaar en heb er in die twee jaar zon 25.000 bij gereden. Huidige stand is 46.000 dus ik tuf aardig wat rond :+ de 600 en de fireblade vind ik beide mooie machines. Op de fireblade heb ik vorig jaar ook eens een proefritje gemaakt, dat beviel wel.

We gaan het zien de komende tijd :)

Goed bezig :t welk model ??

ehh na ongeveer 2 jaar bestel ik weer een nieuw setje :+
 
De dagen worden weer langer *O*

Dit jaar komt er voor mij een nieuw speeltje. Ik ben er nog niet achter wat het moet gaan worden, maar in ieder geval wel een supersport. De twijfel zit voornamelijk tussen een CBR600RR, Fireblade en R6. GSX-R en Kawa's zijn gewoon niet helemaal mijn smaak.

Aanbevelingen? Het vermogen van de 1000 heb ik naar mijn idee niet per-se nodig. Ik ben geen snelheidsduivel maar houd meer van lekker sturen. Ik heb het idee dat het rijden met een 600 wel wat sportiever aanvoelt, omdat je wat meer moet schakelen. In eerste instantie neigde ik meer naar een 600, ook vanwege het gewicht, maar het blijkt dat er maar ong. 10KG verschil zit tussen de 600 en de fireblade..

De R1 valt wat mij betreft af, deze heeft in mijn prijsklasse helaas twee dempers en dat wil ik nu niet meer ivm de aanschafprijs :( (Standaard demper smoort het geluid iets te veel naar mijn idee).

Wel wil ik dit keer een iets minder luidruchtige demper er op. De Mivv die ik nu heb vind ik eigenlijk net over het randje.. Moet je ook verplicht met dB killer rijden, omdat het anders gewoon niet te doen is.

Just got home from work on my 650 Bandit no grumbles good in wet good in dry just saying it works for me ... even if its just a little bit slower ... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan