Banden voor circuit training op een 1994 GSX600f

Ik waardeer jullie adviezen, maar ik hou me wel vast aan het aanpassen van de vering. Mijn ervaring is dat je met goede vering en banden en hele andere motor hebt. Al is het niet echt waar, tussen m'n oren wel en hey is heel goed voor mijn vertrouwen in de wegligging.

Op zich heb je wel en punt, maar je moet je afvragen of het het waard is. Je kunt ongetwijfeld deze Suzuki compleet opwaarderen met bijvoorbeeld Öhlins cartridges en een TTX schokbreker, dan ben je vele duizenden euro's verder, maar je wordt dan nog steeds zoekgereden door een standaard CBR600RR uit 2008 die tweedehands evenveel kost als een top notch vering-upgrade. Uiteindelijk is het de som der delen a.k.a. de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
 
Onzin, ik reed met mijn 1999 circuitmotor vaak jongere en snellere motoren voorbij.Kwestie van kunnen rijden en hoe goed is die ander en hoeveel durf/vertrouwen heb je.
 
Dat moment wanneer je met je 2004 R6'je blijft plakken achter die 899 Panigale om hem dan op het einde van het recht stuk eruit te remmen en niet meer achter je te zien :love:
 
Mooi voorbeeld staat in het racen op een 600rr topic.
Een jonge reed met standaard vering rond de 1.53 geloof ik met de upgrade aan de voorvork met ohlins is hij nog niet aan die tijd gekomen
 
Onzin, ik reed met mijn 1999 circuitmotor vaak jongere en snellere motoren voorbij.Kwestie van kunnen rijden en hoe goed is die ander en hoeveel durf/vertrouwen heb je.

Hoezo onzin? Volgens mij mis je mijn punt, of zou jij wel adviseren om voor duizenden euro's te investeren in een vering-upgrade van een GSX600 uit 1994?

Iedereen is het erover eens dat een topcoureur ook op een oud barrel anderen nog het snot voor de ogen kan rijden. Maar de vraag is of het het waard is veel geld te spenderen aan de vering van zo'n apparaat.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo onzin? Volgens mij mis je mijn punt, of zou jij wel adviseren om voor duizenden euro's te investeren in een vering-upgrade van een GSX600 uit 1994?

Iedereen is het erover eens dat een topcoureur ook op een oud barrel anderen nog het snot voor de ogen kan rijden. Maar de vraag is of het het waard is veel geld te spenderen aan de vering van zo'n apparaat.


Neen, ik miste je punt zeker niet.

Zoekgereden worden door een standaard CBR600RR uit 2008 tegen een 600 uit 1994 is zeker geen garantie.Daarbij gaat hij ook geen vele duizenden euro's investeren in een vering-upgrade zoals jij suggereert of het zo leest ;)

Je zult iets moeten investeren in je motor.Dat is ; onderhoud vering en motor plus remmen en banden.Laat je dit alles in 1 jaar doen dan zit je al boven een aanschafprijs van een SRAD 1996. ;)

Is dat alles weggegooid geld, ja en nee. Probeer maar eens te remmen zonder remblokjes :+ Of neem eens de Haarbocht op Assen met echte slechte vering.

Dat de TS zich er prettig bij voelt om zijn motor op orde te hebben voor een circuitdag dat kan ik enkel maar aanmoedigen.Gelukkig houden de meeste circuitdagen aanbieders tegenwoordig een technische keuring vooraf. :t
 
Neen, ik miste je punt zeker niet.

Zoekgereden worden door een standaard CBR600RR uit 2008 tegen een 600 uit 1994 is zeker geen garantie.Daarbij gaat hij ook geen vele duizenden euro's investeren in een vering-upgrade zoals jij suggereert of het zo leest ;)

Je zult iets moeten investeren in je motor.Dat is ; onderhoud vering en motor plus remmen en banden.Laat je dit alles in 1 jaar doen dan zit je al boven een aanschafprijs van een SRAD 1996. ;)

Is dat alles weggegooid geld, ja en nee. Probeer maar eens te remmen zonder remblokjes :+ Of neem eens de Haarbocht op Assen met echte slechte vering.

Dat de TS zich er prettig bij voelt om zijn motor op orde te hebben voor een circuitdag dat kan ik enkel maar aanmoedigen.Gelukkig houden de meeste circuitdagen aanbieders tegenwoordig een technische keuring vooraf. :t

Maar Willem, jij had een band met je SRAD en vond het daarom het waard om het geld erin te steken. TS hier krijgt toevallig een GSXF in zijn schoot geworden en wil er geld in steken.
Dan zou ik eerder aanraden om een paar meer euro's bij elkaar te leggen en voor 2-3000 euro een al omgebouwde fiets te kopen.
 
Ja, ik heb met een 150cc scooter ook wel eens een GSXR1000 ingehaald op een bochtige weg. Toch maakt dat zo'n scooter niet geschikt om sportief mee te rijden.
 
BT-016 Pro, prima banden voor onder de 2.00 op Assen ;)
Zijn lheerlijk goedkoop :Y .

Voor de beginnersgroepen zijn trouwens 90 % van alle beschikbare banden geschikt. :]
 
Maar Willem, jij had een band met je SRAD en vond het daarom het waard om het geld erin te steken. TS hier krijgt toevallig een GSXF in zijn schoot geworden en wil er geld in steken.
Dan zou ik eerder aanraden om een paar meer euro's bij elkaar te leggen en voor 2-3000 euro een al omgebouwde fiets te kopen.


Heb nog altijd een band met de SRAD ,heb er nog eentje }) Mijn circuit SRAD liep bagger in en de bochten uit.Na al het geld wat ik in de vering stak niet meer.Ik moest wel aangezien ik geen race lichaam heb ,tenzij we in een heel goed restaurant gaan racen :+

Natuurlijk kon ik jou daarna nog niet bijhouden :P Wel voelde de motor 10 x beter aan en ging sneller zonder dat ik telkens door de grindbak heen moest. *D En ik mezelf beter ging voelen, kon ontwikkelen was minder aan het vechten met de motor.

De TS gaat beginnen in groep 1 en stel hij vind circuitrijden echt leuk.Dan kan hij altijd nog voor een 2000-3000 euro omgebouwde fiets kopen toch ? En ook deze motor zal hem geld gaan kosten en da's een feit Roy 8-)
 
Zou zelf ook weinig geld in een GSX600f uit 94 steken.
Gewoon eens een trackday doen en kijken of het is wat je ervan verwacht.
Zo ja, een wat modernere fiets aanschaffen en daar je geld in steken.

Met een modernere motor (met 17 inch wielen) heb je ook in de toekomst (wanneer je dus sneller en sneller wordt) meer mogelijkheden om op te waarderen.

Heb zelf een paar weken geleden een 97'er CBR900RR (met 17 inch voorwiel) circuitfiets aangeschaft voor weinig.
Hierdoor heb ik een redelijke basis om de fiets nog wat op te waarderen, indien ooit nodig.
 
8<

De bandenmaat is een ouderwetse 110/80-17 en 140/80-17
Zijn hier circuitwaardige banden voor te vinden? (Voor die eerste dagen hè) en kan ik een andere maat omleggen?

Of zeggen jullie, investeer iets meer en koop toch gewoon een andere motor?
Hele discussie verder maar ik doe een poging de oorspronkelijke vraag te beantwoorden:
De Pirelli Diablo Rosso II is een prima band voor de eerste circuitervaring en is er in iets lagere maten: 140/70 R17 en 110/70 R17.
Een andere maat kan dus maar je wilt zo min mogelijk afwijken van de originele maten waar de motor uiteindelijk voor ontworpen is.
Zelf zou ik verder niet investeren in zo'n GSX-F als trackbike maar daar zijn al diverse meningen over gegeven.

Volgens deze specs:
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gsx600f 94.htm
Zijn de bandenmaten 120/70ZR17 en 150/70ZR17, wat nog meer keuze zou geven in banden.
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet bij welke organisatie je gaat rijden maar als je een niveau 1 training gaat doen en de hele dag achter de marshal de baan op gaat is de kans dat je valt zeer beperkt tenzij je zelf wat stoms doet . gewoon goede straatbanden zijn dan voldoende veel plezier alvast.

@willem , iedere keer dat jij ingehaald gaat worden kost je een biertje in spanje :+
 
ik regel je inschrijving wel :+


Is goed :+

06xcnz7d45rz.jpg
 
Goede morgen coureurs,
Beste wensen en gooi hem lekker schuin door de bocht in 2018.

Bedankt voor al jullie meningen.
Ik ga de gsxf niet gebruiken en kijken naar een motor met een iets betere basis.

Zodat er iets meer groei in zit en ga wel de vering upgraden.

Ik laat wel weten als ik iets gevonden heb.

Nogmaals dank.

O ja,
- de gsxf blijft beschikbaar voor Rossi. Zal er vast 46 opzetten.
- Welke organisatie weet ik nog niet. Maar dat zijn weer topics genoeg voor.
 
Neen, ik miste je punt zeker niet.

Zoekgereden worden door een standaard CBR600RR uit 2008 tegen een 600 uit 1994 is zeker geen garantie.Daarbij gaat hij ook geen vele duizenden euro's investeren in een vering-upgrade zoals jij suggereert of het zo leest ;)

Je zult iets moeten investeren in je motor.Dat is ; onderhoud vering en motor plus remmen en banden.Laat je dit alles in 1 jaar doen dan zit je al boven een aanschafprijs van een SRAD 1996. ;)

Is dat alles weggegooid geld, ja en nee. Probeer maar eens te remmen zonder remblokjes :+ Of neem eens de Haarbocht op Assen met echte slechte vering.

Dat de TS zich er prettig bij voelt om zijn motor op orde te hebben voor een circuitdag dat kan ik enkel maar aanmoedigen.Gelukkig houden de meeste circuitdagen aanbieders tegenwoordig een technische keuring vooraf. :t

Helemaal mee eens. Veringcontrole en kleine beurt voor de voorvork had ik ook al gesuggereerd, maar alleen een service is wel wat anders dan een complete upgrade.
 
Bedankt voor al jullie meningen.
Ik ga de gsxf niet gebruiken en kijken naar een motor met een iets betere basis.

Nogmaals dank.

Jij ook bedankt Japi,
je hebt iedereen met kerstmis over de rooie heen geholpen met je 1994 gsx600f en nu ga je een andere motor aanschaffen ?
Nu kan ik Rossi ook weer gaan afbellen ........... lekker dit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan