Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Volgend jaar ga ik weer naar de Dolomieten. Dit keer heb ik gekozen voor Bolzano als uitvalsbasis. Weet iemand daar een goed hotel? Avast bedankt voor de reacties!

Bolzano is klote uitvalsbasis. Niet doen. Altijd te druk / klote om stad in/uit/omheen te komen en om de passen te bereiken moet je veel te lang rijden.
 
Volgend jaar ga ik weer naar de Dolomieten. Dit keer heb ik gekozen voor Bolzano als uitvalsbasis. Weet iemand daar een goed hotel? Avast bedankt voor de reacties!

Vlakbij Bolzano maar niet in de drukte. Dit jaar 10 dagen verbleven, goed hotel en prima verzorging.

Hotel bestaat uit 2 gebouwen, wij zaten in de nieuwbouw, hier zit nog een wellness gedeelte met sauna en jacuzzi in (lekker na het rijden). Het andere gebouw (100 meter verder) daar zit het restaurant en bar in. Eten was prima. Bij beide gebouwen kan je je motor overdekt parkeren. Er is ook gereedschap ed aanwezig.

Je kan er ook een dagtoer met een gids maken, dit hebben wij niet gedaan.

Hotel Truden: Moho und Wanderhotel Ludwigshof in den Bergen von Bozen
 
Laatst bewerkt:
Als ik Echo was dan wist ik het wel.
Laatstgenoemde locatie onder Bolzano ligt topcentraal, je kunt snel naar het westen oosten, maar ook naar het ook héle mooie oosten westen.

Of net noordelijk van Bolzano, dat is ook één mooi gebied.

Eigenlijk is heel Noord Italië één walhallai *O*
 
Laatst bewerkt:
Gemakkelijke leuke eenvoudige doch erg leuke camping ligt in Glurnz
Daar is een gemeente camping klein goed onderhouden en je vliegt vandaar uit alle kanten richting de bergen uit.
Ik ben er nu 2 keer geweest .
Je kan vlak bij station fietsen huren om vervolgens helemaal naar bolzano door het dal door de wijngaarden naar beneden te fietsen.
Overal door de dorpjes heen leuke plekjes om koffie te drinken dit is echt een aanrader.
Je kan overal weer de fiets inleveren en gratis terug met de trein.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Jullie hebben gelijk, Bolzano is wel erg druk. Focus ligt nu op Ortisei, maar de tip van nutty tart is ook een goede! Mijn duopassagier is mijn 15-jarige zoon, dus wat vertier (lees: zwembad) zou ook geweldig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Jullie hebben gelijk, Bolzano is wel erg druk. Focus ligt nu op Ortisei, maar de tip van nutty tart is ook een goede! Mijn duopassagier is mijn 15-jarige zoon, dus wat vertier (lees: zwembad) zou ook geweldig zijn.

Het hotel dat ik aanraadde heeft geen zwembad, alleen een jacuzzi en diverse sauna’s. Dat er nou echt vertier is kan ik niet zeggen.

Over dit hotel heb ik goede verhalen gehoord en heeft wel een echt zwembad (is een dorpje verder)
Sport Hotel Obereggen - 4 Star Superior Hotel in Dolomites
 
Bedankt voor de reacties. Jullie hebben gelijk, Bolzano is wel erg druk. Focus ligt nu op Ortisei, maar de tip van nutty tart is ook een goede! Mijn duopassagier is mijn 15-jarige zoon, dus wat vertier (lees: zwembad) zou ook geweldig zijn.


Mijn indruk van de loop der jaren is dat Ortisei gezellig en knus is, er is meer te doen en te zien dan in andere dorpjes maar het is niét te druk.
Nadeel is dat na een uur of negen de enige toegangsweg volstroomt met toeristen van allerlei slag. Één lange sliert van langzaamrijdend verkeer vanaf Bolzano tot Wolkenstein. Daarna word het iets beter doordat het verkeer zich splitst maar nog wel veel verkeer.
Dan kun je wel mooi inhalen, das een voordeel.

De andere iets zuidelijker optie zal waarschijnlijk een rustig stekje zijn midden in een natuurreservaat. Ik hoef verder niets uit te leggen.
S' morgens stap je op de motor ent kann loos geen.
Rij je oostelijk, redelijk wat toeristen, gezellig.
Rij je noordelijker, veel toeristen, word ergelijk.
Rij je zuidoostelijk, dan rij je op een gegeven ogenblik in niemandsland, ook leuk.
Het voordeel van deze locatie is dat je ook snel naar het westen kunt, aan de andere kant van de Autobahn.
Ook een zeer mooi groot gebied. Natuurlijk zijn de bergen daar niet zo hoog, er zijn meer wijngaarden, kastelen.
Sommige mensen houden niet van bergpassen, dan is dit gebied een echte aanrader.
Wat ook heel mooi is zijn de dorpen aan de noordoostelijke oever van het Gardameer. Mederiaans en je gaat honderden jaren terug in de tijd.
Dat vond ik in 2015 écht geweldig! Was wel met de auto toen.
 
WHAT da fuck, vandaar Alpenrijder?
Ik ben jaloers, s' omers sturen en s' winters skiën! Mazzelaar :9~~

Yep, some guys have all the luck.
full
 
Ik heb een leuk hotel gevonden: Hotel Steinmannwald. Ligt net onder Bolzano. Geen zwembad, maar we kunnen dan wel een dagtripje maken naar het Gardameer. En daar is ook een mooi aquapark! Iemand ervaring met dit hotel?
 
Ik heb een leuk hotel gevonden: Hotel Steinmannwald. Ligt net onder Bolzano. Geen zwembad, maar we kunnen dan wel een dagtripje maken naar het Gardameer. En daar is ook een mooi aquapark! Iemand ervaring met dit hotel?
Het aquapark ligt dacht ik in het zuiden......kan wel eens erg druk zijn om daar te komen.
Als je via salo gaat......dan zijn het 24 rotondes die allemaal zo goed als vast staan.
Tenminste.....toen ik er was in de zomer van 2016 en 2014
 
Ik heb een leuk hotel gevonden: Hotel Steinmannwald. Ligt net onder Bolzano. Geen zwembad, maar we kunnen dan wel een dagtripje maken naar het Gardameer. En daar is ook een mooi aquapark! Iemand ervaring met dit hotel?

Meerdere keren geweest, goed Hotel, Eigenaar is zelf motorrijder, mooie routetips van hem gehad, garage voor motoren aanwezig en goed eten daar, dorpje heet "Leifers" geloof ik, en alhoewel kort bij Bolzano vond ik het persoonlijk niet ver rijden naar veel mooie routes, maar je zit er niet'' midden in' zeg maar. Eten was goed betaalbaar wanneer half-pension werd aangehouden.
 
Laatst bewerkt:
wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar Hotel Mondschein ongeveer 15 km van Bolzano , voorzien van allerlei luxe sauna zwembad etc met vrijwel alle populaire passen in de buurt, wel op tijd boeken ! bijna altijd vol
 
Wij (3 man) hebben vandaag de nachttrein Dusseldorf-Innsbruck geboekt, begin juni, voor een weekje Dolomieten !

Nu de routes nog even maken en hotelletjes boeken !

Zin in :-)
 
Ik ga dit jaar voor het eerst met de motor naar de Dolomieten, kom er al een jaar of 10 maar dit jaar voor het eerst met de motor. Uitvalsbasis is Seis Am Schlern, appartement op een boerderij, vanuit daar zijn alle passen binnen handbereik.
Ben alleen nog aan het twijfelen over het heenrijden, 2 of 3 dagen, denk dat 2 moet kunnen maar ben er nog niet uit.
Alle passen staan natuurlijk op het programma en een rondje Garda meer.
Heb 2 weken de tijd voor de nodige hoogtemeters en bochten.
 
Ik ga dit jaar voor het eerst met de motor naar de Dolomieten, kom er al een jaar of 10 maar dit jaar voor het eerst met de motor. Uitvalsbasis is Seis Am Schlern, appartement op een boerderij, vanuit daar zijn alle passen binnen handbereik.
Ben alleen nog aan het twijfelen over het heenrijden, 2 of 3 dagen, denk dat 2 moet kunnen maar ben er nog niet uit.
Alle passen staan natuurlijk op het programma en een rondje Garda meer.
Heb 2 weken de tijd voor de nodige hoogtemeters en bochten.

2 dagen moet kunnen dag 1 naar het zwarte woud zon 575 km snelweg vanuit eindhoven....bedenk me nu dat ik niet weet waar je woont...
Dag 2 binnendoor naar italie....
 
Terug
Bovenaan Onderaan