Ervaringen met 'jemotorverzekeringonline'?

awesomo038

MF'er
8 mei 2014
41
1
Beste MF'ers!

(Is er een sectie voor vragen over verzekeren? Volgens mij niet toch?)

De motordagen staan weer voor de deur en vorige week ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Honda VFR. De motor kwam met 10 dagen All Risk verzekering en ik word nu heerlijk commercieel gebombardeerd door betreffende verzekeraar om de motor definitief daar te laten verzekeren. :z :z Achja, iedereen moet toch z'n geld verdienen he.

Nu heb ik het internet doorzocht en kwam ik uit op www.jemotorverzekeringonline.nl. Ik kan daar de motor zo'n beetje voor de helft of bijna zelfs een derde verzekeren t.o.v. andere verzekeraars. Heeft iemand ervaringen met deze verzekeraar? Ik ben iemand die geen heil ziet in het verzekeren van een motor bij een dure verzekeraar. De service is misschien wat beter/sneller, maar voor wat meer moeite kun je veel euro's besparen naar mijn mening :] De motor gaat overigens WA beperkt casco verzekerd worden inclusief ongevallenverzekering opzittenden.
 
Even gecheckt en voor mij is de verzekering even duur als bij mijn huidige verzekeraar unive.
Daarnaast kan ik geen Wa + selecteren omdat de dagwaarde niet bekend is.. dus taxeren?

Al met al win je er weinig mee denk ik en het is hoogstwaarschijnlijk toch een tussenpartij (zoals bijvoorbeeld knmv) die collectief inkoopt bij een grote maatschappij en zo een ietsje beetje korting kan geven.
 
Heb me auto en motor verzekerd gehad bij navk (daar is het van, of anac, generali, whatever). Ging allemaal prima, maar heb dan ook nooit wat gehad. Kon ik mooi de korting van de schadevrije jaren van de auto gebruiken bij de motor en ondertussen schadevrije jaren bij de motor opbouwen.

Zit met m'n motor nu bij combimotors (was toen ik m'n Tracer kocht gunstig geprijsd).

Tot nu toe waren ze allebei erg vriendelijk. En zoveel mogelijk online regelen vind ik ook wel prima.
Maar dus geen ervaring gehad met schadeafhandeling o.i.d. Dus daar kan ik niks over zeggen.
 
Laatst bewerkt:
You get what you pay for.

Ik zit bij Univé en mijn vrouw bij een online budget verzekering die uiteindelijk ook gewoon van Univé is. Het verschil is handelswijze bij schade is voor mij voldoende reden om fijn die €9,- per maand meer te blijven betalen.
 
Bij verzekeringen heb ik daar ernstig mijn bedenkingen bij. Uiteraard heeft het vergelijken van de voorwaarden wel altijd zin.

Dan adviseer ik je van harte mijn praktijk ervaringen te negeren :z

Dekking op papier is vaak identiek of zelfs beter bij de budget jongens, maar zodra je in een juridische strijd verwikkeld raakt, of de schuldvraag erg complex is, worden de verschillen (bij mij de afgelopen 3x...) meteen merkbaar.
 
Ok even ter vergelijking. Ik vul EXACT de dezelfde gegevens in voor puur de WA beperkt casco. Ik kom op het volgende uit

- Univé Univé (willekeurig gekozen): € 162 p.j. (incl assurantiebelasting)
- jemotorverzekeringonline.nl € 50,42 p.j. (incl assurantiebelasting)

Mijn vraag is hoe dan?? Wat zie ik over het hoofd ofzo? Jemotorverzekeringonline.nl hanteert zelfs een lager eigen risico, nl. € 90 (Univé hanteert € 100)!!! Ook qua voorwaarden voor diefstal kan ik niet echt een verschil vinden.

Ik snap dat je bij een goedkopere aanbieder geen fancy dingen krijgt, zoals een chatsysteem of een telfoonlijn die 24 u per dag open is. Maar dit vind ik toch wel redelijk wat schelen.
 
Ik had mezelf verzekerd via Verzekerjezelf.nl voor een heel redelijke premie.
Altijd prima communicatie. Weet niet hoe in geval van schade. Gelukkig nooit hoeven claimen.

Echter toen ik het plan kreeg om naar Rusland te gaan konden ze mij niet van dienst zijn.
Voor deze Old-Timer-Verzekering (OTV) valt Rusland buiten het dekkingsgebied.

Wat wel heel raar is, dat is de opvolging van de OTV die ik heb gehad.
Bij voorwaarden staat dat je geen schade-vrije jaren opbouwt met deze OTV. De premie is dusdanig dat ik daar wel mee kon leven. Voor Rusland was voor mij ook een optie om (mss maar voor 1 jaar) over te stappen naar een gewone verzekering maar dan wel met een ruimer dekkings-gebied.

Zover is het nooit gekomen, omdat je de gewone motor-verzekering bij verzekerjezelf alleen kan afsluiten als je 2 schade-vrije-jaren hebt. Je snapt 'm al: mijn OVT blijft altijd op "0" staan. Dus hier on-line oversluiten naar de normale verzekering kan in principe nooit plaatsvinden. En dat terwijl ik toch al vele jaren rijd zonder schade!

Als ik daar zou willen blijven zou ik eerst 2 jaar bij een andere verz.mij. moeten verzekeren, om daarna terug te komen, met wel 2 schadevrije jaren) voor de gewone verzekering. Dat lijkt me een slecht plan! Assuradeuren: Soms hele rare jongens!! :?
 
Check mijn VFR 12 schadevrijejaren TS verzekering €2.87
Mijn verzekering Centraal Beheer €4.35
Voor die €1.35 blijf ik toch maar bij CB.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben verzekerd bij dit bedrijf en heb prima ervaringen (ook nog geen gebruik hoeven maken van de verzekering overigens _O- )

Ik zat eerst bij de KNMV en was hier toch al gauw een euro'tje of 15 per maand goedkoper uit (met dezelfde dekking). Er zit gewoon een grote verzekeraar achter en zag in de voorwaarden ook niks geks.
 
Beste MF'ers!

(Is er een sectie voor vragen over verzekeren? Volgens mij niet toch?)

De motordagen staan weer voor de deur en vorige week ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Honda VFR. De motor kwam met 10 dagen All Risk verzekering en ik word nu heerlijk commercieel gebombardeerd door betreffende verzekeraar om de motor definitief daar te laten verzekeren. :z :z Achja, iedereen moet toch z'n geld verdienen he.

Nu heb ik het internet doorzocht en kwam ik uit op www.jemotorverzekeringonline.nl. Ik kan daar de motor zo'n beetje voor de helft of bijna zelfs een derde verzekeren t.o.v. andere verzekeraars. Heeft iemand ervaringen met deze verzekeraar? Ik ben iemand die geen heil ziet in het verzekeren van een motor bij een dure verzekeraar. De service is misschien wat beter/sneller, maar voor wat meer moeite kun je veel euro's besparen naar mijn mening :] De motor gaat overigens WA beperkt casco verzekerd worden inclusief ongevallenverzekering opzittenden.
Weet niet of dat kan maar misschien ook even polisvoorwaarden naast elkaar leggen.
En lees deze dan ook goed door ook de kleine lettertjes.
Beter wat meer betalen dan de helft en er gebeurd iets en je slechter gedekt dan je dacht.

Zit momenteel bij unive en goeie ervaring mee.
Werd na mijn schuiver snel en correct geholpen.
Kreeg niks vergoed qua kleding omdat ik niet al risk was.
Wist van de schade aan de motor zelf niks vergoed werd,Kleding twijfelde ik over.
Dus zaterdags er heen geweest en ik zou de komende werk week gebeld worden(want de persoon die mij hielp wist het ook niet 100% zeker).
Werd de maandag er na al gebeld dus qua Servische
Erg tevreden.
 
Ik heb geen ervaring. Wel een groot deel van onze motoren (5 stuks) in een oldtimerverzekering. Dit is gewoon WA. Twee jaar geleden ben ik aangereden. Mijn verzekeraar deed niks, had ik weinig aan. Maar we hebben ook een algemene rechtsbijstandsverzekering. Die hebben er voor gezorgd dat ik ruim schade vergoed kreeg. Die rechtsbijstandverzekering is de beste verzekering die ik ooit heb afgesloten, heb ik al meerdere malen iets aan gehad. Betekent dat ik ook iets meer risico durf te nemen met een WA verzekering. Ik heb nog twee motoren verzekerd bij de KNMV. Die gaan daar zeker uit. Lidmaatschap (+ duolid) en premie kosten me echt te veel geld.
 
Rechtsbijstandverzekering (RBV) kan heel makkelijk zijn.

Een paar jaar terug reed iemand tegen mijn auto.
Heel veel heisa en hij meldde dat ie niet ging betalen. OKE, geen punt. Komt wel goed!
(ik had wel een getuige waarvan ik naam en telef.nummer had genoteerd)

Alle gegevens ingeleverd bij RBV en alles was rap opgelost.
 
Klein kickje,
zojuist een WA verzekering afgesloten bij deze firma.

Nette prijs, niets van te zeggen.
1 maar, voor het afsluiten van een WA verzekering stellen ze een ART 4 slot verplicht. Waarom dat in hemelsnaam? Het is tenslotte geen all-risk of WA casco met diefstalverzekering.
 
Simpel, zo hoeven ze niet uit te betalen als jij iemand invalide rijdt en het blijkt dat je geen ART4 slot hebt. *surprise!*
Zo houden ze de premies laag! :P
 
Sterker nog, ze stellen dat de dekking niet geldig is als je geen ART4 slot gebruikt. Zodra je rijdt kun je geen slot gebruiken. Waardoor je bij een eventuele aanrijding niet aan de polisvoorwaarden hebt voldoen.

Wettelijk gezien zullen zij eventuele schade bij de tegenpartij wel moeten vergoeden, maar omdat de polisvoorwaarden niet zijn gevolgd, kunnen ze die uitgekeerde schade vervolgens weer op de bestuurder en/of eigenaar van de motor verhalen.

Creatief gevonden. Ze hadden ook in de voorwaarden kunnen zetten dat je roze sokken moet dragen, maar daar waren een hoop potentiële klanten waarschijnlijk mee aan het denken gezet.
 
Ze hebben in ieder geval bezuinigd op de webredactie. Gewoon even van de homepage:

"onze ongeval opzittenden dekking"
"Als je schade eenmaal bij ons gemeldt is gaan wij aan het werk."
"Wij geven een heldere inzicht in onze werkwijze zodat je weet wat je kunt verwachten en hoe lang het duurt."
"Onze klantenservice snap dit."
"Oorspronkelijke cataloguswaarde plus eventuelen accessoires"
"Welke alarmklasse zijn er?"
"Hoe werkt het meer wielenplan?"
"dan staan zij jou in begrijpelijk taal te woord"

Ik ben benieuwd "wèlk begrijpelijk taal".

Ook interessant:
Als de bestuurder of passagier geen veiligheidsgordel droeg, dan verlagen wij de uitkering voor de betreffende persoon met 25%.
Aangezien het een motorverzekering betreft kun je dus sowieso alle betreffende bedragen met 25% verminderen?

Lachen allemaal hoor, die goedkope verzekeringen, maar ik doe liever zaken met een partij die mij in normaal Nederlands te woord staat en duidelijk maakt te snappen wat ze aan het verzekeren zijn :')
 
Laatst bewerkt:
Hmm, misschien toch maar gebruik maken van mijn 14 dagen bedenktijd.
Die 14 dagen bedenktijd wordt gehalveerd als je jouw bedenk. Staat ook in de voorwaarden.
 
Laatst bewerkt:
You get what you pay for.

Ik zit bij Univé en mijn vrouw bij een online budget verzekering die uiteindelijk ook gewoon van Univé is. Het verschil is handelswijze bij schade is voor mij voldoende reden om fijn die €9,- per maand meer te blijven betalen.

Nou, mijn ervaring met Univé is allesbehalve goed. Ik hoef hem nog niet gratis. Wat een administratieve janboel -O-
 
Lekker belangrijk, mijn ervaring met Univé......... :?

Enige contact die ik met Univé heb, is het moment dat ik weer de jaarpremie moet betalen.......... :P
 
Wat ik steeds tegenkom als ik een verzekering laat uitrekenen is dat ze de catalogus prijs hanteren
Erg leuk natuurlijk maar in mijn geval heb ik hem flink wat goedkoper gekocht
Heb een GTR1400 uit 2012
Catalogus waarde € 20.497
Maar deze voor €16.500 overjarig model nieuw gekocht
Als ik ze benader omdat ik het niet eens ben met mijn premie willen ze er niks van weten
Tot ik ze dit voor leg
Er zit 3 jaar nieuw waarde regeling op de all risk verzekering
Dus ik koop een nieuwe motor
Rij er 3 jaar op en hij gaat om welke reden dan ook total los
Krijg ik dan €20.497
Heb ik toch erg lekker gereden de afgelopen jaren als dit door zou gaan *O* *O* *O*
Dat is dus niet het geval :(
Dan krijg ik wat op de aankoop bon staat |(
Waarom moet ik dan voor €20.497 premie betalen

Dus de premie word aangepast meneer :Y

Wat ook nog wel eens in de voorwaarden staat dat als je voor meer als een X een motor koop je extra alarm er op moet hebben of meer eigen risico enz enz
Nu kan je misschien daar net onderuit komen en de € in je zak kan houden :Y

Is de motor wat ouder je laten verzekeren tegen dag waarde scheelt ook nog wel eens

Is de motor een plaatje even laten taxeren
Zijn de kosten niet en gaat hij plat of heb je een kleine schade is hij niet ineens total los

Voorbeeld
Je heb een motor gekocht voor 6 D € en is een plaatje met weinig km maar wel op leeftijd
Maar de dagwaarde is 1200€
Je gaat op je plaat in het buitenland en de schade is 600€ en niet ter plaatse te maken
Dus hij moet op transport naar huis
De transport kosten zijn 1600€ dus is hij total los en je krijgt 1200€
Ben je blij :(

Nog een die er vaak door sluipt
Koop een motor en die is 8 jaar oud
Je heb hem inmiddels 6 jaar en heb nog dezelfde verzekering
Ben je in het buitenland en hij is stuk en je belt je verzekering
Krijg je te horen dat die verzekering maar geld tot motoren tot 10 jaar oud
Betaal je 4 jaar voor niks die extra hulp voor onderweg

Polis altijd goed lezen :Y

Misschien heeft iemand wat aan deze info ;)
 
Dat is hetzelfde wanneer je een motor van 10jr oud all-risk verzekert.
Je betaalt de volle mep over de toenmalige nieuwprijs. Wordt de motor morgen gestolen, dan ontvang je mss niet meer dan 30% van het aankoopbedrag.

Waar denk je dat die verzekerings-paleizen en al die heren met stropdas van worden betaald??
 
Dan moet je hem laten taxeren
Wel een kopie naar je verzekering sturen en daar de polis op afstemmen
Dan is er niks aan de hand
 
Terug
Bovenaan Onderaan