Sleutel bijeenkomsten?

Ook al zo'n voorbeeld ...wat versta je onder een revisie?

Klepgeleiders er uit persen nieuwe er in?
klepzittingen vernieuwen ?
nieuwe kleppen?
inslijpen...

of even met een kwastje motorreiniger er over heen?

ik zou een echte revisie niet op straat kunnen doen.

op straat kop eraf en, in me schuur kleppen eruit gehaald ,nieuwe kleppenseals erin gezet i.v.m olie lekkage , kleppen inslijpen en, kop er weer op met nieuwe koppaking en rekbouten.

Want????
 
Gewoon beginnen.
Mijn eerste euvel ooit was een gebroken koppelingskabel op mijn brik toen ik 18 was. in plaats van dat ding naar een zaak te brengen, zelfs maar eens gekeken of t lukte...

uiteindelijk doe ik nu alles. Tot (enkele jaren geleden) een versnellingsbak revisie aan toe.
Hierboven al gemeld dat ik heb leren schroeven aan cross-brommertjes vanaf mijn 12e jaar.
Toen ik 19 was, durfde ik mijn 1e auto kopen met een versleten koppeling.
Nee, op dat moment nog NOOIT aan een auto gesleuteld! Verkoper durfde zelf klus niet aan.

Dus het kan idd wel, gewoon beginnen. Maar of dat dat lukt met helemaal ZERO-ervaring....?
Blok eruit,(die stond gewoon een nacht op het wegdek) andere drukgroep en druklager.
Eind-goed-al-goed, met een paar dagen sleutelen kon de auto weer de weg op!
 
Laatst bewerkt:
Ervarend leren is een hele goede leermeester. Je blijft dan merk/type specifiek, dus je eigen motor. Je hoeft niet alle merken/typen te leren, dat is voor de hobbyist te hoog gegrepen. Eerst je normale onderhoud en dan steeds een stapje er bij. Leidraad, lees WPH er bij en je kan eigenlijk niet missen.
Maar alle adviezen zijn al gegeven hier, dus zeg tok en leg een ei!!!
 
Ik ben ook geen sleutelaar maar ik ga aankomend klein onderhoud ook zelf aan Mn eigen motor doen. Boek erbij en filmpjes op YouTube waar alles haarfijn wordt uitgelegd. Rustig beginnen en mocht ik er echt niet uitkomen, dan eventueel mensen erbij halen die er wel verstand van hebben. Ik heb al wat YouTube filmpjes bekeken en zo moeilijk ziet een oliewissel en bv remblokjes vervangen er niet uit!

Maar mocht sleutel cursus ergens rond Drenthe Groningen Friesland worden gegeven, dan ben ik altijd wel geintresseerd! Het is even dat ‘drempeltje’ die je moet nemen.
 
Het ontzettend geniale van deze tijd is dat Youtube inderdaad ramvol staat met alles wat je maar wil leren.

Goochelen? Mijn neefje kijkt op YT en oefent zich een paar blaren op zijn vingers en schudt kaarten nu net als de valsspelers in Lucky Luke strips.

Aan je motor sleutelen? Tot mijn lichte verbazing stond er een how to over de vervanging van de interne brandstoffilter van de interne brandstofpomp van mijn Vstrom 650 op YT. In het Engels en het Grieks. Beter dan je WPHB.

Neemt niet weg dat een beetje inzicht,affiniteit, veel doorzettingsvermogen en de bereidheid om leergeld te betalen en te willen investeren in goed gereedschap noodzakelijk zijn.

En je kunt, als je wat eelt op je ego hebt, ook advies in Tech vragen. Als je tenminste bereid bent om te luisteren en te laten weten hoe het afloopt met je probleem.Dan ontwikkel je ook meteen een idiotenfilter (piepende remmen smeren met WD40...), tevens bruikbaar in real life.


En dan heb je er een hobby bij.

Anekdote: ik begon op mijn derde met het sparen van boutjes en moertjes,in mijn spaarpot. Als je graag dingen los draait, houd je vanzelf wat over :o

Nadat de muntgeldtelmachine (briljant ding als je 3 bent) een paar keer was vastgelopen bewaar ik ze, op verzoek van de Rabobank, sinds die tijd in lege pindakaaspotten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan