Kawasaki z650 1977 regulator/rectifier

buffel2004

MF'er
15 mei 2010
146
1
den bosch
Hallo ,
ik heb hier een Kawasaki z650 uit 1977 staan waar de zekering eruit blijft klappen alle bedrading nagelopen geen probleem gevonden ik denk dat de regulator of de rectifier het begeven heeft nu zijn dit bij de z650 uit 1977 2 onderdelen weet iemand of je hier een gecombineerd exemplaar voor kan gebruiken zo ja welke bij voorbaat dank.

deze heb ik nu:zoals je ziet heeft de rectifier een afgebroken punt wat nu gesoldeerd is
2e3pxzr.jpg

2qnwo4m.jpg

2zqsltx.jpg

t0gp3n.jpg
 
Blijft de zekering heel als je de spanningsregelaar loskoppelt ?

Denk dat je met een moderner spanningregelaar ook prima uit de voeten kan .
Zou niet weten waarom niet ? bv van de srad gsxr600 uit 1996/97/98/99

de meeste regelaars hebben ook 5 aansluitingen ---> 3 fase (gele draden) een zwarte voor de massa en een rood/zwarte draad voor de + . Spanningen worden allemaal afgekapt op gemiddeld 14.2 volt.

Meet even de wisselspanningen van de 3 fase generator.
 
Laatst bewerkt:
Blijft de zekering heel als je de spanningsregelaar loskoppelt ?

Denk dat je met een moderner spanningregelaar ook prima uit de voeten kan .
Zou niet weten waarom niet ? bv van de srad gsxr600 uit 1996/97/98/99

de meeste regelaars hebben ook 5 aansluitingen ---> 3 fase (gele draden) een zwarte voor de massa en een rood/zwarte draad voor de + . Spanningen worden allemaal afgekapt op gemiddeld 14.2 volt.

Meet even de wisselspanningen van de 3 fase generator.

Hoi ,
3 gele 1 massa 1 plus maar waar blijf ik dan met de groene en de bruine draad die op de regulator zitten ? zie schema
2uxtxt0.png
 
Volgens mij zit de gelijkrichter ook aangesloten als je contact niet aanstaat.
Zoek er eens een schema bij om dat uit te sluiten.
Trek de stkkers van de regelaar eens los en kijk dan of hij nog steeds springt.
 
De gelijkrichter kan het niet zijn want die is niet afgezekerd. De regelaar loopt wel via de zekering en het contactslot. Die is uit te sluiten door hem even los te maken en te kijken of dan de zekering niet springt. Laat de motor niet lopen met niet aangesloten regelaar want de spanning wordt dan te hoog.
 
De gelijkrichter kan het niet zijn want die is niet afgezekerd. De regelaar loopt wel via de zekering en het contactslot. Die is uit te sluiten door hem even los te maken en te kijken of dan de zekering niet springt. Laat de motor niet lopen met niet aangesloten regelaar want de spanning wordt dan te hoog.
als ik de regelaar en de gelijkrichter losgooi klapt de zekering alsnog heb de motor nog niet zolang maar is wel flink met de electra gerommeld is er misschien iemand die een schema heeft voor cafe racer minimale aansluiting dit mag met of zonder electrische start zijn wel met knippers of iemand die dit even kan schetsen voor me bij voorbaat dank.
 
Vervang je hoofdzekering door een (b.v.)h4 lamp.
Als je sluiting hebt gaat de lamp voluit branden. Zo kan je de sluiting opsporen zonder dat je steeds de zekering moet vervangen en je hebt meteen een stroombegrenzing. Maak daarna een voor een de aansluitingen los en kijk wanneer de lamp dooft.
 
Vervang je hoofdzekering door een (b.v.)h4 lamp.
Als je sluiting hebt gaat de lamp voluit branden. Zo kan je de sluiting opsporen zonder dat je steeds de zekering moet vervangen en je hebt meteen een stroombegrenzing. Maak daarna een voor een de aansluitingen los en kijk wanneer de lamp dooft.

wa11c4.jpg


wit op bat
bruin op ign
rood en blauw op acc
 
Vervang je hoofdzekering door een (b.v.)h4 lamp.
Als je sluiting hebt gaat de lamp voluit branden. Zo kan je de sluiting opsporen zonder dat je steeds de zekering moet vervangen en je hebt meteen een stroombegrenzing. Maak daarna een voor een de aansluitingen los en kijk wanneer de lamp dooft.

Ik had dat van de h4lamp een jasr of wat moeten weten toen ik met de heropbouw van mijn KZ650SR bezig was. Had een hoop tijd gescheeld. Toen de tijd praktisch alle houtje touwtje bedrading vervangen (duurde twee tot drie weken aan avonduren). Dit alles dmv een A3 uitdraai van het stroomschema.

Ts, met geduld kom je er wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan