Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Regelmatig met storm op de A9 tussen Beverwijk en Amstelveen gereden met een BMW R1200RT. Veel plastic van de kuip e.d. en dus best gevoelig voor wind die dwars over de A9 waait vanuit de polder. Nooit problemen ondervonden :] .

Proberen ontspannen op de motor te zitten. De motor gecontroleerd zijn/haar gang laten gaan. Wel de vering op "hard" gezet. De storm gaf wel een extra dimensie aan het file filteren ;) .

Ik zou gewoon opstappen en rijden. Zelf heb ik daad bij woord gevoegd en vandaag heerlijk op de "brommer" naar het werk.
 
Ik ben ook vandaag over de waaierige A9 gegaan, was prima te doen. Heb afgelopen najaar wel ergere stormen gehad met grotere motoren (die dus meer wind vingen).

Indd handen losjes houden, en bij inhalen vrachtwagen wat meer links aanhouden (denk om je ruimtekussen, oftewel lege linkerbaan).
 
Het viel mij erg mee vanmorgen. Wel zo nu en dan een plotselinge windvlaag die je dan weer even op scherp zet maar prima te doen.
 
Ben opgestapt vanmorgen. Geen spijt van, ging prima (de vering van de R is in orde ;) ). Maar nu lekke band '( Wegenwacht is onderweg *O*

Metalen schroef in de band. Noodreparatie met rubberplug. Kan ik daar nog (een poosje) mee doorrijden of band vervangen? Het was net een nieuwe namelijk. Dit is de tweede keer in drie weken tijd da'k een stuk metaal in de band heb ... ;( Hoe vaak maken jullie zoiets mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het af en toe weleens.
De meningen lopen uiteen. Mijn vrouw reed lek in het hoge noorden zelfs ten noorden van Rovaniemi (Noord-Samisch: Roavvenjárga) en we hebben de band geplugd. In geen velden of wegen was er een mogelijkheid iets anders te doen. De vakantie afgemaakt en hele ding vergeten. De band was 1000 km oud toen het gebeurde en bij de wissel op 11.000 km viel het de reparateur op dat er een plug in zat. Ik heb eens een enquête gedaan op FB (bij de motorrijder en hier ook) of men wel eens gehoord had, dan wel had meegemaakt dat een plug tot ellende had geleid. Niemand had dat meegemaakt of gehoord. Wel zijn er altijd mensen die roepen dat je geen risico moet nemen met je veiligheid (mijn mening: dan moet je niet gaan motorrijden)

Dat gezegd hebbende: een plu is beter :)
 
Ben opgestapt vanmorgen. Geen spijt van, ging prima (de vering van de R is in orde ;) ). Maar nu lekke band '( Wegenwacht is onderweg *O*

Metalen schroef in de band. Noodreparatie met rubberplug. Kan ik daar nog (een poosje) mee doorrijden of band vervangen? Het was net een nieuwe namelijk. Dit is de tweede keer in drie weken tijd da'k een stuk metaal in de band heb ... ;( Hoe vaak maken jullie zoiets mee?

Gewoon rijden. Van de zomer ook een schroef in mijn band gevonden, noodreparatie uitgevoerd en de hele band opgereden. zeker 8000 km nog mee gereden :]
 
Ben opgestapt vanmorgen. Geen spijt van, ging prima (de vering van de R is in orde ;) ). Maar nu lekke band '( Wegenwacht is onderweg *O*

Metalen schroef in de band. Noodreparatie met rubberplug. Kan ik daar nog (een poosje) mee doorrijden of band vervangen? Het was net een nieuwe namelijk. Dit is de tweede keer in drie weken tijd da'k een stuk metaal in de band heb ... ;( Hoe vaak maken jullie zoiets mee?
Daar zijn al hele topics over volgeschreven. Naar mijn mening moet je het zo zien: dat er vaak mee doorgereden wordt zonder ongeluk is geen bewijs voor de juistheid van handelen.
 
Gewoon rijden. Van de zomer ook een schroef in mijn band gevonden, noodreparatie uitgevoerd en de hele band opgereden. zeker 8000 km nog mee gereden :]
Precies, mits goed verlijmd (dan vulkaniseert ie met de band) dan is er niks mee aan de hand. Ergste geval moet je iets eerder wat aan je bandenspanning doen maar zelfs dat heb ik nog nooit meegemaakt.
 
Dat bleek ook uit mijn “onderzoek”. Er reageerden enkele honderden mensen en niemand had “erger” meegemaakt dan dat de bandenspanning soms wat sneller afnam. Er is mij geen onderzoek bekend waaruit het tegendeel bleek. De enige “proffesionals” die tegen zijn hebben een belang namelijk je een nieuwe band verkopen. En natuurlijk bij een groter gat of snee ligt het anders.
 
Ik heb het af en toe weleens.
De meningen lopen uiteen. Mijn vrouw reed lek in het hoge noorden zelfs ten noorden van Rovaniemi (Noord-Samisch: Roavvenjárga) en we hebben de band geplugd. In geen velden of wegen was er een mogelijkheid iets anders te doen. De vakantie afgemaakt en hele ding vergeten. De band was 1000 km oud toen het gebeurde en bij de wissel op 11.000 km viel het de reparateur op dat er een plug in zat. Ik heb eens een enquête gedaan op FB (bij de motorrijder en hier ook) of men wel eens gehoord had, dan wel had meegemaakt dat een plug tot ellende had geleid. Niemand had dat meegemaakt of gehoord. Wel zijn er altijd mensen die roepen dat je geen risico moet nemen met je veiligheid (mijn mening: dan moet je niet gaan motorrijden)

Dat gezegd hebbende: een plu is beter :)
tja als je zo redeneert dan kan iedereen beter in bed blijven :+

Ik weet dat ik veel vraag van mijn banden, motor, remmen etc. en als ik onderuit ga wil ik tegen mezelf kunnen zeggen dat het 100% niet had kunnen liggen aan mijn laksheid wat betreft onderdelen etc.

maar zogezegd is dat maar mijn simpele mening :Y ieder zijn ding!
 
tja als je zo redeneert dan kan iedereen beter in bed blijven :+

Ik weet dat ik veel vraag van mijn banden, motor, remmen etc. en als ik onderuit ga wil ik tegen mezelf kunnen zeggen dat het 100% niet had kunnen liggen aan mijn laksheid wat betreft onderdelen etc.

maar zogezegd is dat maar mijn simpele mening :Y ieder zijn ding!
Verreweg de meeste mensen overlijden in (een) bed, dus of dat veel veiliger is dan motorrijden ...?
 
Daar zijn al hele topics over volgeschreven. Naar mijn mening moet je het zo zien: dat er vaak mee doorgereden wordt zonder ongeluk is geen bewijs voor de juistheid van handelen.
en
Nee maar ook niet van het tegendeel :+
Beide waar imho.

Er hoort sowieso geen gat in een band te komen, en dus maakt elke reparatie de band anders dan zoals de fabrikant bedoelde. Qua reparatie is een plu beter (mits vakkundig aangebracht) en een wasknijper slechter (...).

Ik zie een plugje als een noodreparatie - zoals de fabrikanten van de daartoe bestemde spulletjes ook zelf toegeven - dus grote kans dat het gerepareerde lek voortaan een zwakke plek is. Of je daar last van gaat krijgen hangt af van hoe succesvol de reparatie was, en wat je verder zoal met die band uitspookt: alles uit de kast rijden op het circuit, of langdurig met 200+ Autobahnen afraggen... ik zou het persoonlijk niet doen. Maar daar is niet mee gezegd dat het niet kan, want je kunt geluk hebben.

Maar de kritische nood daargelaten, eerlijk is eerlijk, ik heb diverse banden met een plugje erin opgereden (openbare weg weliswaar), gewoon omdat het nu eenmaal zo uitkwam. Tweemaal kon ik de band nadien weggooien, omdat de reparatie niet goed gelukt was: wss te haastig, of het gat te groot. Maar iig hielp het me wel steeds om mijn weg te kunnen vervolgen, en dat is wel zo prettig als het lekrijden je in de middle of nowhere overkomt.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar de vraagstelling in mijn poll was dan ook niet alleen of iemand hetzelfde had meegemaakt maar of men iemand kende etc.

Niemand dus.
Maar goed ieder zijn ding.
 
Ik ben ook vandaag over de waaierige A9 gegaan, was prima te doen. Heb afgelopen najaar wel ergere stormen gehad met grotere motoren (die dus meer wind vingen).

Ik was ook niet echt onder de indruk eerlijk gezegd. Hele route tussen de Zaanstreek en Den Haag was eigenlijk weinig aan de hand, waaide wel stevig, maar zeker niet extreem. Op de A9 en de A5, waar het toch behoorlijk "open" is was er niks aan het handje, ik heb ze veel erger meegemaakt. Ook met de regen viel het gelukkig mee. Vanmiddag terug was er al helemaal weinig aan, was ook gewoon droog over.

Enige bijzonderheid was vanmorgen in Den Haag. Was een kerstboom de weg opgewaaid en die lag midden op de Van Alkemadelaan. Was donker en nat, dus ik zag hem echt pas op het laatste moment. Was even schrikken, maar het was gewoon binnen de bewouwde kom dus ik reed gelukkig niet hard.
 
Das bij harde wind altijd ¤%&/&, net als t inhalen van vrachtwaggels.

Tunnels heb ik niet op mijn route, en hooguit twee waggels om in te halen.
Vanochtend veel wind. Heb een gekuipte motor, met ouderwetse Krauserkoffers :X

Gelukkig maar een beetje regen, niet de hoeveelheid die was verwacht.
Vanmiddag ook nog pittige wind, paar drupjes.
 
Ik moet zeggen dat ik het met de XT600 toch wel een interessante uitdaging vond om te rijden. Ook zo'n joekel van een sparbord hielp niet bepaald mee.
 
Vandaag ook onderweg geweest, inderdaad was er in de ochtend meer wind dan in de avond. Toch wel erg frisjes, maar met regenoverall is het wel goed te doen. Motor had last met de wind tegen, raakte alleen tot aan de 145km/h en dat was het.
In BE was het ook lekker droog :)
 
Je bent me voor, inderdaad in bed gaan de meesten dood...

Maar nogmaals de plug, op basis waarvan stel je MR JB dat een plug onveilig is?
dat zal waarschijnlijk tussen de oren zitten maar ik rijd met mijn straatbanden ook op circuit: bridgestone RS10 of R10. ik ga met 150 kmh en de knie aan de grond remmend een bocht in.. dan wil ik alles 100% hebben en niet 'gerepareerd'. nieuw of niets, dat wil ik voor mezelf zo :)
 
Het is ook mogelijk dat degenen bij wie het fout is gegaan, het niet kunnen navertellen. Op die manier kom je ook op louter positieve reakties uit. :P

Zo werd ook wel eens geconcludeerd (door medische wetenschappers!) dat rokers minder risico liepen om dementie te krijgen. Later bleek natuurlijk dat rokers minder oud worden, dus vaak niet oud genoeg om dementie te ontwikkelen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan