Is deze benzine kraan nog te redden?

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.702
872
IJsselstein
Dit is de benzine kraan van een ZX-9R uit 2002

full


en in dat gaat hoort een verloop stukje te zitten waarop je de benzine slang aansluit.

[i.v.m. één foto per post, door naar de volgende post]
 
Nu moet ik weer snel verder met andere zaken omdat er nog genoeg te doen is.
Zoals je kan zien ontbreken er nog een aantal onderdelen :P
Mooie naked. :t :+
Zit dat tuitje er af fabriek niet gewoon in geperst?

Bij mijn motor wel..
Alleen met iets meer kracht dan met de handjes. :Y
(Beetje heel klein tikkie na met de bankschroef?)
Maar met die loctite zit het ook echt wel vast.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het heel erg aardig dat jullie doorgaan met adviezen geven. En ik wil ook niet vervelend zijn maar het probleem is al opgelost met loctite. :)

De benzinepomp en filter is weer gemonteerd:

[afbeelding]

De oude benzine slangen laat ik zitten omdat deze er nog goed uitzien. Ik ga geen risico's nemen en mocht het toch gaan lekken wordt het gelijk vervangen.

Nu moet ik weer snel verder met andere zaken omdat er nog genoeg te doen is.
Zoals je kan zien ontbreken er nog een aantal onderdelen :P

[afbeelding]

En dit is een low budget motor ?

Zo op de foto ziet hij er erg netjes uit voor zijn leeftijd ! :} :}
 
Ziet er idd goed uit maw deze motor verdient het om een nieuwe kraan te krijgen + alle benzine slangen. Nooit bezuinigen op dit soort dingen als je lekkage krijgt onderweg staat in ene je motor in de fik in worst case.
 
dat hoeft zelfs niet "vast" te zitten. zolang het niet lekt laat ik het zo. is veel gemakkelijker dat pijpje uit de kraan te trekken dan de darm+spanring te moeten losmaken.
Dan zit het origineel wel goed, maar zelf vind ik het wel fijn een beetje zekerheid als je het zo lostrekt..
De Bicylindricus Parrallelus Bitacticussen willen nog wel eens trillen. *O* :9~
 
En dit is een low budget motor ?
Zo op de foto ziet hij er erg netjes uit voor zijn leeftijd !

Dat was ook mijn gedachte.

Op de foto's lijkt het wel alsof de motor tot zover als nieuw is en zo uit de fabriek is komen rollen, ik ben dan ook zeer benieuwd naar het resultaat als het project helemaal is afgerond

Dank. *D
Een ZX-9R is per definitie een low budget motor; niemand wil die dingen nog hebben.
Dat glimmen is het resultaat van lang poetsen :')
Helaas heeft dit ding bij de vorige 5 eigenaren wat te lang buiten gestaan en valt van het achterframe en de wielen de lak eraf. Ook veel corrosie op de boutjes die niet meer weg te krijgen is.

Zit er nou een kleen air systeem op wat ik daar zie?
:Y
Voor het lekkere knallen in de uitlaat bij gas dichtdraaien.
 
Ben ik weer, met precies dezelfde vraag :')

De benzine kraan zat dus weer in elkaar dankzij de Loctite. Later de kraan in de tank vast gezet. En de tank op de motor.
Toen bleek dat ik de benzine leiding er niet meer op kreeg en daarom toch maar een nieuwe benzine leiding gekocht. Die nieuwe leiding er na verwarmen met veel moeite op gekregen.
Toen alles in elkaar zat bleek de kraan zeer stroef te draaien.
Daarom toch maar een revisie set besteld met nieuwe rubbers.
Vandaag de nieuwe rubbers erin gedaan maar toen bleek de kraan nog stroever te draaien :(

En de vraag is: heeft iemand nog tips??

full


full


Ik krijg de nieuwe benzine slang niet van kraan, daarom de kraan maar los van de tank gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Rubbers met een klein likje siliconen vet insmeren. Zodat ze net glimmen is al genoeg. De benzine spoelt dit vet niet weg en het smeert de rubber afdichtingen voldoende om de kraan soepeler te laten draaien
 
Het zou ook kunnen dat het revisiesetje iets afwijkt van het orginele OEM.

Boonstra en consorten geven vaak aan dat het setje in meerdere kranen past. Terwijl dit niet altijd zo is.
Kan ook wezen dat het zaakje weer op elkaar in moet lopen, dus even geduld hebben.
En smeren is altijd goed, Dat bevordert het inlopen.
 
Hoogstwaarschijnlijk ligt het ook gedeeltelijk aan de benzine.
Na montage draait het redelijk soepel, na montage op de motor en een scheutje benzine zwellen de rubber delen op, en krijg je een vastlopende benzinekraan.
Een hele kleine maatafwijking wat vaak voorkomt bij revisiedelen en het is helemáál feest.
Vandaar dat iemand al het likje vet aangaf.

Als dat niet werkt dan....
 
Laatst bewerkt:
Oehhhhhh, pas op wat je zegt.....straks verklaren ze jou ook nog voor gek.....

Ik ben ook al gedwongen opgenomen door de mede forum leden

Gewoon verder trutten , geen nwe kraan, da's zonde _O-


Zeg het maar.
Bij een revisie van mijn carburateurs pasten de rubberen membramen waar de gasnaalden aan vast zitten, niet meer goed in de zitting.
Toch maar in elkaar gevrot en tijdens de testrit liep het voor geen meter.
Volgens een bekende waren de membramen gekrompen en moest ik ze even een paar uur in de benzine leggen zodat ze groter en soepelder werden.
Zo gezegd zo gedaan. De carbs er weer onderheen enz. Inderdaad, na het weken gingen de membramen veeeel beter in de zitting, en zoog het geen valse lucht meer.

1 keer op de bek gaan, daarna niet meer *O*
 
Zeg het maar.
Bij een revisie van mijn carburateurs pasten de rubberen membramen waar de gasnaalden aan vast zitten, niet meer goed in de zitting.
Toch maar in elkaar gevrot en tijdens de testrit liep het voor geen meter.
Volgens een bekende waren de membramen gekrompen en moest ik ze even een paar uur in de benzine leggen zodat ze groter en soepelder werden.
Zo gezegd zo gedaan. De carbs er weer onderheen enz. Inderdaad, na het weken gingen de membramen veeeel beter in de zitting, en zoog het geen valse lucht meer.

1 keer op de bek gaan, daarna niet meer *O*

Carbs vind ik wel ff wat anders als een benzine kraantje.......

Kraantje kost hooguit 100,- minus de kosten van het revisie set, dat is dan de uiteindelijke winst.

Carbs zitten ff in een andere prijsklasse;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan