Honda XR 600 R rebuild

Vandaag olieleidingen gemonteerd, olie erin, uitlaat, dempers.

Nog even wat benzineslangetjes erop, benzine erin, oliepomp ontluchten, checken of ik vonk heb en dan kan ik een startpoging gaan doen.

Zijkapjes was ik niet tevreden over dus die ga ik anders doen.

Maar ik ben nu al zeer tevreden over hoe het erbij staat :) [afbeelding]

Netjes hoor! Alleen achter spatbord. staat te veel omhoog. Bij een crf staat ie in de zelfde lijn als het zadel, dus bijna vlak.

Heb het zelf ook bij xr's en een cr gedaan.

full
 
Netjes. En zo kan hij weer jaren mee!

Thnx MrAard :) Zit nog wel wat werk aan maar als alles goed is hoef ik inderdaad de eerste jaren niet veel hieraan te sleutelen behalve het reguliere onderhoud.

Beter sticky rubber monteren voor je 1m gaat rijden ipv die harde toerbanden...

Dat is ook de bedoeling, ik denk dat de achterband nog gewoon van de CBR afkomt waar de velgen onder zaten. Moet nog even uitzoeken welke maat er mooi omheen past.

doet ie t al?

Ja! Had de oliepomp vrij snel ontlucht (vaak kicken met leiding los van de kop, na een keer of 30 kicken kreeg ik olie). Heb hem alleen ff stationair laten lopen, dat klonk goed :) Heb hem daarna nog niet weer aangehad ivm de feestdagen en het weer. Ik mag toch pas 1 maart de weg op dus heb nog even de tijd om hem helemaal klaar te maken. Was in tussentijd nog bezig met een ander blok wat even voorrang had.

Netjes hoor! Alleen achter spatbord. staat te veel omhoog. Bij een crf staat ie in de zelfde lijn als het zadel, dus bijna vlak.

Heb het zelf ook bij xr's en een cr gedaan.

[afbeelding]


Dank je :t En over dat achterspatbord, dat is een beetje persoonlijke smaak. Voor nu vind ik dit zo wel even mooi, en het sluit prima aan op de zijkappen/zadel. Gaaf ding trouwens die CR! Wil ooit ook nog weleens een CR500 hebben, denk dat het eerstvolgende project wordt een 87'er XR helemaal terug in originele staat maken. Vind ik toch het mooiste model.
 
[afbeelding]

ik had er eentje ui 87.

Was wel echt een hok :+

Lijkt opzich niet heel afgeragd ;) zal wel een hele toer worden om zoeen helemaal origineel te krijgen. Die stickers zijn bijna niet meer te krijgen dacht ik. En de meeste zijn goed versleuteld helaas.
full



Maakt alleen lawaai bij overgang voorbochten/demperbochten dus daar moet ik ff mee bezig nog
 
Laatst bewerkt:
Laatste weken rustig aan de puntjes op de i aan het zetten.

Bezig geweest met de kabelboom, verlichting voor en achter aansluiten, claxon en het remlicht werkte niet.
Dat zit inmiddels allemaal volgens het draadschema weer in elkaar.

Ook de dempers uit elkaar gehaald.. woorden zijn overbodig denk ik :p

Nieuwe dempwol erin en de boel weer dicht. Ik moet in de kappen alle boutjes nog vastzetten en opzoek naar een crf luchtfilter, daar wil ik toch de zijkapjes van gaan gebruiken, deze zijn me niet helemaal naar het zin.(heb er toch niet de juiste middelen voor en wil er niet een plamuurboel van maken).

Nog een dikke maand wachten dan kan ik beginnen met afstellen (overgangregeling)
full
 
Wat gaaf zeg!!
Heb je topic in een keer uitgelezen, erg tof om te zien hoe grondig je te werk gaat.

Al wat meters op gemaakt?
 
Thnx man :t

Wat gaaf zeg!!
Heb je topic in een keer uitgelezen, erg tof om te zien hoe grondig je te werk gaat.

Al wat meters op gemaakt?

Bedankt :) na zo'n blokrevisie begin je het blok aardig uit je hoofd te kennen. Alleen versnellingsbak moet ik nog wel een exploded view bij. Inmiddels heb ik een complete goede bak weten te regelen op reserve. Gaat in de toekomst vast nog wel eens van pas komen.

Beide XR's zitten in de overgangsregeling dus december tm februari mag ik niet rijden. :N

Momenteel bezig de tank van mn andere XR weer netjes origineel te krijgen
full

full



Wat een k*twerk, zit nog een hoop polijstwerk in en stickers plakken wordt ook nog leuk denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Hij is er wel mooi van opgeknapt, eer van je werk!
Ben je van groffer schuurpapier naar wetsanden gegaan?
 
Hij is er wel mooi van opgeknapt, eer van je werk!
Ben je van groffer schuurpapier naar wetsanden gegaan?

Het gaat de goede kant op, zijn nog steeds wat fijne krasjes gezien.

Had wat methoden opgezocht op internet, je vind veel over krabben met een scheermes. Dit heb ik geprobeerd, dit werkt maar zou ik afraden. Je hebt een hoop schuurwerk naderhand.

Het plastic van die tank is keihard geworden door de jaren heen, schuurt niet makkelijk. Ben begonnen met korrel 120 om mijn scheermesschade te herstellen. Daarna wetsanden met 240 360 400 600 en 1000. Dan lijkt je tank mat van kleur.

Dan de verfbrander erop, deze moet niet te lang op dezelfde plek houden, dan krijg je belletjes eronder.

Daarna polijsten zonder pasta oid. Ik denk alleen dat ik nog moet schuren met 2000 oid om het helemaal goed te krijgen, het polijsten schiet voor geen meter op.

Dus als iemand nog tips heeft ;)
full
 
ik heb dat ooit ook geprobeerd. Volgende stap was een hoes geweest denk ik.
 
ik heb dat ooit ook geprobeerd. Volgende stap was een hoes geweest denk ik.

Ik ga zoveel mogelijk voor de originele look ;) .
Bovendien ben ik er dichtbij, er zitten al aardig wat uurtjes in en ik weet dat het mogelijk is. Probleem is gewoon dat het spul zo hard is geworden dat het allemaal langer duurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan